Synology-Forum.nl

Overige software => Data replicator & overige backupsoftware => Topic gestart door: HenkGroen op 15 februari 2024, 09:07:58

Titel: HyperBackup error
Bericht door: HenkGroen op 15 februari 2024, 09:07:58
Ik heb al lange tijd 4 jobs die naar een 2e (externe) Synology NAS lopen (DS213+)

Nu krijg ik bij 1 job de foutmelding:

Bezig met hervatten....     en     Bezig met initialiseren....
En dan na enkele minuten: Mislukt

In de HyperBackup logging staat: Failed to auto resume backup task
en ook: Failed to run backup task

De andere HyperBackups jobs die naar de 2e NAS lopen, werken wel.
Wat is nu verstandig.?

> Job weggooien, en nieuwe job maken, en dan 'Opnieuw koppelen aan bestaande taak'
   Werkt dit goed of ...?
> Job weggooien, en de data op 2e NAS verwijderen, en compleet opnieuw overhalen ?

(Betreft 1,2 TB aan data, die over een Caiway glaslijn lopen (500mbps)
Titel: Re: HyperBackup error
Bericht door: Robert Koopman op 15 februari 2024, 09:14:37
Ik zou dan de eerste optie proberen.
Maar staat er niet meer bij waarom deze taak niet meer werkt?
Titel: Re: HyperBackup error
Bericht door: HenkGroen op 15 februari 2024, 09:17:26
Nee, helaas niet.
In de eerder pogingen deze week zag ik 1 keer de melding
Exception occurred while backing up data. (The backup service is not running. Please check the backup service settings or the firewall settings.)

Maar de NAS opnieuw gestart + firewall uitzetten op de 2e NAS hebben geen effect.
En de overige 3 jobs werken wel naar dezelfde NAS, dus eigenlijk klopt de bovenstaande melding niet echt.
Titel: Re: HyperBackup error
Bericht door: HenkGroen op 15 februari 2024, 10:08:35
Opnieuw koppelen was inderdaad voldoende, en de backup loopt weer.
thanks
Titel: Re: HyperBackup error
Bericht door: Briolet op 15 februari 2024, 10:08:40
Misschien een corrupt index bestand. Kun je de controle van de backup handmatig starten?

Verder zou ik met optie 1 beginnen. Opnieuw beginnen kan altijd nog.
Titel: Re: HyperBackup error
Bericht door: HenkGroen op 15 februari 2024, 11:12:42
Handmatige backup lukt nu ook weer, incl. versielijst opvragen.
Daar stond eerst een backup van gisteren in als mislukt, maar deze is nu door versiebeheer weggehaald, en de nieuwe van vandaag geplaats, incl. alle oudere backup zie ik nog (incl. 'bladeren van data')