Synology-Forum.nl
Overige software => Data replicator & overige backupsoftware => Topic gestart door: Riessen op 07 oktober 2017, 21:01:07
-
Ik heb met Hyper Backup ingesteld dat 2 x per dag een backup gemaakt wordt vanaf mijn kantoor (Nas1) naar huis (Nas2). Dat gaat vaak een paar dagen goed. Daarna mislukt de backup. En de volgende backups ook. Wanneer ik dan vervolgens een integriteitscontrole doe met Hyper Backup vanaf Nas1 op Nas2 is alles goed. Maak je daarna weer een backup, dan gaat die backup gelukkig weer goed. En dan een paar dagen gaat het helaas weer mis.
Hoe voorkom ik dat de backup periodiek mislukt?
-
Helemaal geen foutmelding(en) of zo ?
Heb je verbinding via VPN of gewoon over Internet.
-
Ja, inderdaad foutmeldingen:
- Failed to access the backup destination. (The data stored in backup destination [xxx] was corrupted. Please contact Synology Technical Support.)
- Exception occurred while backing up data. (The data stored in backup destination [xxxx] was corrupted. Please contact Synology Technical Support.) [User: root, Path: /volume1/Backup/xyz.idx]
- Failed to backup data.
- Failed to run backup task.
Deze meldingen komen al circa 15 seconden na de start van de backup.
De backup gaat over internet (geen vpn).
-
Failed to access the backup destination.
Mijn vermoeden is dat de NAS op dat moment niet bereikbaar is.
En anders: "Please contact Synology Technical Support" dus, een Ticket inleggen en hun laten uitzoeken of het echt een verbindings- probleem is.
-
Mijn vermoeden is dat de NAS op dat moment niet bereikbaar is.
Daar kun je nog weleens een punt mee hebben, Birdy!
Na de backup van Nas1 naar Nas2, heb ik kort daarop volgend ook een automatische backup van Nas2 naar Nas1. Die gaat altijd goed.
Ik maak gebruik van de HDD-slaap/sluimerstand. Bij m'n laatstgenoemde backup van Nas2 naar Nas1 zijn beide Nas-apparaten hoogstwaarschijnlijk niet in de slaapstand.
Ik zal nu de volgorde van beide backups eens een weekje omdraaien. Dan kunnen we zien of backup van Nas1 naar Nas2 nog steeds problemen oplevert. Ik ben benieuwd.
-
Ik contact gehad met Synology Technical Support. Zij hebben de twee NAS apparaten bekeken. Het bleek dat het backupdoel ook meedraaide in Cloudstation. Dat geeft conflicten. Ik heb ondertussen het backupdoel verwijderd in Cloudstation. Tot nu toe heb ik nog geen foutmeldingen weer gehad.