Synology-Forum.nl

Packages => Officiële Packages => Cloud Station & Drive => Topic gestart door: p.lankhaar op 02 november 2017, 03:19:04

Titel: Verbinding is mislukt. Controleer uw instellingen en probeer het opnieuw.
Bericht door: p.lankhaar op 02 november 2017, 03:19:04
Waarde forum vrienden,

Ooit komt er, hoop ik, misschien nog eens een dag dat ik doorga voor één van dé synology experts van Nederland, maar voorlopig zit ik daar nog mijlenver vandaan.
Ik kan alleen maar hopen dat jullie mij tot die tijd behulpzaam wilt zijn met het oplossen van de zaken waarin ik vastloop.

Op mijn Synology NAS heb ik een Cloud Station Server pakket geïnstalleerd. Via de quickconnect heb ik hem aangemeld, zodat ik er van buitenaf verbinding mee kan maken. Dat werkt gedeeltelijk.

Als ik via mijn webbrowser vanaf een andere verbinding surf naar http://mijnbedrijf.quickconnect.to kan ik een verbinding leggen. Mijn gebruikers hebben allemaal verschillende rechten toegekend gekregen. Zo kan gebruiker Data de mappen data en data2 doorzoeken.
Gebruiker chauffeur alleen maar data2.
De gebruikers waarmee ik mijn verbinding getest heb, zien allemaal de mappen waarmee ze toegang hebben. Tot zover geen enkel probleem.

Het ging mis vanaf het moment dat ik Cloud Station Drive heb geïnstalleerd.
Wat ik ook probeer, ik krijg vanaf een externe verbinding een foutmelding als ik probeer om aan te melden op mijn NAS.

Ik krijg de volgende foutmelding:
Verbinding is mislukt. Controleer uw instellingen en probeer het opnieuw.
Vanzelf heb ik Google al geprobeerd. Op dit forum was daar nog wel meer info over te vinden.
Ik heb intussen alles nagelopen. De NAS heeft een vast IP adres. DNS server is ingesteld.
Voor zover ik kan zien, staan de rechten goed.

Wat kan het nog meer zijn?
De gegevens zoals ik ze heb geconfigureerd:
(https://www.synology-forum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.getros.nl%2FOverigen%2FSynology-issues%2FNAS-Aanmelding-Cloud-Station-Drive.jpg&hash=802a2684617cf486f03d2a67cc84667d79765428)
Titel: Re: Verbinding is mislukt. Controleer uw instellingen en probeer het opnieuw.
Bericht door: BasvdBerk op 19 oktober 2022, 08:53:51
Dag @p.lankhaar

Ik zit met min of meer hetzelfde issue, hoe heb jij het opgelost :?:

Grt Bas
Titel: Re: Verbinding is mislukt. Controleer uw instellingen en probeer het opnieuw.
Bericht door: p.lankhaar op 19 oktober 2022, 09:11:53
Dag Bas,
Het spijt me dat ik je daar geen antwoord meer op kan geven.
Deze vraag kwam uit de tijd dat ik nog een ICT bedrijf had, maar ik ben al meer dan 2 jaar geleden helemaal uit die branche gestapt.
Bovengenoemd probleem had ik destijds bij één van mijn klanten. Het is 5 jaar geleden en ik heb geen idee meer hoe ik het destijds opgelost heb.
Ik hoop dat je er alsnog uitkomt.
Titel: Re: Verbinding is mislukt. Controleer uw instellingen en probeer het opnieuw.
Bericht door: BasvdBerk op 19 oktober 2022, 10:57:34
Hallo @p.lankhaar

Geen probleem, dank voor je antwoord, ik zoek verder.

Grt Bas