Synology-Forum.nl

Overige software => Data replicator & overige backupsoftware => Topic gestart door: prodigy73 op 27 september 2021, 20:35:35

Titel: DSM7 Active Backup krijg backup niet compleet (error 21, snapshots, etc...)
Bericht door: prodigy73 op 27 september 2021, 20:35:35
Ik heb op 1 PC die extern staat sinds vorige week een falende backup. Het eerste wat opviel in log was de melding unable to read snapshot, deleted by operating system. Volgens de website de pagefile.sys van SSD C: naar D: veranderd en uitgezet op C:. Ook de herstelgrootte aangepast naar het maximale en de regedit aanpassing gedaan TimeCreation

Deze heb ik gevolgd:

https://kb.synology.com/nl-nl/DSM/tutorial/Why_can_t_I_perform_incremental_backup_for_Windows_devices_with_ABB

https://kb.synology.com/nl-nl/DSM/tutorial/How_to_fix_Active_Backup_for_Business_error_code_21

https://kb.synology.com/nl-nl/DSM/tutorial/How_to_fix_Active_Backup_for_Business_error_code_0x80042313

Ik had niet gedacht dat Active Backup zo veel controle en handelingen nodig heeft, bij geen enkel ander backup programma heb ik zoveel moeten checken, aanpassen en het werkt nog niet. Er staan geen vreemde applicaties op.

Iemand een tip zodat dit weer vlekkeloos gaat werken?
Titel: Re: DSM7 Active Backup krijg backup niet compleet (error 21, snapshots, etc...)
Bericht door: prodigy73 op 27 september 2021, 23:50:16
nog een andere PC die nu met diezelfde foutmelding de backup niet afmaakt en dus failed... hoe kan dit zo komen? update van Active Backup (niet gezien/gemerkt) of Windows 10 ?
Titel: Re: DSM7 Active Backup krijg backup niet compleet (error 21, snapshots, etc...)
Bericht door: prodigy73 op 28 september 2021, 15:15:37
Ik laat de backup elke dag lopen maar zie dat het programma bijna elke keer de hele system volume opnieuw backupt... dat is toch niet de bedoeling. Kijken of ik een ticket kan aanmaken want dit werkt totaal niet.
Titel: Re: DSM7 Active Backup krijg backup niet compleet (error 21, snapshots, etc...)
Bericht door: Birdy op 28 september 2021, 16:18:24
Citaat
maar zie dat het programma bijna elke keer de hele system volume opnieuw backupt
In DSM Help lees ik:
Citaat
de eerste back-up van elke back-uptaak is een volledige back-up en CBT-technologie wordt niet toegepast op de eerste back-up. Vanaf de tweede back-up zal Active Backup for Business alleen incrementele back-ups uitvoeren, tenzij de VSS-service van het apparaat is uitgeschakeld.
Dus, dat werkt gewoon, alleen kan je niet echt zien dat het incremental is (heb ik een keer getest).
Titel: Re: DSM7 Active Backup krijg backup niet compleet (error 21, snapshots, etc...)
Bericht door: prodigy73 op 28 september 2021, 16:32:08
Citaat
maar zie dat het programma bijna elke keer de hele system volume opnieuw backupt
In DSM Help lees ik:
Citaat
de eerste back-up van elke back-uptaak is een volledige back-up en CBT-technologie wordt niet toegepast op de eerste back-up. Vanaf de tweede back-up zal Active Backup for Business alleen incrementele back-ups uitvoeren, tenzij de VSS-service van het apparaat is uitgeschakeld.
Dus, dat werkt gewoon, alleen kan je niet echt zien dat het incremental is (heb ik een keer getest).

merci voor de reactie. Ik heb een ticket ingeschoten. het werkt weken goed en dus ook incremental ging goed, maar sinds die fout wil die elke keer bijna hele partitie opnieuw doen. logisch want het programma ziet de snapshots niet. ik post updates hier zodat misschien in de toekomst andere forum gebruikers er ook iets aan hebben.
Titel: Re: DSM7 Active Backup krijg backup niet compleet (error 21, snapshots, etc...)
Bericht door: prodigy73 op 02 oktober 2021, 14:45:22
Het schiet niet erg op via de support van Synology. Het word veroorzaakt door VSS maar een oplossing is er nog niet. De stappen gaan heel langzaam. Ik probeer met hun mee te denken en te googlen maar tot op heden geen oplossing :(