Synology-Forum.nl

Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: erwin.stoffels op 27 juli 2017, 12:10:32

Titel: connected timed out
Bericht door: erwin.stoffels op 27 juli 2017, 12:10:32
sinds een paar dagen kan ik geen verbinding meer maken met mijn nas, ds214+
wel kan ik via mijn laptop en de verkenner de mappen benaderen, inloggen via [naam].synology.me/photo lukt wel.
Wil ik dan echter inloggen via [naam].synology.me:5000 krijg ik de foutmelding "connection timed out".
Als ik dit probeer via de laptop op mijn werk (hier ww opgeslagen) en klik op verbinding krijg ik hetzelfde te zien.
De laatste tijd (na laatste keer verbinding) niets gewijzigd of iets dergelijks. Gisteren NAS uitgezet en na enige tijd opnieuw opgestart, zonder resultaat.

Kan iemand mij hiermee verder helpen?
Titel: Re: connected timed out
Bericht door: dvandonkelaar op 27 juli 2017, 12:27:57
Misschien helpt het om je cache leeg te halen?
Titel: Re: connected timed out
Bericht door: Briolet op 27 juli 2017, 13:27:50
Het zijn twee verschillende laptops, dus een cache zal het niet zijn.  Ik misschien poort 5000 op je router niet meer geforward? Bij verbinden via een domeinnaam loopt het verkeer ook intern via de router en forwards. (Althans bij mijn router)
Titel: Re: connected timed out
Bericht door: erwin.stoffels op 27 juli 2017, 13:50:25
ik zal de poort op mijn router moeten checken of die nog geforward is, maar misschien naief om te denken dat er eigenlijk niet iets vanzelf gewijzigd kan zijn (ik heb het zelf niet gedaan)
cache leeg halen - van nas neem ik aan, dan zal ik toch eerst moeten kunnen inloggen neem ik aan?
Titel: Re: connected timed out
Bericht door: Robert Koopman op 27 juli 2017, 14:12:57
Ik dacht dat je remote wilde inloggen, daarom verplaatste ik het naar dit deel van het forum.
Maar nu begrijp ik dat je lokaal ook niet meer kunt inloggen op je NAS?
Titel: Re: connected timed out
Bericht door: erwin.stoffels op 27 juli 2017, 14:27:09
ja, zowel lokaal als remote kan ik niet meer inloggen
Titel: Re: connected timed out
Bericht door: Birdy op 27 juli 2017, 14:30:02
Doe het eens op het lokale IP-adres (LAN) en het externe IP-adres (WAN) i.p.v. DDNS te gebruiken.
Titel: Re: connected timed out
Bericht door: erwin.stoffels op 27 juli 2017, 16:28:22
sorry ben op sommige gebieden wat dit betreft nog lerende, inloggen via ip adres? ik weet wel hoe ik thuis mijn ip kan achterhalen maar welk ip adres ik heb als ik van extern inlog, onbekend?
Titel: Re: connected timed out
Bericht door: Birdy op 27 juli 2017, 16:38:58
Als je thuis bent, klik dan op de link: http://www.watismijnip.nl/ en je ziet bovenin je extern IP adres.
Titel: Re: connected timed out
Bericht door: Briolet op 27 juli 2017, 18:55:57
En als je niet thuis bent, kun je op de commandline van windows intikken: "nslookup xxx.synology.me". Dan krijg je het IP waar xxx.synology.me naar toe wijst.

Maar aangezien je bij photostation (poort 80) wel binnen komt met je ddns naam, zal die naam goed geconfigureerd zijn en geeft een poging met externe IP geen extra informatie.

Het lokale IP van je nas is wel zinvol. Als dat nml wel lukt, zal het in de router zitten.
Titel: Re: connected timed out
Bericht door: erwin.stoffels op 27 juli 2017, 23:15:53
heb uiteindelijk een reset doorgevoerd en ww opnieuw ingesteld, lokaal weer verbinding, morgen even van extern testen, bedankt
Titel: Re: connected timed out
Bericht door: erwin.stoffels op 28 juli 2017, 13:24:10
net de kans gehad om het via externe verbinding te testen, helaas zonder succes
zie bijlage voor de melding die ik krijg
indien mogelijk graag hulp in "jip en janneke" taal om te achterhalen waardoor het nu ineens niet meer werkt, 2 wkn geleden wel nog

[attachimg=1]
Titel: Re: connected timed out
Bericht door: Birdy op 28 juli 2017, 13:31:58
Het is veel handiger en direct leesbaar, om een printscreen in de Topic te plaatsen i.p.v. een printscreen in een PDF en dan toevoegen als bijlage, heb het aangepast.
Titel: Re: connected timed out
Bericht door: Birdy op 28 juli 2017, 13:35:57
Wat gebeurt er als je :5000 weghaalt in je browser ?
Titel: Re: connected timed out
Bericht door: dvandonkelaar op 28 juli 2017, 13:36:18
Staat je port forwarding nog wel goed? Je verbind nu met poort 5000, staat die ook naar de DSM poort gericht?
Niet handig om de standaard poort te forwarden trouwens, dat maakt inbreken alleen maar makkelijker.
Titel: Re: connected timed out
Bericht door: Birdy op 28 juli 2017, 13:51:40
Heb even getest:

1 - nslookup <naam>.synology.me, geeft je externe IP-adres uitgegeven door ZIGGO terug dus, DDNS is ok.
(Overigens, ik heb je DDNS naam uit de printscreen gehaald, het is nu te openbaar.)

2 - Ik kan je NAS ook niet bereiken met DDNS en op extern IP-adres, met en zonder :5000

3 - Pingen naar DDNS en extern IP-adres, krijg ik geen reactie op.

Citaat
wel kan ik via mijn laptop en de verkenner de mappen benaderen, inloggen via [naam].synology.me/photo lukt wel.
4 - Nou, bij mij dus niet.

Er moet iets aan de hand zijn met router, zet die eens uit voor een minuut of 5 en daarna weer starten en wacht tot je weer op internet kunt en probeer het dan nog eens.
Titel: Re: connected timed out
Bericht door: Briolet op 28 juli 2017, 15:03:32
ad 3: Bij Ziggo routers is de default instelling om niet te reageren op een ping.
Titel: Re: connected timed out
Bericht door: erwin.stoffels op 28 juli 2017, 16:00:09
als ik 5000 weghaal gebeurt er eigenlijk niets

ik neem aan dat die portforwarding niet uit zichzelf kan veranderen, ik heb namelijk geen wijzigingen in router en/of nas doorgevoerd. Ik kan dit wel checken zodra ik thuis ben maar denk zelf dat daar het probleem niet zit. Als ik beter niet standaard kan forwarden, (om inbreken niet te gemakkelijk te maken) wat zijn dan de opties?

router zal ik vanavond eens uitzetten,
Titel: Re: connected timed out
Bericht door: dvandonkelaar op 28 juli 2017, 16:04:06
Om niet van de standaard poort naar de standaard poort te forwarden zijn de opties onbeperkt. Je kunt volgens mij tot en met 65535 forwarden.
Dus je kunt hier je eigen poort kiezen, bijvoorbeeld 1234 en die dan laten verwijzen naar 5000 of 5001
Titel: Re: connected timed out
Bericht door: Birdy op 28 juli 2017, 16:09:06
Ik gebruik alleen (Open)VPN (via m'n Router), moet je ook wel poorten forwarden (als je router geen VPN Server heeft) maar, is wel een stuk veiliger.
Maar, dat wordt dan een ander Topic ;)
Titel: Re: connected timed out
Bericht door: Ben(V) op 28 juli 2017, 18:01:21
Als jouw NAS een ipadres via DHCP krijgt (standaard instelling van DSM) dan heb je een goede kans dat hij gewoon een ander ipadres van je dhcp server (= je router) gekregen en werkt de port forwarding niet meer, want die forward naar het oude adres van je NAS.

Oplossing is ofwel in je NAS een fixed ip adres instellen ofwel (=betere oplossing) in je router een vaste koppeling tussen het macadres van je NAS en een ipadres maken.
Titel: Re: connected timed out
Bericht door: erwin.stoffels op 28 juli 2017, 21:30:10
heb ingelogd op mijn router, het leek alsof poort 5000 niet meer openstond, dit aangepast. Vervolgens in mijn NAS gegaan. hier kwam ik ook poort 5000 tegen echter ook direct de melding (ook terug gevonden bij external access) "network error occured. please check your dns and network settings".

heb gezocht en hier al een topic over gevonden echter helpt dit niet. kan enable quickconnect wel inschakelen maar kan verder niets invullen

ik kom volgens mij nu in een gebied waar ik niet thuis ben. nas heeft altijd goed gewerkt, ook extern altijd toegang gehad, via laptop op werk en ook bv tot ds photo via smartphone/ipad. verder enige wat ik tot nog toe deed ermee (ook tijdgebrek) is opslag foto's/ video's die ook op smart tv bekeken kunnen. vooral geen wijzigingen aan instellingen. vreemd dat het nu niet meer werkt.
Titel: Re: connected timed out
Bericht door: Birdy op 28 juli 2017, 21:40:54
Citaat
Vervolgens in mijn NAS gegaan. hier kwam ik ook poort 5000
Juist, dus hier:
[attach=1]

Dat betekent dus, dat je UPnP aan hebt staan op je router, direct uitzetten ! Lees dit Topic (https://www.synology-forum.nl/ddns-extern-benaderen/zoveelste-waarschuwing-om-geen-ez-internet-te-gebruiken/) maar eens (waarbij EZ-Internet tegenwoordig Routerconfiguratie heet.

1 - Je hebt dus nu poort 5000 forwarded naar je NAS IP-adres ?
2 - Heeft je NAS een vast IP-Adres of krijgt je NAS een IP-Adres van je Router (DHCP).
Titel: Re: connected timed out
Bericht door: Birdy op 28 juli 2017, 21:55:06
Overigens, het werkt wel hoor:

[attach=1]
Titel: Re: connected timed out
Bericht door: erwin.stoffels op 28 juli 2017, 22:18:37
upnp op disabled gezet, via mijn router heb ik poort 5000 naar het ip adres van mijn nas gezet

hoe zie ik hoe dit op mijn nas is ingesteld
als ik naar externe toegang / ddns ga zie ik de foutmelding "can not query synology account info" kan hier weinig aanpassen, invullen extern ip adres helpt niet en indien ik een nieuwe wil aanmaken, kan ik niet voor service provider synology kiezen
Titel: Re: connected timed out
Bericht door: Birdy op 28 juli 2017, 22:32:22
Eerst even dit: Heb je gezien dat ik je NAS kan bereiken ?
Titel: Re: connected timed out
Bericht door: erwin.stoffels op 28 juli 2017, 22:42:10
ja inderdaad, komt dat omdat ik op mijn pdf sommige gegevens niet had geblokkeerd, of heb ik iets fout ingesteld?
Titel: Re: connected timed out
Bericht door: Birdy op 28 juli 2017, 22:47:09
Ja, dat heb ik gewijzigd, nadat ik je DDNS adres had overgenomen om te kunnen testen !
Ik wil dus alleen maar aangeven dat het (weer) werkt.
Titel: Re: connected timed out
Bericht door: Birdy op 28 juli 2017, 22:49:25
Mocht het zo zijn dat je Quick Connect wilt gebruiken lees dan dit (https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/help/DSM/AdminCenter/connection_quickconnect).
Titel: Re: connected timed out
Bericht door: erwin.stoffels op 28 juli 2017, 22:54:55
als ik via terminal server inlog op mijn werk en dan de nas benader krijg ik inderdaad toegang echter blijf de foutmelding bestaan bij external access

ik heb in elk geval nog heel wat te leren hiermee  ;)
Titel: Re: connected timed out
Bericht door: Birdy op 28 juli 2017, 23:03:40
Citaat
en dan de nas benader krijg ik inderdaad toegang echter blijf de foutmelding bestaan bij external access
Je komt dus van buiten af (werk) wel op je NAS maar, nu krijg je de foutmelding bij external access ?

Dit vraag om een printscreen want, ik begrijp je niet ;)
Titel: Re: connected timed out
Bericht door: erwin.stoffels op 28 juli 2017, 23:12:56
print screen via externe inlog

[attachimg=1]
Titel: Re: connected timed out
Bericht door: Birdy op 29 juli 2017, 09:29:51
Heb je weer een PDF als bijlage toegevoegd, 2x dezelfde zelfs), had je gisteren al het advies gegeven om dit niet te doen (https://www.synology-forum.nl/ddns-extern-benaderen/connected-timed-out/msg227834/#msg227834), ik heb het weer aangepast en je Hostname afgedekt!
Titel: Re: connected timed out
Bericht door: Birdy op 29 juli 2017, 09:43:32
Nu v.w.b. de Error, ik denk dat je NAS geen toegang heeft op Internet.
Maak eens een printscreen van:

[attachimg=1]

En voeg dus die printscreen dus gewoon toe aan dit Topic, dus geen PDF...... ;)
Titel: Re: connected timed out
Bericht door: erwin.stoffels op 31 juli 2017, 08:40:00
externe inlog werkte direct, echter inderdaad als ik naar aangegeven pagina ga, staat er "verbinding is mislukt, controleer uw internetverbinding".

(krijg printscreen er niet in)

Titel: Re: connected timed out
Bericht door: Briolet op 31 juli 2017, 08:48:36
Dan leest hij de netwerk settings ergens niet goed. Het helpt dan vaak om handmatig een dns server in te vullen. (OpenDNS, Google, of die van je ISP)
Titel: Re: connected timed out
Bericht door: Birdy op 31 juli 2017, 08:56:58
Doe eerst maar eens een enkele reset, misschien zit er wel wat scheef in je netwerk instellingen:  Het wachtwoord van de administrator en de netwerkinstellingen opnieuw instellen  (https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/tutorial/General/How_to_reset_your_Synology_NAS#t2)
Titel: Re: connected timed out
Bericht door: erwin.stoffels op 31 juli 2017, 09:24:24
dat zal iets voor vanavond worden, zat ondertussen toch even verder te zoeken, zag bij ez-internet toevallig de volgende gegevens:
"waarschuwing er zijn 2 of meer routers gevonden, raadpleeg uw internetservice provider om uw modem/router in brugmodus of zet zelf uw router in brugmodus"
"fout de dns naamresolutie is momenteel abnormaal. controleer of uw dns server in staat is om openbare domeinnamen op te lossen".

- in elk geval heb ik thuis niets gewijzigd wat betreft router e.d. In verband met brugmodus, in verleden al eens discussie met provider over gehad, staat al jaren ok, nas draait al aantal jaar prima
- dns server in staat om openbare domeinnamen op te lossen?  dit zegt mij niets

Titel: Re: connected timed out
Bericht door: Birdy op 31 juli 2017, 10:59:29
Citaat
zag bij ez-internet toevallig de volgende gegevens
Naar aanleiding van mijn reactie hier (https://www.synology-forum.nl/ddns-extern-benaderen/connected-timed-out/msg227889/#msg227889) had je toch UpNp uitgezet ? Althans, dat lees ik hier (https://www.synology-forum.nl/ddns-extern-benaderen/connected-timed-out/msg227891/#msg227891).
Dus, waarom ben je nu weer bezig met EZ oftewel Routerconfiguratie via DSM ?

Maar goed, je weet zelf wel of je 2 Routers hebt, toch ?
Als je er 2 hebt, dan moet de eerste, die van Ziggo, in bridge staan en por tforwarden doe je in de 2e Router.


Titel: Re: connected timed out
Bericht door: erwin.stoffels op 31 juli 2017, 12:57:33
ja die had ik uitgezet
m.b.t. ez internet daar kwam ik op uit nawat gegoogle (ander topic), hier zag ik een check mogelijkheid

ik heb slechts 1 router/modem (ziggo) daarnaast al een jaar of 3 op elke verdieping een access point
hierin is niets gewijzigd qua instellingen
Titel: Re: connected timed out
Bericht door: erwin.stoffels op 31 juli 2017, 21:32:11
birdy, even een vraag: poort 5000 is geforward naar het ip adres dat ik zag voor mijn nas, echter wanneer ik nu op mijn router inlog, zie ik bij de datum van vandaag een ander ip adres.
dan heeft poort forwarden naar 1 ip adres toch niet zoveel zin?

kan dat wellicht de reden zijn dat het niet werkt?
ik heb nog geen reset uitgevoerd, moet ik even iets meer tijd voor hebben, ben ook altijd beetje huiverig om zoiets te doen
Titel: Re: connected timed out
Bericht door: Birdy op 31 juli 2017, 21:50:30
Citaat
kan dat wellicht de reden zijn dat het niet werkt?
Zeker weten en daar was je al op attent gemaakt in dit Topic, zie hier (https://www.synology-forum.nl/ddns-extern-benaderen/connected-timed-out/msg227884/#msg227884) dus, wel bij de les blijven.  ;)

Titel: Re: connected timed out
Bericht door: erwin.stoffels op 31 juli 2017, 22:41:05
ik doe mijn best bij de les te blijven, moeilijk maar het moet  (:
nu heb ik wel enigszins gevonden hoe macadres in te stellen in router echter als ik macadres wil checken kom ik niet achter welke ik moet hebben
bij inlog in router krijg ik een veld te zien met alle gekoppelde apparaten, ca. 8 adressen met slechts 3 benamingen. Wanneer ik uit en inlog krijg weer een enkele andere benaming te zien

er staan achteraan data vermeld, voor mij vreemd staat hier ook de data van 31/12/1901?
Titel: Re: connected timed out
Bericht door: Birdy op 31 juli 2017, 22:49:33
Hier vind je het MAC adres:

[attachimg=1]