Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: hyenake op 23 januari 2015, 15:29:56
-
Raar probleem.
Na al enkele jaren een DS212+ in mijn bezit. Vorig jaar had ik een Telenet verbinding en nooit problemen gehad om via port forwarding een verbinding te maken van ergens anders. Sinds deze week echter Proximus BBox 3
Ik heb de nas een statisch ip gegeven via eigen instellingen van DSM (na 192.168.1.60).
in Browser 192.168.1.60:5000 kan ik DSM openen.
Echter de nas staat achter een router en switch, de router is wel ingesteld als acces point zodat hij zelf geen ip-adressen uitdeeld.
In de intelling van de BBox de poort 192.168.1.60: 5000 geopend.
Via yougotsignal.com zie ik dat deze geopend is, maar als ik dit adres dan ingeef kan hij DSM niet bereiken. geen respons.
Ik begrijp het niet. Kan dit te maken hebben met de router die ertussen staat?
Zie schema
Wie kan me helpen? Misschien eens proberen de NAS te plaatsen rechtstreeks aan de BBOX3 (staat in vuile garage) ?
-
Zolang BBOX-3 "de baas is" in je netwerk dus, WDR4300 in bridge staat, en poort is juist geforward naar je NAS dan zou dit geen enkel probleem moeten geven.
Misschien eens proberen de NAS te plaatsen rechtstreeks aan de BBOX3 (staat in vuile garage) ?
Dat zou je even als test kunnen doen om de rest uit te sluiten.
-
De Nas rechtstreeks aangesloten op de BBox, maar nog steeds hetzelfde resultaat. In heel mijn eigen netwerk is hij zichtbaar, poort 5000 staat open, via http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ krijg ik bevestiging dat hij open staat, maar via externe ip (myip) 81.240.XX.XX:5000 en 5001 niet.
-
Wat is trouwens bridge mode ?
:S
-
Mijn normale reactie op zo'n vraag is: kijk naar de wikipedia: Bridge router (http://nl.wikipedia.org/wiki/Bridge_router). Maar in dit geval vraag ik mij af wie die pagina geschreven heeft. :o
Op deze site (en overal elders bij ISP's) wordt ermee bedoeld dat het routerdeel van een router uitgeschakeld is. Er is dus ongehinderd verkeer tussen de Wan en Lan aansluiting.
-
De Nas rechtstreeks aangesloten op de BBox, maar nog steeds hetzelfde resultaat.
Probeer:
1 - Geef je NAS eens 192.168.1.100 (statisch), maar kijk dan ook in je router of deze niet in DHCP range zit, is dat zo dan:
1.1 - Reserveer (als dat kan) het IP-adres voor je NAS op basis van het MAC Adres van je NAS of:
1.2 - Wijzig de DHCP range, zodat deze in ieder geval boven de 192.168.1.100 komt.
2 - Wijzig dan ook het IP-adres in de poort forwarding.
3 - Reboot je NAS voor de zekerheid even en controleer of je nog steeds 192.168.1.100 hebt.
4 - Probeer dan nogmaals van buiten op je NAS te komen.
-
Nas poort 100 gegeven. Bbox dhcp range ipv4 van 192.168.1.2 tot 192.168.1.63 ipv4 pool tv van ...64 tot 127.
pfffff... zou proximus me kunnen helpen? ik denk het niet...
Nas staat rechtstreeks aangesloten aan bbox, de poort is open volgens online check, maar geen verbinding...(deze webpagina is niet beschikbaar)..
-
Nas poort 100 gegeven.
Je bedoelt IP-adres. [192.168.1.100]
zou proximus me kunnen helpen? ik denk het niet...
Geen idee, ik woon in NL.
-
Zit er soms een Firewall op die BBOX ?
Ja ? Zet die eens uit.
Gebruik je de Firewall van je NAS ?
Ja? Zet die eens uit.
-
Nog 1: Zet ALLEEN je NAS op die BBOX, dus ook geen TP-Link.