Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: wajime op 16 december 2012, 22:09:22
-
Heeft iemand onderstaande mail wel eens gehad.
De DDNS service staan gewoon aan, dus begrijp niet waarom ik deze melding krijg.
Vast bedankt,
Ronald
Dear user,
****.i234.me was last updated on 2012-11-26 19:34:46 GMT +01:00. DDNS
hostnames must be updated every 30 days to prevent them from being removed from our system.
If you are still actively using ****.i234.me and do not wish to have your free hostname removed from our system, please enable the DDNS service on your DiskStation.
If you are no longer using this ****.i234.me, simply ignore this message and your hostname will be removed automatically.
Sincerely,
Synology DDNS Service
-
Lotus haar hostnaam :) staat nog 1 vernoemd moet je even wijzigen.
Maar de ddns service van synology heeft wat ups en downs. Als jij het normaal ingeschakeld heeft en het staat nog aan is het een synology server fout. Kijk even in je ddns instellingen.
-
Ik ben gestopt met de Synology dienst omdat die veel te onbetrouwbaar is. Je kunt vanaf circa 10 euro/jaar een DNS naam krijgen via bijv. No-IP, Dyndns en meer.
-
Ja jammer dat die dyndns.org etc betaald zijn geworden, ik heb nog een free account. Echter 10e per jaar dan zou ik eerder mijn DNS partij aan willen prijzen. Ik betaal +/-8 euro per jaar met een eigen .nl domein naar eigen keuze. Lijkt mij dan een mooiere dns naam dan iets bij dyndns.org of no-ip.com
http://nouzelle.com/ (http://nouzelle.com/)
-
Ik heb een domein bij Dyndns genomen, dan zit de DDNS service erbij.
Weet even niet precies meer wat het kost, 25 euro of dollar?
En de dns records zijn prima te beheren. Geen klachten over.
-
Ik heb zelf al een domein, is het ook mogelijk om die domeinnaam te gebruiken om je nas te kunnen benaderen. En zo ja wat moet je dan allemaal instellen bij je provider en nas.
Allemaal erg bedankt voor het meedenken en corrigeren.
Met vriendelijke groet,
Ronald
-
Heb je een vast ip adres of niet?
Zodra het niet vast is krijg je problemen lijkt mij.
-
Helaas niet vast, zit bij UPC en het IP adres is al een paar keer gewijzigd.
Wat zou de beste actie zijn?
Groet,
Ronald
-
Ik heb zelf al een domein, is het ook mogelijk om die domeinnaam te gebruiken om je nas te kunnen benaderen. En zo ja wat moet je dan allemaal instellen bij je provider en nas
Ronald
Ik heb ook een eigen domein en kan mijn DNS-zone aanpassen bij mijn provider.
-
Helaas niet vast, zit bij UPC en het IP adres is al een paar keer gewijzigd.
Wat zou de beste actie zijn?
Groet,
Ronald
Bij een DNS provider (bijv. Dyndns, No-IP) een eigen domeinnaam laten vastleggen welke verwijst naar jouw IP-nummer. Vervolgens een klein programmaatje installeren op je PC/Mac welke evt. IP wijzigingen detecteert en het nieuwe IP doorgeeft aan de DNS provider.
-
Vervolgens een klein programmaatje installeren op je PC/Mac welke evt. IP wijzigingen detecteert en het nieuwe IP doorgeeft aan de DNS provider.
Sommige routers kunnen dit ook voor je doen.
Althans mijn Linksys E4200 kan het.
-
De Disk station kan ook overweg met andere DDNS service dan alleen de eigen ddns-serice. Wellicht zou je eens een ander DDNS aankunen maken bij synology? Bij https://myds.synology.com (https://myds.synology.com) kan je je DS los koppelen van je bestaande syno DDNS en ook een nieuwe aanmaken.
De DDNS service van syno lag er een aantal maanden geleden zo nu en dan uit. Ik heb begrepen dat ze de server capaciteit hebben uitgebreid, ik heb er in ieder geval al maanden geen problemen meer mee.
Ik heb zelf ziggo met een dynamische IP adres (welke in een half jaar tijd niet gewijzigd is maar dat ter zijde). Ik heb een ****.synology.me adres. Sinds een aantal weken heb ik een domein naar geregistreerd via mijn-domein.nl. In de dns settings bij mijn-domein.nl heb ik het domein laten verwijzen naar mijn syno ddns. Dit werkt perfect.
-
Sinds een aantal weken heb ik een domein naar geregistreerd via mijn-domein.nl. In de dns settings bij mijn-domein.nl heb ik het domein laten verwijzen naar mijn syno ddns. Dit werkt perfect.
Wat is het voordeel om dit indirect te laten doen i.p.v. rechtstreeks (dus zonder Syno DDS)?
-
Zoals ik schreef heb ik een dynamisch ip adres van ziggo. En mijn domein heeft zelf geen ddns service.
-
De DDNS service staan gewoon aan, dus begrijp niet waarom ik deze melding krijg.
Ik zou ook even in het log kijken of hij wel dagelijks verbinding maakt met de ddns server. Ik heb zelf eens gehad dat na wijziging van mijn router-configuratie plots in het log stond dat hij niet meer kon verbinden met ddns. (van mijn timeserver kreeg ik toen ook errors).
Zelf heb ik de gratis ddns van no-IP. Daar moet ik zowiso maandelijks bevestigen. :)
-
De laatste keer dat de service geregistreerd had was op 26-11 volgens het log.
Ik heb het nu opgelost door de heartbeat uit en weer aan te zetten.
Iedereen bedankt voor het meedenken.
Met vriendelijke groet,
Ronald