Synology-Forum.nl

Overige software => Data replicator & overige backupsoftware => Topic gestart door: wbree op 24 mei 2025, 09:27:26

Titel: Hyper Backup en HiDrive verbinding mislukt!
Bericht door: wbree op 24 mei 2025, 09:27:26
Ik had al langere tijd HiDrive van Strato met 250 Gb. Dagelijks werden mijn documenten naar de HiDrive geschreven m.b.v. Hyperbackup app. Nu heb ik gisteren de 250Gb geupgraded naar 1 TB en krijg nu een foutmelding dat de taak mislukt is.
In de HyperBackup geeft die aan bij de taak dat het doel offline is. "Kan geen SSH verbinding maken".
Geeft nog tips dat ik de login gegevens moet controleren, de SSH instelling op de doelserver normaal is en 2-traps verificatie is uitgeschakeld. Alles staat goed, behalve dat ik geen idee heb of de SSH instelling op de doelserver normaal is. Waar vind ik dat überhaupt.
Maar nogmaals er is niks verandert behalve dat de ruimte op de Hidrive om op te slaan vergroot is.

Iemand een idee. Firewall is ook onverandert.

Mvg. Wilco
Titel: Re: Hyper Backup en HiDrive verbinding mislukt!
Bericht door: Birdy op 24 mei 2025, 10:27:06
Citaat
dat ik geen idee heb of de SSH instelling op de doelserver normaal is. Waar vind ik dat überhaupt.
Dat is een vraag voor HiDrive van Strato.

Ik weet overigens niet welke backup optie je gebruikt maar, hier heb je de instellingen: Back-up met Synology NAS op HiDrive (https://www.strato.nl/faq/cloud-storage/back-up-met-synology-nas-op-hidrive/)

Misschien als test even een nieuwe taak maken ?
Titel: Re: Hyper Backup en HiDrive verbinding mislukt!
Bericht door: wbree op 24 mei 2025, 11:50:27
Ik begreep dat dit een voorwaarde was voor de doelserver (HiDrive). Maar ik kan nergens iets vinden op de HiDrive dat de instelling normaal is. Het enige is een optie voor het bewaren van de SSH. En nogmaals voor de upgrade werkte het gewoon. :|
Titel: Re: Hyper Backup en HiDrive verbinding mislukt!
Bericht door: Birdy op 24 mei 2025, 12:07:31
Citaat
Maar ik kan nergens iets vinden op de HiDrive dat de instelling normaal is.
Ik weet overigens niet welke backup optie je gebruikt maar, hier heb je de instellingen: Back-up met Synology NAS op HiDrive (https://www.strato.nl/faq/cloud-storage/back-up-met-synology-nas-op-hidrive/)
Nogmaals, het ligt er dus aan welke backup optie je gebruikt en dan de link even volgen, overigens is poort 22 doorgaans voor SSH.
Titel: Re: Hyper Backup en HiDrive verbinding mislukt!
Bericht door: wbree op 24 mei 2025, 12:26:44
Ik kies als backupdoel : HiDrive (Cloudservice) als "Gegevensbackup taak". Of moet ik LUN backup taak kiezen? Ik wil twee mappen van de NAS kopieren naar de HiDrive (dagelijks).

Mvg. Wilco
Titel: Re: Hyper Backup en HiDrive verbinding mislukt!
Bericht door: Birdy op 24 mei 2025, 15:20:20
Nee, je moet doen wat er in de gegeven link van Strato staat, die hebben het toch niet over LUN ?

Overigens, je had al een backup taak en je hebt alleen maar een upgrade gedaan van je cloud  grootte dus, vraag ik mij af, waarom kan je niet gewoon verder met die taak en waarom dan dat SSH geklaag van Strato ?
Titel: Re: Hyper Backup en HiDrive verbinding mislukt!
Bericht door: wbree op 24 mei 2025, 15:39:06
Overigens, je had al een backup taak en je hebt alleen maar een upgrade gedaan van je cloud  grootte dus, vraag ik mij af, waarom kan je niet gewoon verder met die taak en waarom dan dat SSH geklaag van Strato ?
Dat is nu net mijn probleem/vraag! Waarom nu ineens gedoe over geen SSH verbinding terwijl dit voor de upgrade nooit een issue was.
Ik heb ook maar een berichtje opgesteld richting Strato met deze vraag.

Mvg. Wilco
Titel: Re: Hyper Backup en HiDrive verbinding mislukt!
Bericht door: Birdy op 24 mei 2025, 16:29:51
Dat is een vraag voor HiDrive van Strato.
100%
Titel: Re: Hyper Backup en HiDrive verbinding mislukt!
Bericht door: wbree op 27 mei 2025, 13:08:33
Na meerdere telefonische overleggen met Strato (HiDrive) blijkt dat bij de upgrade niet het gebruik van de diverse protocollen (SCP, Rsync, WebDav etc) is meegenomen. Die schijn je apart erbij te moeten bestellen en betalen!
Voor de ruimte (1 TB) betaal je € 5,- per maand en voor de protocollen ook € 5,- per maand.  ::)

Nou ja , het moest dan maar. Het werkt nu allemaal wel weer.

Dus voor degene die willen overstappen van Onedrive naar Strato even goed dit te realiseren.

Mvg. Wilco