Auteur Topic: backup probleem Cloud Station Backup  (gelezen 494 keer)

Offline Jannes

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 5
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 7
backup probleem Cloud Station Backup
« Gepost op: 13 september 2020, 09:37:56 »
Hallo,

Ik heb mijn Cloud Station Backup moeten verwijderen. Dat heb ik gedaan in Windows 10 via de normale manier om apps/programma's te verwijderen en daarna nog een keer register opgeschoond met ccleaner. Ik had een actieve backup taak.

Daarna Cloud Station Backup opnieuw geïnstalleerd. Het verbinding maken met de NAS om een backup--taak aan te maken, lukt maar als ik vervolgens na het aanvinken van de mappen die ik wil backuppen op mijn NAS dezelfde map kies die ik eerder gebruikte (oftewel: ik wil dezelfde mappen backuppen dan voorheen en die op de NAS ook op dezelfde plek opslaan zoals voorheen) krijg ik de melding: 'Het doel wordt gebruikt door een andere backup taak. Selecteer een ander pad of wijzig uw computernaam'.

Nu is dat makkelijk te doen maar ik moet vervolgens de  oude backup handmatig gaan overzetten naar de nieuwe backup-map op mijn NAS en dat wil ik voorkomen.

Iemand enig idee hoe het kan dat mijn oude backup taak nog steeds actief is terwijl ik de vorige versie van Cloud Station Backup op de reguliere manier verwijderd heb of: hoe kan ik die oude backup taak verwijderd krijgen?

Dank voor het meedenken !
  • Mijn Synology: DS213j

Online Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 176
  • -Ontvangen: 2619
  • Berichten: 16.243
Re: backup probleem Cloud Station Backup
« Reactie #1 Gepost op: 13 september 2020, 10:02:24 »
Of je bij het wissen alles weg haalt, weet ik niet want ik ken de windows versie niet. Op de mac versie worden de taken en logboeken in een hidden folder weggeschreven.

Dat neemt niet weg dat je het programma probleemloos moet kunnen verwijderen en weer installeren.  Op de nas kun je de verbonden cliënten zien. Misschien moet je daar nog iets verbreken.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J (Backup)

Offline Jannes

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 5
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 7
Re: backup probleem Cloud Station Backup
« Reactie #2 Gepost op: 13 september 2020, 10:16:15 »
Dag Briolet,

dank voor je snelle reactie en je blijkt helemaal gelijk te hebben.

In de Cloud Station Server stond onder 'lijst van clients' inderdaad een actieve client op mijn huidige pc.  Ik heb die verwijderd en nu lukt het aanmaken en opslaan van een nieuwe backup taak zonder problemen !

Dank want ik had hier geen moment aan gedacht !

groet, Jannes
  • Mijn Synology: DS213j

Online Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 176
  • -Ontvangen: 2619
  • Berichten: 16.243
Re: backup probleem Cloud Station Backup
« Reactie #3 Gepost op: 13 september 2020, 14:50:29 »
Het stond me vaag bij dat ik recentelijk tegen hetzelfde aanliep. Was met Drive en ik wist niet meer zeker hoe dat met Cloud Station werkte.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J (Backup)


 

Hyper Backup V 2.0.2

Gestart door BrioletBoard Data replicator & overige backupsoftware

Reacties: 2
Gelezen: 1750
Laatste bericht 07 februari 2017, 12:35:32
door Briolet
Backup Docker ?

Gestart door alwinsBoard Docker / Container Manager

Reacties: 1
Gelezen: 5529
Laatste bericht 10 april 2017, 18:48:25
door Birdy
wekelijkse backup usb harddisk naar DS212j

Gestart door dolphsBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 7
Gelezen: 4801
Laatste bericht 16 april 2013, 14:51:06
door Robert Koopman
Mail backup terughalen

Gestart door Gijs47Board Synology DSM 5.1 en eerder

Reacties: 6
Gelezen: 4436
Laatste bericht 23 september 2013, 12:01:20
door Gijs47
complete backup van Synology maken

Gestart door daveyBoard USB Station

Reacties: 8
Gelezen: 8442
Laatste bericht 09 oktober 2011, 19:38:24
door Tien