Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: beste-els op 25 januari 2021, 11:07:14
-
Ik heb sinds kort een nieuwe NAS box, een 920+. Prima ding. Meteen vanaf scratch ingericht, dus zonder import vanaf mijn oude NAS box, een 213+. Op deze oude machine had ik een certificaat staan van Let's Encrypt met (uiteraard) port forwarding 80, 443 en 5001 in mijn ASUS router. Loopt als een trein. Maar als ik nu, naast mijn 920+, ook de oude 213+ aan zet dan krijg ik per e-mail een melding:
"System failed to register the external IP address bla.bla.bla.bla to naam.synology.me in DDNS server Synology. The reported reason is [This hostname is already used.]." Allemaal logisch en geen probleem, dacht ik. Ik ga even naar Security van mijn oude NAS en verwijder daar het hele security-verhaal. Helaas, gaat niet. De deleteknop is grayed out want certificaat is default.
Ik heb geprobeerd 'm te vernieuwen maar dat lukt niet want dan moet ik de poorten in mijn router laten wijzen naar de oude NAS box en die zijn nu bestemd voor de nieuwe NAS.
Hoe los ik dit het beste op?
-
DDNS vernieuwen staat los van het certificaat. Als beide nassen dezelfde hostnaam gebruiken, hoeft er naar één de DDNS te vernieuwen.
Qua grijze knop: Er moet altijd één certificaat achter blijven. Als je het certificaat wilt verwijderen, moet je eerst een nieuwe toevoegen. b.v. een self signed certificaat.
Overigens heeft een cerificaat voor een ddns naam van synology zelf geen poort 80 nodig. Je kunt dus voor beide nassen een andere hostnaam bij synology registreren en voor beide een Let's Encrypt certificaat aanvragen op de betreffende ddns naam.
-
Beste Briolet, dank voor je reactie. Kom er asap op terug.
10-02-2021: Sorry, duurt nog even.
-
HI Briolet, je opmerking: "Er moet altijd één certificaat achter blijven. Als je het certificaat wilt verwijderen, moet je eerst een nieuwe toevoegen." heeft het probleem opgelost. Dank je wel.
Probeer me een beetje te verdiepen in DDNS en Certificaat en heb daar meteen een aantal vragen over. Maar die start ik wel op in een andere topic.
:clap:
Beste-Els
-
Je probeert waarschijnlijk nu je nieuwe NAS bij de DDNS service van Synology te registreren met dezelfde naam als de oude NAS. Dat is tenminste de foutmelding die je krijgt.
Je moet inloggen op je Synology account bij Synology. Daar kun je de DDNS naam van je oude NAS ontkoppelen en dan hergebruiken voor de nieuwe NAS.
-
Probeer me een beetje te verdiepen in DDNS en Certificaat en heb daar meteen een aantal vragen over. Maar die start ik wel op in een andere topic.
Nieuw Topic is niet meer nodig, aangezien @Hofstede al geantwoord heeft.
Dus, Onderwerp maar gewijzigd en het Topic ook maar verplaatst.