Synology-Forum.nl

Overige software => Data replicator & overige backupsoftware => Topic gestart door: Kiterik op 14 mei 2014, 15:34:30

Titel: Netwerkbackup Synology naar Synology en vice versa probleem tijdens backuppen
Bericht door: Kiterik op 14 mei 2014, 15:34:30
ik heb al enige tijd een werkende nachtelijke netwerk backup tussen twee SD's. Een SD213J en een SD210J.

Ze backuppen bestanden naar elkaar. Dit werkt(e).
de backup van de SD213J naar de SD210J werkt nog steeds.
Andersom niet. Software versie DSM 5.0-4482 op beide. Wie heeft er suggesties?

Bij DSM versie 4.x werkte het niet meer sinds een paar dagen, kreeg het probleem niet opgelost en ben dus daarom geupgrade naar DSM versie 5.x
Ik heb ik rechten van gebruikers zitten muteren, misschien dat de backup tot een bepaalde map geen toegangsrechten meer heeft, maar ik kom er niet achter na alles nalopen, je kan de permissies ook nog steeds niet exporteren volgens mij.

ik krijg de volgende foutmelding:
"Network backup fault: Some files could not be transferred. Possible reasons: 1) backup user has no permission to access the files, 2) illegal file name. 3) file name too long."


ad 1
ik heb de verbinding getest, rechten etc etc. Volgens mij staat alles nog steeds goed. Ergens tijdens het backuppen gaat het fout. Zie screenshot. [attachimg=1]

ad 3
ik vond 
http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=160&t=50519&start=15
http://forum.synology.com/wiki/index.php/Backup_the_Synology_server_to_a_remote_Synology_server_or_RSync_Server

en en controleerde de namen, niet meer dan 250 karakters in de data inclusief volledige pad.

ad 2
Waar kan en hoe kan je meer details vinden over het vastlopen van de backup of wat kan ik testen?
Alvast bedankt voor je reacite
Titel: Re: Netwerkbackup Synology naar Synology en vice versa probleem tijdens backuppen
Bericht door: zeuslooye op 23 mei 2014, 16:19:16
ik heb de zelfde problemen gehad.
als je een oplossing heb hoor ik het graag
Titel: Re: Netwerkbackup Synology naar Synology en vice versa probleem tijdens backuppen
Bericht door: Kiterik op 23 mei 2014, 16:26:20
Mijn probleem is ondertussen opgelost met de helpdesk van Synology. Ik heb mijn gecodeerde logs aan ze verstrekt. Ze konden aangeven welke bestanden de problemen veroorzaakten. Een aantal bestanden bleken verkeerde permissies te hebben. Die zijn goed gezet. De backup werkte daarna weer. In mijn geval konden de bestanden op de bestemming niet verwijderd worden door de backup ivm afwijkende permissies. Die heb ik handmatig verwijderd.

Hoe je die probleem bestanden er zelf uit viest weet ik niet. In de standaard logs vind je niet de details van de backup en waar die vastloopt. Dus hoe je die logs opent en waar je ze vind is volgens mij handig om te weten voor anderen met hetzelfde probleem.