Synology-Forum.nl
Packages => Officiƫle Packages => Cloud Station & Drive => Topic gestart door: Tazmanian op 19 september 2016, 20:28:55
-
Ik heb 2 NASsen eentje op het werk en eentje thuis.
Ik gebruik op beiden CloudStation (niet met elkaar verbonden)
Vandaag wil ik alles eens opkuisen alle bestanden die verwijderd zijn definitief verwijderen en alle versies van alle bestanden verwijderen zodat er maar 1 bestand over blijft.
Op mijn NAS thuis lukt dit perfect.
Op mijn NAS op het werk wil het niet lukken. Ook al doe ik net hetzelfde, verschijnt het ook in het logboek maar toch blijven de verschillende versies van een bestand bestaan. Enige dat verwijderd is zijn de bestanden die niet meer bestonden.
Iemand die kan helpen of weet wat ik fout doe?
-
Niemand? :'( :'(
-
Welke melding krijg je? En waar klik je op ?
-
Stappen die ik onderneem:
1. Open Cloudstation app
2. Klik op versiegeschiedenis
3. Vervolgens selecteer ik de map Cloudstation
4. Dan klik ik op Versiedatabase wissen
5. Ik krijg de melding 'alle eerder verwijderde bestanden en versie worden permanent verwijderd'.
6. Ik klik op JA
Wanneer ik dan check zie ik dat ik nog steeds kan teruggaan naar vorige versies. Dus blijkt dat de versies niet zijn opgekuist.
EDIT: nog wat in zitten grasduinen, blijkbaar is het niet mogelijk om de verschillende versies van bestaande bestanden te verwijderen. De versiedatabase opkuisen zorgt er enkel voor dat de bestanden die zijn verwijderd definitief worden gewist, correct?
-
Voorheen was dit niet, maar het kan zijn dat dit nieuw is.
Hoewel in de manual nog steeds staat dat het op de oude manier ook moet werken. Door gewoon te klikken oo verwijderen database.
Als het wel werkt om de bestanden te verwijderen en vervolgens de database te legen zou ik dat doen. Anders het aantal versiegeschiedenis omlaag zetten.