Synology-Forum.nl

Overige software => Data replicator & overige backupsoftware => Topic gestart door: Wop op 30 mei 2016, 20:52:03

Titel: Back Up lukt niet?
Bericht door: Wop op 30 mei 2016, 20:52:03
Hi All,

Ik probeer met Hyper Back Up een back up te maken van mijn NAS (DS216play) naar een externe HDD die direct aan mijn NAS USB is gekoppeld. 

De NAs ziet deze prima "hangen" en ik kan hem ook benadere, Echter Back uppen lijkt niet te willen lukken.
Bij de eerste Back Up taak is er alleen de melding "Back Up mislukt"
Bij de tweede Back Up taak is er ook nog de melding "Toegang tot doel geweigerd."

Ik zoek me suf, zal best een instelling kunnen zijn, maar wie kan mij op weg helpen?

Tx,,
Titel: Re: Bach Up lukt niet?
Bericht door: Birdy op 30 mei 2016, 21:18:21
Is die HD wel ok?
Titel: Re: Back Up lukt niet?
Bericht door: Benjamin op 31 mei 2016, 05:49:09
Ik had hetzelfde met een 1 TB externe schijf. Is een usb2.0 schijf. Op beide usb poorten van mijn NAS aangesloten gehad (usb2 en usb3). Schijf opnieuw geformatteerd. Maar heb het niet voor elkaar gekregen. Afgelopen weekend wel ongeveer 600 GB aan films naar die externe schijf gekopieerd, dat ging prima. Maar bij het doen van een poging om een backup te maken: "Back Up mislukt".

Herkenbaar probleem, helaas geen oplossing voor je.
Titel: Re: Back Up lukt niet?
Bericht door: niekniek89 op 31 mei 2016, 07:45:37
Hallo,

Ik had vorige week precies dezelfde meldingen. Ik heb het admin account (Is bij mij uitgeschakeld) lees- en schrijfrechten moeten geven op de USB share. Vanaf dat moment gaan de back-ups als een trein.
Titel: Re: Back Up lukt niet?
Bericht door: Wop op 31 mei 2016, 10:13:05
Niek & Anderen

Hier heb ik ook naar zitten zoeken, maar als ik admin op lezen schrijven wil zetten , kreeg ik de melding de schijf is alleen lezen? Wellicht zit ik bij de verkeerde authorisatie?

De status is overigens "online"  en "in orde"...
Titel: Re: Back Up lukt niet?
Bericht door: Wop op 31 mei 2016, 10:17:45
Update.

De externe HDD heeft admin als lezen schrijven..   

Toch krijg ik "toegang tot doel geweigerd"
Titel: Re: Back Up lukt niet?
Bericht door: Birdy op 31 mei 2016, 10:21:50
Citaat
kreeg ik de melding de schijf is alleen lezen
Dus, via File Station, kan je ook niets op die HD krijgen ?
Nogmaals, is die HD wel ok?
Wordt het File Systeem wel herkent in Configuratiescherm > Externe apparaten > Externe apparaten, externe HD uitklappen voor de details.
Titel: Re: Back Up lukt niet?
Bericht door: Wop op 31 mei 2016, 10:33:42
Ik heb de schijf opnieuw geformatteerd en alle backup taken verwijderd. Opnieuw ingesteld,.  En alleerst 1 taakingesteld. Hij lijkt nu te lopen... 

Wordt vervolgd....
Titel: Re: Back Up lukt niet?
Bericht door: Briolet op 31 mei 2016, 11:21:08
De nas herkent wel veel externe schijfformaten op een USB disk, maar wil niet op alle formaten schrijven. Ik dacht dat b.v. het apple HFS+ formaat bij diverse nas modellen read-only wordt.
In elk geval stond daarover iets in de dsm 5.0 releasenotes. Het wel/niet kunnen schrijven op bepaalde formaten was ook nog van het nas model (hardware) afhankelijk.
Titel: Re: Back Up lukt niet?
Bericht door: Larrvyll op 31 mei 2016, 11:33:33
De NAs ziet deze prima "hangen" en ik kan hem ook benadere, Echter Back uppen lijkt niet te willen lukken.
Bij de eerste Back Up taak is er alleen de melding "Back Up mislukt"
Bij de tweede Back Up taak is er ook nog de melding "Toegang tot doel geweigerd."
Hetzelfde probleem hier. Alle rechten in HB waren verdwenen.
Via File Station kan ik de schijf wel benaderen.
Als ik de externe HDD direct aan de pc koppel kan ik ook alles benaderen.
Titel: Re: Back Up lukt niet?
Bericht door: Birdy op 31 mei 2016, 11:37:55
The file system of the destination supports EXT4, BTRFS, FAT, NTFS, HFS+, and PetaSpace. (https://www.synology.com/en-global/knowledgebase/DSM/help/HyperBackup/data_backup_destination)
Titel: Re: Back Up lukt niet?
Bericht door: Larrvyll op 31 mei 2016, 12:32:33
Bij mij opgelost.
Uitsluitend de rechten corrigeren werkte niet.
Ik heb de schijf (veilig) losgekoppeld, verwijderd en opnieuw aangekoppeld, waarna ik de backup succesvol kon laten draaien
Titel: Re: Back Up lukt niet?
Bericht door: Wop op 01 juni 2016, 10:01:20
Na het formateren en de taak opnieuw te hebben ingesteld is de back up gelukt.   Echter als ik in de backup map kijk zie ik niet de fysieke bestanden, maar enkel de mappen:  Config, Control, Pool en nog een aantal losse bestanden?  Is de Backup gecodeerd?  Hoe kan ik er voorzorgen dat deze ook "gewoon" via Filestation benaderbaar is?   (Ik heb een gegevens back-up taak gedaan)


EDIT: Hmm , wellicht Stom, maar back up gegevens comprimeren stond aan. waarschijnlijk is dat het  :P.  Kan ik dit nog herstellen of moet ik dan een nieuwe Back up draaien?
Titel: Re: Back Up lukt niet?
Bericht door: Hofstede op 01 juni 2016, 10:21:42
Dit is al meerdere malen behandeld op het forum. Sinds DSM 6.0 wordt de backup in een soort van database vorm weggeschreven en zijn de files niet meer individueel te zien. Er is wel een tool om de backup onder Windows uit te lezen, mits je de harde schijf aan een Windows PC kunt koppelen.

Als je de "oude" manier van backup wilt, waarbij je de gebackupte files gewoon kunt zien dan moet je bij de backup voor de "Legacy" opties kiezen.
Titel: Re: Back Up lukt niet?
Bericht door: Birdy op 01 juni 2016, 10:36:42
Je moet Hyper Backup Explorer downloaden in Download Center (Utilities) (https://www.synology.com/en-global/support/download).
Titel: Re: Back Up lukt niet?
Bericht door: Wop op 01 juni 2016, 10:49:23
Citaat
Als je de "oude" manier van backup wilt, waarbij je de gebackupte files gewoon kunt zien dan moet je bij de backup voor de "Legacy" opties kiezen.

En waar kan ik dat instellen? Want als ik comprimeren uitzet , zie ik alsnog alleen maar die mappen (Andere back up taak)

Titel: Re: Back Up lukt niet?
Bericht door: Wop op 01 juni 2016, 10:50:41
Je moet Hyper Backup Explorer downloaden in Download Center (Utilities) (https://www.synology.com/en-global/support/download).

Oh Dank je,,  ga ik even naar kijken...