Synology-Forum.nl
Overige software => Data replicator & overige backupsoftware => Topic gestart door: prodigy73 op 27 september 2021, 20:35:35
-
Ik heb op 1 PC die extern staat sinds vorige week een falende backup. Het eerste wat opviel in log was de melding unable to read snapshot, deleted by operating system. Volgens de website de pagefile.sys van SSD C: naar D: veranderd en uitgezet op C:. Ook de herstelgrootte aangepast naar het maximale en de regedit aanpassing gedaan TimeCreation
Deze heb ik gevolgd:
https://kb.synology.com/nl-nl/DSM/tutorial/Why_can_t_I_perform_incremental_backup_for_Windows_devices_with_ABB
https://kb.synology.com/nl-nl/DSM/tutorial/How_to_fix_Active_Backup_for_Business_error_code_21
https://kb.synology.com/nl-nl/DSM/tutorial/How_to_fix_Active_Backup_for_Business_error_code_0x80042313
Ik had niet gedacht dat Active Backup zo veel controle en handelingen nodig heeft, bij geen enkel ander backup programma heb ik zoveel moeten checken, aanpassen en het werkt nog niet. Er staan geen vreemde applicaties op.
Iemand een tip zodat dit weer vlekkeloos gaat werken?
-
nog een andere PC die nu met diezelfde foutmelding de backup niet afmaakt en dus failed... hoe kan dit zo komen? update van Active Backup (niet gezien/gemerkt) of Windows 10 ?
-
Ik laat de backup elke dag lopen maar zie dat het programma bijna elke keer de hele system volume opnieuw backupt... dat is toch niet de bedoeling. Kijken of ik een ticket kan aanmaken want dit werkt totaal niet.
-
maar zie dat het programma bijna elke keer de hele system volume opnieuw backupt
In DSM Help lees ik:
de eerste back-up van elke back-uptaak is een volledige back-up en CBT-technologie wordt niet toegepast op de eerste back-up. Vanaf de tweede back-up zal Active Backup for Business alleen incrementele back-ups uitvoeren, tenzij de VSS-service van het apparaat is uitgeschakeld.
Dus, dat werkt gewoon, alleen kan je niet echt zien dat het incremental is (heb ik een keer getest).
-
maar zie dat het programma bijna elke keer de hele system volume opnieuw backupt
In DSM Help lees ik:
de eerste back-up van elke back-uptaak is een volledige back-up en CBT-technologie wordt niet toegepast op de eerste back-up. Vanaf de tweede back-up zal Active Backup for Business alleen incrementele back-ups uitvoeren, tenzij de VSS-service van het apparaat is uitgeschakeld.
Dus, dat werkt gewoon, alleen kan je niet echt zien dat het incremental is (heb ik een keer getest).
merci voor de reactie. Ik heb een ticket ingeschoten. het werkt weken goed en dus ook incremental ging goed, maar sinds die fout wil die elke keer bijna hele partitie opnieuw doen. logisch want het programma ziet de snapshots niet. ik post updates hier zodat misschien in de toekomst andere forum gebruikers er ook iets aan hebben.
-
Het schiet niet erg op via de support van Synology. Het word veroorzaakt door VSS maar een oplossing is er nog niet. De stappen gaan heel langzaam. Ik probeer met hun mee te denken en te googlen maar tot op heden geen oplossing :(