Synology-Forum.nl
Packages => Officiƫle Packages => Cloud Sync => Topic gestart door: wyl op 28 juli 2015, 09:18:44
-
Hallo,
Het lukt mij niet om een goed functionerende verbinding mbv CloudSync op te zetten met de webdav server van Hidrive.
Ik heb alle stappen in de opzetwizard gevolgd en ben geen problemen (meer) tegengekomen.
Aan het einde zie ik dan ook een CloudSync venster in mijn DSM die geen foutmeldingen geeft en ook de status: "up to date" (groene vink) aangeeft.
Zodra ik echter in mijn NAS een bestandje plaats in de gekoppelde map, wordt deze niet gesynced naar de webdav map van Hidrive met de foutmelding: -"failed to upload" naam bestand-. Ook in de log zie ik -"upload error" naam bestand- staan.
Om e.e.a. te controleren heb ik het volgende gedaan:
- gecontroleerd of webdav geactiveerd is bij Strato. Dat is wel het geval met "alleen versleutelde verbinding" aangevinkt.
- "alleen versleutelde verbinding" uitgevinkt en vervolgens Cloudsync opnieuw ingesteld met gebruik van http:// ipv https://. Geen succes.
- In mijn pc (windows 7) een netwerk map koppeling aangemaakt met hidrive webdav:
https://webdav.hidrive.strato.com wordt dan schijflettr Z: DavWWWRoot (\\webdav.hidrive.strato.com@SSL (Z:)). Dit werkt goed, zij het wel traag.
Vanaf mijn PC werkt alles in webdav dus normaal en kan ik dus gewoon een verbinding opzetten en gebruiken met hidrive.
Ik kan echter niet achterhalen wat er fout gaat en mijn bestanden niet gesynchroniseerd worden vanaf mijn DS211.
Nog enkele gegevens:
Harware: DS211
DSM versie 5.2-5592 Update 2
van: 2015/07/23
Heeft iemand een idee?
Wyl
-
Pas als eerste je topic titel aan. Bijvoorbeeld naar problemen met Cloudsync. Hierdoor zal er iig serieuzer naar je topic worden gekeken.
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
-
Heb het even aangepast ;)