Synology-Forum.nl

Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: wbree op 27 december 2016, 13:04:43

Titel: Bezig met verbinden.... (duurt erg lang/lukt niet)
Bericht door: wbree op 27 december 2016, 13:04:43
Vandaag heb ik weer eens dat Cloud Station Drive geen verbinding kan maken met mijn NAS. Netwerk is verder goed werkend.
Ik heb het in het verleden ook wel eens gehad en toen bleek er een probleem vanuit Synology te zijn.
Iemand anders ook dergelijke problemen?

Wilco
Titel: Re: Bezig met verbinden.... (duurt erg lang/lukt niet)
Bericht door: Briolet op 27 december 2016, 13:10:58
Je gebruikt vast Quick Connect. Zie elders voor de actuele storing ermee.

(Waarom maakt men zich zo afhankelijk van dit storingsgevoelige systeem?)
Titel: Re: Bezig met verbinden.... (duurt erg lang/lukt niet)
Bericht door: wbree op 27 december 2016, 19:21:09
Citaat
(Waarom maakt men zich zo afhankelijk van dit storingsgevoelige systeem?)

Goede vraag. Ik dacht omdat dit door Synology zelf wordt aanbevolen als handig en veilig, maar gezien de problemen en traagheid wellicht maar weer op de goude oude wijze verbinding zoeken.
Titel: Re: Bezig met verbinden.... (duurt erg lang/lukt niet)
Bericht door: Briolet op 27 december 2016, 23:14:10
QC is handig als je er absoluut geen verstand van hebt en er ook geen tijd in wilt stoppen.

Persoonlijk heb ik nooit gesnapt waarom DDNS moeilijker is om in te stellen. Volgens mij kost het je hooguit 10 minuter meer om te configureren. En die tijd heb je er al weer uit na de eerste QC storing. Of als je alle tijd optelt van de tragere verbinding.

En omdat sommige soorten verbinding niet met QC werken, moet je je toch in DDNS verdiepen.