Synology-Forum.nl
Overige software => Data replicator & overige backupsoftware => Topic gestart door: NielsM op 12 december 2015, 11:33:31
-
Hey Allemaal,
Ik ben net nieuw op het forum maar lees wel al een tijdje mee! Ik ben al een paar jaar eigenaar van een synology nas en ben er zeer tevreden van, nu heb ik recent een nieuwe nas gekocht en mijn vorige nas verplaatst naar een andere locatie om als remote backup te dienen.
Ik heb alles netjes ingesteld van port forwards tot de juiste services en account. Nu is het probleem dat als ik de DDNS naam bijvoorbeeld mijnnas.synology.me gebruik om de backup in te stellen er een bericht opkomt "Geen antwoord van doelserver" maar als ik dan gewoon het externe ip van de doelserver gebruik dan werkt de connectie onmiddelijk.
Maar aangezien de doelserver achter een dynamisch ip hangt is dit nogal lastig aangezien ik dan elke week een nieuw backup ip moet instellen.
Mijn nas is een DS1815+ met DSM 5.2-5644 Update 2 en een DS411j met DSM 5.2-5644 Update 1
Iemand een idee hoe ik toch kan backup-en over DDNS?
Alvast bedankt!
-
DDNS zou moeten werken.
Zet eens de DNS op de te backuppen NAS op 8.8.8.8 te zetten en probeer het nog eens.
-
DDNS naam mijnnas.synololy.me (het voorbeeldadres) verwijst wel naar de doel NAS en niet jouw eigen NAS?
-
Bedankt voor het snelle antwoord allebei! Dat de ddns naar de juiste nas verwijst ben ik 100% zeker van. De DNS op google zetten (8.8.8.8) ga ik vanavond eens proberen en zal het resultaat posten!
Bedankt!
-
Ik heb het aanpassen van de ddns getest maar nog steeds geen resultaat. Backup met het ip van de remote server gaat, maar et de ddns naam niet...
Als er nog iemand suggesties heeft zijn ze altijd welkom!
Alvast bedankt allemaal!
-
Ik zou toch maar eens bij het "My Ds Synology Account" gaan kijken of de DDNS naam wel actief is.
Een keer verwijderen en opnieuw aanmaken wil mogelijke storingen ook nog wel eens verhelpen.
-
Op zich moet de nas elke 24 uur een registratie doen en als dat mislukt krijg je daar een melding over. In het log en ook een mail als je dat ingesteld hebt. En waarom zou je dat niet instellen want fouten hierbij wil je snel weten.