Synology-Forum.nl

Packages => Officiële Packages => Cloud Sync => Topic gestart door: Johnjunior op 06 april 2025, 19:37:34

Titel: Cloud sync en meerdere onedrive gebruikers lukt niet
Bericht door: Johnjunior op 06 april 2025, 19:37:34
Hoi,

Ik heb cloud sync geinstalleerd staan op mijn RS2211+ met DSM 6.2. nu wil ik 2 accounts van one drive toevoegen als backup maar dat lukt niet:

ik krijg de volgende melding in de bijlage.

Al via google diverse zaken geprobeerd als:
- alles doen via de incognito browser
- zeker weten dat je uitgelogt ben bij Microsoft
- 1 account toevoegen kan maar een 2e niet. als ik de volgorde van toevoegen verander kan ik de 2e toevoegen maar de 1e niet

Hopelijk heeft iemand de gouden tip.
Ook als het is dat ik een NAS moet kopen met DSM7 zou een oplossing kunnen zijn maar zou ik raar vinden aangezien cloudsyncwel werkt met 1 account. (zou er bijna een 2e nas bijzetten ;-)

Alvast bedankt,
Titel: Re: Cloud sync en meerdere onedrive gebruikers lukt niet
Bericht door: Birdy op 06 april 2025, 20:05:57
De melding is juist:

Citaat
Elke gebruiker kan met zijn gebruikersgegevens slechts één verbinding maken.
Met verschillende gebruikersgegevens kunt u meerdere verbindingen maken, maar het is niet mogelijk om verbindingen met dezelfde gebruikersgegevens te dupliceren.

Dus, je niet 2 accounts toevoegen op 1 verbinding.
Je kunt wel per gebruiker een nieuwe verbinding maken.

Dit geldt voor DSM 6 en 7.
Titel: Re: Cloud sync en meerdere onedrive gebruikers lukt niet
Bericht door: Johnjunior op 06 april 2025, 20:18:51
Hoi Birdy,

Bedankt voor je bericht echter heb ik ook getracht om via een 2e account op de synology met admin rechten een extra(2e) onedrive toe te voegen. Krijg dan dezelfde melding. Terwijl gebruiker 1 is afgemeld

Dus getracht via de uitleg die je hierboven gaf. Kan zijn dat de melding klopt maar hoe kan ik dan de 2e verbinding toevoegen want dat weigert hij juist
.
Titel: Re: Cloud sync en meerdere onedrive gebruikers lukt niet
Bericht door: Birdy op 06 april 2025, 21:22:38
Citaat
via een 2e account op de synology met admin rechten een extra(2e) onedrive toe te voegen.
En zonder admin rechten ?
Want, met admin rechten, zie je toch de 1e taak van admin zelf ?
Dus, lijkt mij, dan het een gewone gebruiker moet zijn.
Titel: Re: Cloud sync en meerdere onedrive gebruikers lukt niet
Bericht door: Hofstede op 07 april 2025, 08:38:54
Het kan wel. Ik heb hier op een NAS een CloudSync draaien voor 4 verschillende OneDrive accounts. Je moet per account een nieuwe verbinding opzetten.
Probleem is vaak dat Microsoft Windows op allerlei manieren probeert je te "helpen" met het opzetten van de verbinding. Ondanks dat je inlogt met de credentials van een ander account geeft Windows toch de credentials van het account waaronder Windows draait.
Probeer het opzetten van de tweede OneDrive verbinding eens vanaf een andere computer?

Overigens maakt het wel of niet admin zijn van de user op de NAS niets uit. En ik heb alle CloudSync accounts onder 1 DSM user draaien.

Titel: Re: Cloud sync en meerdere onedrive gebruikers lukt niet
Bericht door: Birdy op 07 april 2025, 09:43:17
Citaat
Elke gebruiker kan met zijn gebruikersgegevens slechts één verbinding maken.
Met verschillende gebruikersgegevens kunt u meerdere verbindingen maken, maar het is niet mogelijk om verbindingen met dezelfde gebruikersgegevens te dupliceren.
Bovenstaande had ik uit de Cloud Sync handleiding (https://kb.synology.com/nl-nl/DSM/help/CloudSync/cloudsync?version=6), dus dat komt overeen.
Titel: Re: Cloud sync en meerdere onedrive gebruikers lukt niet
Bericht door: Johnjunior op 07 april 2025, 17:20:08
Dat staat inderdaad in de handleiding maar de praktijk gebeurt er iets anders. met het creeren van een andere verbinding gebruikt de synology op een of andere manier nog steeds de inloggevens van de andere verbinding.
Dit is sinds een week of twee nu, daarvoor kon ik gewoon extra verbindingen opzetten.

geprobeerd middels andere computers en met inprivate browsers om deze credentials niet te laten opslaan etc. echter blijft hij terugverwijzen naar de eerst aangemaakte credentials.

hoop dat iemand een oplossing heeft.....

mvg

john
Titel: Re: Cloud sync en meerdere onedrive gebruikers lukt niet
Bericht door: Birdy op 07 april 2025, 17:23:29
Misschien dan maar een Ticket inleggen (https://account.synology.com/support) ?
Titel: Re: Cloud sync en meerdere onedrive gebruikers lukt niet
Bericht door: Johnjunior op 07 april 2025, 17:29:05
Het kan wel. Ik heb hier op een NAS een CloudSync draaien voor 4 verschillende OneDrive accounts. Je moet per account een nieuwe verbinding opzetten.
Probleem is vaak dat Microsoft Windows op allerlei manieren probeert je te "helpen" met het opzetten van de verbinding. Ondanks dat je inlogt met de credentials van een ander account geeft Windows toch de credentials van het account waaronder Windows draait.
Probeer het opzetten van de tweede OneDrive verbinding eens vanaf een andere computer?

Overigens maakt het wel of niet admin zijn van de user op de NAS niets uit. En ik heb alle CloudSync accounts onder 1 DSM user draaien.

Wat ook bijzonder is dat hij bij beide verbindingen als ik die aanmaak dezelfde gebruikersnaam geeft. ondanks andere credentials bij microsoft. zie bijlage
Voorheen maakte hij netjes de inlognaam van microsoft aan als gebruikersnaam.
Titel: Re: Cloud sync en meerdere onedrive gebruikers lukt niet
Bericht door: Johnjunior op 07 april 2025, 17:46:14
Misschien dan maar een Ticket inleggen (https://account.synology.com/support) ?

Heb inderdaad maar een ticket ingeschoten, zal de uitkomst als die er komt in ieder geval hier vermelden.
Titel: Re: Cloud sync en meerdere onedrive gebruikers lukt niet
Bericht door: Johnjunior op 07 april 2025, 18:05:36
Het kan wel. Ik heb hier op een NAS een CloudSync draaien voor 4 verschillende OneDrive accounts. Je moet per account een nieuwe verbinding opzetten.
Probleem is vaak dat Microsoft Windows op allerlei manieren probeert je te "helpen" met het opzetten van de verbinding. Ondanks dat je inlogt met de credentials van een ander account geeft Windows toch de credentials van het account waaronder Windows draait.
Probeer het opzetten van de tweede OneDrive verbinding eens vanaf een andere computer?

Overigens maakt het wel of niet admin zijn van de user op de NAS niets uit. En ik heb alle CloudSync accounts onder 1 DSM user draaien.

Wat ook bijzonder is dat hij bij beide verbindingen als ik die aanmaak dezelfde gebruikersnaam geeft. ondanks andere credentials bij microsoft. zie bijlage
Voorheen maakte hij netjes de inlognaam van microsoft aan als gebruikersnaam.

update:
Wel heb ik een test uitgevoerd en het blijkt dat het probleem lijkt te ontstaan uit het feit dat onze microsoft inlognamen uit een Gsuite domein komen en die dan blijkbaar gekwalificeerd worden als gelijk. het email domein reijntjes.org

als ik een verbinding opzet naar een andere share met een gmail.com domein is er geen probleem
Titel: UPDATE Re: Cloud sync en meerdere onedrive gebruikers lukt niet
Bericht door: Johnjunior op 11 april 2025, 18:05:52
Het synology support team is er nu mee bezig. wss begin volgende week word er opnieuw naar een oplossing gezocht.

Zodra de definitieve oplossing is gedaan zal ik het hier melden.
Titel: UPDATE 2 Re: Cloud sync en meerdere onedrive gebruikers lukt niet
Bericht door: Johnjunior op 16 april 2025, 15:23:41
Het synology support team is er nu mee bezig. wss begin volgende week word er opnieuw naar een oplossing gezocht.

Zodra de definitieve oplossing is gedaan zal ik het hier melden.

De technical support van synology heeft het opgeven, die sturen me naar microsoft:

After confirming, this device cannot be upgraded to DSM 7, the only option would be to reach out to OneDrive Support for assistance in lifting the restriction. Thank you"

Unfortunately, the dev team didn't found any possible solution for the DSM version presented in your NAS.

Seems like the only remain option is to create a ticket in the dedicated Microsoft Support Center for Onedrive and ask them to help you with this restriction.


Dat word dus helaas de NAS vervangen voor een nieuwere, jammer dat ik eerst moest investeren in een schijf voor ze me wilden helpen. dus meerkosten gemaakt en nu nog effe een andere NAS a 800 minimaal.......

schiet allemaal niet op helaas.
Titel: Re: Cloud sync en meerdere onedrive gebruikers lukt niet
Bericht door: Wyodor op 16 april 2025, 18:24:16
Misschien vloeken in de kerk.

Maak een paar Google accounts aan en verbindt die met elke Google Drive.

Heb er 3 en dat werkt prima.

En voor wie het niet genoeg is, Dropbox.

Kan ze dan via de browser, de app en een map op de NAS beheren.
Titel: Re: Cloud sync en meerdere onedrive gebruikers lukt niet
Bericht door: Johnjunior op 16 april 2025, 20:24:02
Het probleem is niet zozeer dat er geen opslagruimte is of dat het allemaal niet bereikbaar is. het is dat ik graag een backup op de nas had van de one-drive's ik heb nu een tweede nas erbij voor de backups van al de one drive accounts en sync die naar de grote opslag nas die hierboven beschreven is.

wat gewoon jammer is dat de functionaliteit als beschreven bij synology niet meer werkt doordat microsoft de beveiliging heeft opgeschroeft. DSM 6.2 en lager word niet meer ondersteunt blijkbaar.

ga nu kijken naar een rackserver die op DSM7.2 draait minimaal. of nog even wachten tot DSM8.0 uit is.
Titel: Re: Cloud sync en meerdere onedrive gebruikers lukt niet
Bericht door: ph_nas op 06 juli 2025, 23:47:25
Beste Johnjunior,

Ik heb sinds vandaag na de upgrade van het cloudsync-pakket hetzelfde probleem. Mijn NAS draait wel DSM 7.2.2.... Tot net voor de upgrade van Cloudsync werkte dit wel voor onze 4 accounts van ons gezin. Ik backupte idd de OneDrive's naar mijn NAS en andere data dan weer naar OneDrive. wat met 1TB-abonnement per account handig is. Dus ik denk niet dat het een Microsoft-probleem is.
Ondertussen heb ik wel de oplossing gevonden: je logt in op een PC met het windows-account van de respectievelijke OneDrive; Van daaruit log je in op de NAS met je admin-account. Dan kon ik wel in cloudsync de verbinding met de respectievelijke OneDrive leggen door een eerste taak aan te maken. Eens gelegd kan je gewoon met je eigen windows-user en NAS-admin-account bijkomende taken voor de cloudsync naar de verschillende OneDrive-accounts maken. Succes!