Synology-Forum.nl
Overige software => Data replicator & overige backupsoftware => Topic gestart door: blondiebren op 04 december 2016, 17:11:50
-
Beste lezer,
Sinds een aantal maanden heb ik op 2 plekken een Nas. Maar nu synchroniseert de 2 nassen niet meer met elkaar.
In het logboek staan allemaal foutmeldingen zoals:
Waarschuwing 2016/12/04 02:07:29 System 127.0.0.1 localhost [Remote Replication] (Sync) ThuisNaarWerk failed: rsync: failed to connect to (ip adres): Connection timed out (110) Begin 4th retry.
De Nassen zijn door een bedrijf gekoppeld, vandaar dat ik niet gelijk deze mensen weer wil inschakelen.
Is er iemand die mij stap voor stap op weg kan helpen? Maar vooral kan helpen met waar ik moet kijken?
Groetjes
BlondieBren
-
De NAS (bron) kan dus geen contact maken met de 2e (externe doel) NAS.
Hoe wordt er dus contact gelegd met die NAS, op IP-adres (Router dus) of DDNS.
Als het op IP-adres gaat dan, is waarschijnlijk het externe IP adres van die router gewijzigd, dat gebeurt wel vaker en daarom wordt ook DDNS geadviseerd.
-
Dank Birdy voor je snelle reactie. Het is idd via IPadres. Kun jij mij wegwijs maken wat een DDNS is en hoe ik dit moet wijzigen of is het inhuren van een bedrijf of student aan huis een beter advies.
Ik ben niet zo thuis in de digitale wereld.
-
DSM Help. (https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/help/DSM/AdminCenter/connection_ddns)
(staat ook op je NAS, DSM Help).