Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Cloud Sync => Topic gestart door: Moris op 14 februari 2018, 17:23:24
-
Zoals de titel zelf al zegt heb ik via CloudSync een backup uitgevoerd, waarbij ik de melding heb ontvangen dat de backup gelukt is.
Wanneer ik op Stack alles even nakijk zie ik dat er een hele hoop mappen zonder inhoud :?:
Nochtans heb ik de bestandsfilter correct geconfigureerd.
Bestandsfilter
(https://www.dropbox.com/s/ucu8n53uelep78f/Schermafdruk%202018-02-14%2017.17.52.png?raw=1)
Backuptaak gelukt.
(https://www.dropbox.com/s/mpbwt5zt92nx6v1/Schermafdruk%202018-02-14%2016.56.13.png?raw=1)
Stack: verschillende lege mappen
(https://www.dropbox.com/s/s4oztfgkx7e30mp/Schermafdruk%202018-02-14%2016.53.26.png?raw=1)
-
Heeeeel merkwaardig.
Ik gebruik (al een flinke tijd) ook CloudSync naar Stack en heb dit fenomeen nog niet eerder gezien (controleer zelf altijd, na een sync, of alles goed is overgekomen).
Ik ga er wel van uit dat die mappen niet leeg zijn op je NAS.
-
Uiteraard zijn de betreffende mappen niet leeg :)
Ik snap niet waarom de backup naar Stack niet naar behoren werkt :?:
Ik heb momenteel 2x TB gratis opslagruimte en bij beiden loopt de Backup (lege mappen) niet goed.
Maw is de backup ook waardeloos :twisted:
-
Doe het eens zonder filter, misschien werkt het filter niet goed.
Ik zelf gebruik geen filter.
-
Ik heb zonet alles in bestandsfilter aangevinkt :?:
Het synchroniseren is nadien automatisch weer opgestart, toch lijkt niet alles goed te gaan :twisted:
Lege mappen?
(https://www.dropbox.com/s/ns6si2g9f3a8osb/Schermafdruk%202018-02-14%2019.07.47.png?raw=1)
Mijn instellingen
(https://www.dropbox.com/s/vest61njybs5q3t/Schermafdruk%202018-02-14%2019.09.15.png?raw=1)
-
Lees eens heel goed wat er onder "Filteren op bestandstype" staat. :lol:
Daar zit de verklaring in "verstopt" ;)
-
Standaard staat alles default aangevinkt en had ik na de synchronisatie ook lege mappen :?:
Nu muziek, video, afbeeldingen en documenten zijn uitgevinkt heb ik nog steeds hetzelfde probleem :twisted:
Er lijkt dus duidelijk iets niet goed in de synchronisatie te gaan :!:
-
Oh, dat valt dan tegen, jammer.
Ik vraag mij af, of er meer leden hier problemen mee hebben.
Je zou een ticket voor in kunnen leggen.
-
Ik heb geschreven:
Ik gebruik (al een flinke tijd) ook CloudSync naar Stack en heb dit fenomeen nog niet eerder gezien (controleer zelf altijd, na een sync, of alles goed is overgekomen).
Ik moet hierbij WEL vermelden, dat ik ALLEEN .tib (Acronis, images en file-backups) sync naar Stack.
Dus, ik zal eens een taak maken voor foto's, zoals jij dat ook doet en kijken of ik hetzelfde probleem ondervind.
Ik kom hierop terug.
-
Instellingen:
[attachimg=1]
[attachimg=2]
[attachimg=3]
Getest met foto's en filmpjes:
[attachimg=4]
[attachimg=5]
Bij mij is het dus goed gegaan.
Je zou de log file(s) kunnen nakijken op fouten, in de map /var/log/cloudsync met WinSCP of PuTTY:
[attachimg=6]
-
Plaatje gereed:
[attachimg=1]
-
@Birdy
Alvast bedankt voor de geweldige hulp hier :thumbup:
Intussen heb ik mijn test verder laten lopen en nog steeds worden niet alle inhoud van de mappen meegenomen :?:
Ik heb zonet weer een nieuwe taak uitgevoerd en hoop dat deze straks wel goed verloopt.
Lege mappen
(https://www.dropbox.com/s/vr8tvupvau51jfh/Schermafdruk%202018-02-15%2007.05.41.png?raw=1)
-
Nu is het wel zo, dat CS eerst alle mappen maakt op Stack, voordat de sync start dus, in het begin zie je alleen maar lege (sub) mappen.
Sub mappen worden als laatste synced.
-
Klopt helemaal ;)
Toch heb ik 2x een voltooide / gelukte backup ontvangen met lege mappen.
Zoals ik eerder schreef loopt er momenteel weer een nieuwe backup. Ik wacht nog even de voltooiing af, om te kijken of er nadien weer lege mappen aanwezig zijn.
-
De backup is nog niet helemaal voltooid, maar de mappen die al zijn meegenomen zijn van inhoud helaas verschillend tov de bron.
Kortom, de bestanden/mappen worden niet geheel in de backup meegenomen :twisted:
Is er verder iets wat ik nog kan nagaan opdat de online backup wel slaagt :?:
-
Is er verder iets wat ik nog kan nagaan opdat de online backup wel slaagt
Zoals eerder aangegeven (Gepost op: Gisteren om 23:28:25):
[attachimg=1]
Misschien zijn er wel foutmeldingen.
-
Hmmm, dan zal ik me eerst eens moet verdiepen/opzoeken hoe je PuTTY dan weer precies gebruikt.
-
Of WinSCP (=GUI)
https://www.synology-forum.nl/algemeen/nas-benaderen-met-ssh-winscp-putty/
-
intussen is Putty gelukt, al vraagt deze wel om via het uitgeschakeld admin-account te werken.
Verder had ik graag geweten hoe ik nu verder via terminal op de iMac moet, snap er helaas niks van?
Hoe geraak ik tot het onderstaande voorbeeld/files?
(https://www.synology-forum.nl/index.php?action=dlattach;ts=1518711089;topic=34313.0;attach=39177;image)
-
Intussen is de Backup-taak via Cloud Sync voltooid.
Toch, worden alle bestanden weer niet meegenomen en is de backup-voor mij dus waardeloos :twisted:
Iemand die me hier aub een oplossing kan aanbieden of zeggen waar het probleem zit :?:
Op de Nas: 410.98GB
(https://www.dropbox.com/s/fh91f5n457ahjck/Schermafdruk%202018-02-18%2010.49.39.png?raw=1)
Stack: 406.66GB
(https://www.dropbox.com/s/gw5vupwvu1lfnil/Schermafdruk%202018-02-18%2010.51.00.png?raw=1)
-
Hoe geraak ik tot het onderstaande voorbeeld/files?
Of WinSCP (=GUI)
https://www.synology-forum.nl/algemeen/nas-benaderen-met-ssh-winscp-putty/
-
Afgelopen vrijdag ben ik hiermee op mijn mac aan het stoeien, en geraak er met mijn beperkte kennis niet uit (:
-
Als ik goed las had een gratis 1 Tb account bij Stack. Zij geven dit schema (zie attach) en dan zou je niet kunnen "backuppen"; hoe algemeen dat ook genoteerd is. Kan dat er iets mee te maken hebben.
-
Hoe geraak ik tot het onderstaande voorbeeld/files?
Het kan ook anders, door een debug.dat file te genereren op je PC ;D :
[attachimg=1]
[attachimg=2]
Deze file kun je uitpakken met b.v. winzip (=Windows, weet niet hoe op een MAC).
Ga daarna naar, <pad waar je de file hebt uitgepakt>debug\CloudSync\var\log\cloudsync en open deamon.log met b.v. Notepad++ (=Windows, weet niet met wat op een MAC)
-
Als ik goed las had een gratis 1 Tb account bij Stack. Zij geven dit schema (zie attach) en dan zou je niet kunnen "backuppen"; hoe algemeen dat ook genoteerd is. Kan dat er iets mee te maken hebben.
Nee hoor, heeft daar niets mee te maken, Cloud Sync wordt niet als backup gezien, ik gebruik ook Cloud Sync > Stack (1TB) en bij mij loopt alles goed dus, er moet iets misgaan bij @Moris .
Backup bij TransIP bedoelen ze dit (https://www.transip.nl/vps/back-ups/).
-
mooi, gelijk een account aangevraagd!
-
Welke bestanden dienen er nu uitgelezen te worden of hebben jullie nodig om me op weg te helpen?
Deze bestanden zijn van de laatst actuele lopende backup.
(https://www.dropbox.com/s/bpwd6drynsdoqh3/Schermafdruk%202018-02-18%2014.03.40.png?raw=1)
-
Begin met de meest recente, zou ik zeggen, daarna de volgende (kun je uitpakken).
-
Hier heb je de meest actuele log
-
Dank je wel maar, misschien kun je beter zelf zoeken op fouten ?
Dacht je nu echt, dat ik zou weten op welke foutmelding ik zou moeten zoeken ?
Bij mij loopt het immers goed. ;)
Je kunt ook een Ticket inleggen, als je zelf geen zin hebt om het uit te zoeken, dan zullen ze wel vragen om die files.
-
Het is niet dat ik geen zin heb om de fout te zoeken, maar dat de kennis me gewoon ontbreekt...anders had ik in de 1ste plaats de vraag hier ook niet gesteld :!: :?: We zijn immers niet allemaal techneuten, hé ;)
-
Je hoeft geen kennis te hebben om een log file te kunnen lezen/ontdekken wanneer er wat fout gaat, als er iets fout gaat, wordt dat meestal wel duidelijk vermeld. :P
-
Een foutmelding heb ik NIET gekregen :!:
Enkel de synchronisatie loopt niet goed :?: :twisted:
Backuptaak gelukt.
(https://www.dropbox.com/s/mpbwt5zt92nx6v1/Schermafdruk%202018-02-14%2016.56.13.png?raw=1)
Op de Nas: 410.98GB
(https://www.dropbox.com/s/fh91f5n457ahjck/Schermafdruk%202018-02-18%2010.49.39.png?raw=1)
Stack: 406.66GB
(https://www.dropbox.com/s/gw5vupwvu1lfnil/Schermafdruk%202018-02-18%2010.51.00.png?raw=1)
-
Doe maar een Ticket :!: :twisted:
-
Begrijp even niet waarom het deze weg uit gaat :?: kan ook anders ;)
-
Wat bedoel je eigenlijk, wat moet er anders ?
-
Misschien wat minder :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: plaatsen in je berichten, dit staat erg agressief en dat je boos bent, hadden we al wel begrepen ;)
-
Als dit mij aangaat, ik zette (voor de eerste keer) z'n trend door, zonder bijbedoelingen :lol:
Ik heb toch aardig m'n steentje bijgedragen maar, ik ga echt niet tig log files nakijken, dat kan @Moris zelf ook doen n.l, zonder enige kennis van IT (zeg maar), zoals eerder aangegeven.
Dus, mijn advies, "doe maar een Ticket", nu voor de derde keer. ;D
-
Nee ik bedoelde TS, ik zie die krengen in al z'n berichten ;)
-
Als je het goed leest weet iedereen ook wel dat ik enkel aan de hand van de voorziene emoticons enkel mijn frustratie extra wou onderstrepen, gewoon omdat ik niet snap wat er in de backup precies fout loopt?
Meer moet er ook naar niet achter gezocht worden :)
Misschien moeten we met z'n allen die emoticons maar achterwegen laten, wat op afstand kan er al snel zeer verkeerdelijk geïnterpreteerd worden, lol
-
Snap ik, maar als ik die trend 1x volg, dan krijg ik "Begrijp even niet waarom het deze weg uit gaat", maar goed.
Misschien moeten we met z'n allen die emoticons maar achterwegen laten
Met z'n allen ? :lol: = lol
-
Misschien moeten we met z'n allen die emoticons maar achterwegen laten
Verbeter de wereld en begin bij je zelf ;)
Nu jij wordt aangesproken, moet opeens iedereen er mee stoppen?
Als je het goed leest weet iedereen ook wel dat ik enkel aan de hand van de voorziene emoticons enkel mijn frustratie extra wou onderstrepen
Dat hadden we in het 1e bericht al door, daar zijn geen 6 andere berichten voor nodig met een duiveltje :o
Maar goed het punt is gemaakt, dus iedereen een fijne zondagavond nog :)
-
:)
-
Daar steek je dan tijd in, jammer genoeg heeft Moris het niet helemaal begrepen maar goed, ik ben er wel zeker van, dat hij het Forum wel blijft gebruiken, als gast dan.
[attachimg=1]