Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: kempie op 10 oktober 2022, 14:16:16
-
Afgelopen week heb ik een crash gehad van mijn Android-telefoon. Na herinstallatie kom ik de NAS niet meer op via de apps.
De NAS is wel via de de browser op te telefoon en computer te benaderen.
Foutmelding:
Aanmelden
Kan geen verbinding maken met het Synology NAS.
Controleer de netwerkverbinding of het IP-adres van uw Synology NAS.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
-
Gezien de tekst van de foutmelding: Controleer de instellingen van die apps.
-
Of je inlog gegevens zit een fout in.
-
Helaas gaat deze vlieger niet op. Zojuist een nieuw account aangemaakt en dat pakt hij ook niet :/
-
Och ik had dat gedonder ook vaak...
Die bovenste moet je invoeren zonder https:// en als je een gekozen poortnummer hebt dan moet :gekozen nummer er achter.
-
ik neem aan dat je wel poorten hebt geforward?
quick connect is ook nog een optie.
https://kb.synology.com/nl-nl/DSM/help/DSM/AdminCenter/connection_quickconnect?version=7
-
Probeer ook eens een andere foon...
Wat ook nog wel eens wil helpen is nas en router even van de stoom af en herstarten...
Ik had dat ook eens met mijn tv... daar heb ik die app ook draaien..
Via mijn pc kon ik films zien, op de tel ook... maar via de tv gaf die dezelfde fout die jij nu hebt.
Kon ik ook niet vinden, niks hielp... Totdat ik alles een half uur van de stroom gooide.
Geen idee waarom, maar daarna werkte het weer.
-
@stapper poorten zijn forwarded anders zou ik mijn inziens de NAS ook niet via een browser kunnen benaderen.
De NAS is zowel via browser op telefoon als pc te benaderen; zowel met mijn eigen account als een net nieuw aangemaakt account.
Krijg geen verbinding met apps op de smartphone zowel met het eigen account als een net nieuw aangemaakt account.
Op mijn Android tablet geven de apps hetzelfde probleem.
Goed idee om de NAS te herstarten; ga ik eind van de middag eens proberen!
-
poorten zijn forwarded anders zou ik mijn inziens de NAS ook niet via een browser kunnen benaderen.
Dat zegt niets omdat de apps misschien andere poorten gebruiken. In elk geval moet poort 5001 geforward zijn. Maar als dit voor de herinstallatie van de foon wel werkte, zal hier het probleem niet zitten. Eerder toch iets niet goed met de invoer.
-
Wat briolet ook al zegt, ik hou het op de invoer van de inlog...
Ik zou ook even zien welke poorten je hebt geforward in die router.
En wat ik zei, als je een gekozen poortnummer hebt ingevoerd bij de nas, dan moet dat erbij dus :gekozenpoortnummer.
Maar idd, ik had dat dus met die app op de tv, alles werkte, behalve die app op de tv
Uiteindelijk tv, nas, router, switch, de hele mikmak van de stroom, en toen was die er weer.
Waarom geen idee :)
-
Beste allemaal,
dank jullie wel voor de reacties; probleem is verholpen.
Gisteren een DSM-update gehad; hierna echter nog niet via de app in kunnen loggen.
Net stroomloos maken van zowel de NAS en de KPN-router heeft het probleem opgelost.
-
Kijk,,, oudste truc uit het boek.. mooi dat die het weer doet :P