Synology-Forum.nl

Overige software => Data replicator & overige backupsoftware => Topic gestart door: Richey op 12 mei 2012, 16:40:15

Titel: Volledige sync tussen twee synology's
Bericht door: Richey op 12 mei 2012, 16:40:15
Beste,

Ik ben mij aan het orienteren op een extra NAS ten behoeve van een volledige sync. Op de synology website (http://www.synology.com/dsm/business_da ... p?lang=enu (http://www.synology.com/dsm/business_data_backup_iscsi_lun_backup.php?lang=enu)) staat een schtterend plaatje van Virtuele machine's, met twee synology RS'en er onder. De suggestie wordt hierbij gewekt dat in principe de NAS'en identiek zijn, en de virtuele machines van beiden hun data kunnen halen. Ook syncroniseren ze constant onderling via een "Direct Backup".

In mijn situatie wil ik dit eigenlijk precies nabouwen: Een tweetal servers waar VMWare virtual machines op draaien, en hier onder 2x een RS2211RP+. één hebben we al, de tweede (waarschijnlijk dan een 2212) wil ik nog gaan aanschaffen. Ze moeten elkaar dus als "failover" kunnen gebruiken, de data moet op beiden identiek zijn.

Is dit mogelijk? Ik kan het nergens helder uit de documentatie halen.

Groet,

Richey
Titel: Re: Volledige sync tussen twee synology's
Bericht door: Björn op 13 mei 2012, 08:05:48
De functie die je denk ik zoekt heet "high availability". Deze functie is niet aanwezig in DSM. Wel heeft Synology o CeBIT een demo laten zien van een High Availability package die ze aan het ontwikkelen zijn. Wellicht eens bij ze navragen hoever ze daarmee zijn anders.
Titel: Re: Volledige sync tussen twee synology's
Bericht door: Richey op 19 juni 2012, 11:58:13
Hoi,

Ondertussen maak ik mij toch wel een beetje zorgen. Ik heb een RS2211 bij een klant neergezet, maar op een email met vragen wordt totaal niet gereageerd.

Weet iemand dat hier toevallig? Hoe is de support bij Synology geregeld?
Op zich is het ding wat daar loopt echt perfect, maar ik zit er natuurlijk niet op te wachten dat als hij stuk gaat er meteen een maand niet gewerkt kan worden. Zeker omdat het dus ook uitermate stil blijft rondom high-availability, ik hoor/lees/zie er niets over...

Groet,

Richey

PS. Niet dat ik nu Synology loop te bashen, want de producten zijn gewoon goed. Ik maak me alleen wel ernstig zorgen over garantie afhandeling en overige support. Het komt tot op heden bij mij een beetje amateuristisch over.
Titel: Re: Volledige sync tussen twee synology's
Bericht door: Robert Koopman op 19 juni 2012, 12:53:58
De garantie wordt in NL toch afgehandeld door de leverancier?
En daar kan flink verschil tussen zitten.

Als je een technisch probleem hebt maak je, in het Engels, een ticket aan bij Synology.
Mijn, eenmalige, ervaring is dat dit juist bijzonder snel ging. Binnen 24 uur gedaan.
En dat soort ondersteuning komt tot uit Taiwan dacht ik.
Titel: Re: Volledige sync tussen twee synology's
Bericht door: Jazz op 25 juli 2012, 20:50:53
Grappig dat je schrijft dat je een en ander een beetje amateuristisch vindt over komen. Je plaatst een Synology apparaat bij een klant ( ik neem aan dat je er geld voor vraagt) wil daar een HA oplossing realiseren, weet kennelijk niet hoe dat moet en wanneer niet meteen iedereen op het forum in de houding springt komt dat ietwat amateuristisch over.  
ok, HA is niet iets van synology, het is een concept (ik ga er maar gemakshalve van uit, gezien je vorige 2 posts dat je er niet zo in thuis bent) dat verhoogde beschikbaarheid van een systeem beschrijft. Dit kan op vele manier worden gerealiseerd. Google d'r maar eens op. Het storage gedeelte van je systeem kunnen inderdaad heel wel 2 Synology systemen zijn. Hoe je vervolgens de HA realiseert (hoeven trouwens niet identiek te zijn, mag wel) ligt onder meer aan het systeem dat van die verhoogd beschikbare storage gebruik wil maken. Wil je kunnen booten van je storage? Ondersteunt Synology dat? je gebruikt VMware schrijf je, heb je je klant dan ook een licentie HA verkocht? Hoe heb je je VMware omgeving ingericht? Al dat soort dingen zijn van belang. Het hebben van een shared storage is je minste zorg. Zorg dat je kennis van zaken hebt voordat je je klanten iets verkoopt.
Dus, graag wat meer technische info zodat er op dit forum gericht kan worden gereageerd. Succes!