Synology-Forum.nl

Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: frixel op 06 november 2017, 12:40:44

Titel: Adres niet meer bereikbaar
Bericht door: frixel op 06 november 2017, 12:40:44
Ik heb in mijn NAS aangegeven om DDNS te gebruiken en het heeft altijd prima gewerkt.
Echter heb ik sinds vorige week een nieuw IP adres gekregen en kan ik mijn nas niet meer van buitenaf bereiken met de DDNS Hostname
xxxx.synology.me

Als ik op de https://account.synology.com/ kijk daar staat bij mijn DDNS Host ook gewoon het juiste (nieuwe IP adres) een groen bolletje.

Wat kan er aan de hand zijn. ik zou normaliter toch niks aan hoeven te passen in de NAS?
Titel: Re: Adres niet meer bereikbaar
Bericht door: Robert Koopman op 06 november 2017, 12:45:03
Heeft de NAS ook een nieuw intern IP adres gekregen.
DDNS komt tot aan je WAN ip adres maar daarna moet je wel de juiste poorten forwarden naar het interne IP adres van de NAS.
Titel: Re: Adres niet meer bereikbaar
Bericht door: frixel op 06 november 2017, 12:52:33
Nee, die heeft het interne adres behouden wat er al was voor de Nas.

Wat ik wel heb laten aanpassen is dat de Ziggo modem/router die in Bridge stond weer uit de Bridge modus gehaald.
Maar dat zal daar toch niets mee te maken hebben? ::)
Titel: Re: Adres niet meer bereikbaar
Bericht door: Robert Koopman op 06 november 2017, 12:56:35
Je hebt zelf dus ook nog een router in gebruik.
Router achter router moet je de poorten twee keer forwarden.
Titel: Re: Adres niet meer bereikbaar
Bericht door: frixel op 06 november 2017, 13:16:36
Ja, dat klopt. Ik heb er zelf ook een router achter hangen.

Dat zou niet hoeven omdat ik DMZ aan heb staan volgens diverse Work-arounds.
Maar aangezien jouw reactie zal dat dus niet zo werken?

Zou ik dan het IP van mijn router moeten forwarden in het modem of her IP van de Nas?
Titel: Re: Adres niet meer bereikbaar
Bericht door: Robert Koopman op 06 november 2017, 13:22:39
Als je in de router van Ziggo in de DMZ het ip adres van jouw router hebt staan dan zou dat inderdaad moeten werken.
En dat ip adres is 100% zeker goed?
Titel: Re: Adres niet meer bereikbaar
Bericht door: micropro op 06 november 2017, 13:23:48
Ja dat klopt! DMZ betekend dubbel nat
Titel: Re: Adres niet meer bereikbaar
Bericht door: frixel op 06 november 2017, 13:25:29
Nou, dat zal ik vanavond eens moeten nakijken maar ik ging daar vanuit dat dat gelijk goed stond.
Ik weet dat er iets stond (standaard soms?) maar ik ben er niet echt alert op geweest besef ik mij nu.


 
Titel: Re: Adres niet meer bereikbaar
Bericht door: Briolet op 06 november 2017, 14:27:38
Het behoort direct te werken bij IP aanpassing. Soms kan het nog enige minuten duren voordat alle caches refreshed zijn.  Je weet blijkbaar het nieuwe IP. Lukt het inloggen daarmee wel?
Titel: Re: Adres niet meer bereikbaar
Bericht door: frixel op 06 november 2017, 14:54:22
Vanaf het werk lukt niets  :'(
Dus zal eind van de middag/vanavond thuis proberen.
Titel: Re: Adres niet meer bereikbaar
Bericht door: frixel op 06 november 2017, 16:44:42
Dat was het dus inderdaad.
Bij de DMZ in de ziggo modem stond (standaard)  een verkeerd IP adres.