Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: TPFKAS op 29 mei 2019, 10:01:45
-
Hallo,
Ik heb al een aantal jaar een DS215j die zonder problemen heeft gedraaid.
Tot voor kort had ik de volgende configuratie: internet via een Ziggo Connect Box in Bridge Mode daarachter een TP Link Router met een bedrade verbinding naar de NAS. Ik had echter nogal wat problemen met de TPLink en dus heb ik die er tussenuit gehaald. Ik heb de Connect Box weer teruggezet op Router mode en de NAS daar rechtstreeks aan verbonden. Handmatig heb ik de benodigde poorten geforward.
Ik gebruik xxx.synology.me als DDNS voor externe toegang. Van buiten mijn netwerk kan ik op deze manier PhotoStation en VideoStaion prima benaderen. Als ik binnen mijn eigen netwerk bijvoorbeeld VideoStation open via xxx.synology.me/video dan kan ik VideoStation wel benaderen maar als ik een video probeer af te spelen dan lukt dat niet. De video lijkt te worden opgestart maar dan verschijnt het draaiende cirkeltje dat een eeuwigheid blijft draaien.
Binnen mijn eigen netwerk werkt het wel prima als ik VideoStation rechtstreeks open via het interne IP adres.
In het verleden, toen ik de Connect Box in Bride mode had staan en de TP Link router er tussen had staan werkte het allemaal prima.
Enig idee wat hier het probleem kan zijn?
-
Het lijkt er op dat de Ziggo Connect Box NAT loopback niet goed ondersteund. Dat moet er voor zorgen dat je externe WAN adres automatisch wordt omgeleid naar je interne LAN adres.
-
Bedankt voor de snelle reactie. Ik ben niet echt een netwerk-expert dus heb even op internet opgezocht wat NAT loopback is. Weer iets geleerd. :)
Is er een of andere truc om dit probleem toch op te lossen?
Punt is dat ik de Synology apps zowel binnenshuis als buitenshuis op mijn telefoon gebruik. Nu zou ik elke keer van adres moeten switchen :(
-
Quick Connect gebruiken ?
-
Ga ik eens proberen. Vanuit buiten lukt dat. Straks als ik thuis ben eens testen of het binnen het eigen netwerk ook werkt.
-
Mmm, te snel gereageerd. Quickconnect lukt wel op een laptop buiten het netwerk maar niet in de DS Video app op mijn Android toestel.
-
Dan doe toch iets verkeerd ;)
-
Haha, ja dat is heel vaak het probleem. Vraag is altijd: wat? ::)
-
Inmiddels ben ik thuis.
Thuis werkt Quickconnect vanaf mijn laptop binnen mijn eigen netwerk inderdaad prima. Hij stuurt me automatisch door naar het interne IP-adres.
Inmiddels ook ontdekt wat ik fout deed op mijn Android toestel. In plaats van quickconnect.to/naamvanmijnnas moet je daar alleen naamvanmijnnas invullen.
Dank voor de hulp!
Overigens ook wel noemenswaardig: als ik binnen mijn netwerk inlog via de gereserveerde DDNS op synology.me dan kapt die hele Connect Box ermee en reboot hij uit zichzelf. Geen idee hoe dat kan maar ik krijg de indruk dat het niet zo'n heel degelijk ding is. Misschien toch maar weer terug naar Bridge Mode en die TPLink router erachter hangen.
-
In plaats van quickconnect.to/naamvanmijnnas moet je daar alleen naamvanmijnnas invullen.
Kon je weten ;)
[attach=1]
-
Veel mensen weten veel, maar niemand weet alles. ;)
-
:lol: 8)