Synology-Forum.nl

Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: 1045642 op 16 april 2018, 19:33:33

Titel: DDNS aanmaken lukt niet
Bericht door: 1045642 op 16 april 2018, 19:33:33
Hallo allemaal,

Hoe in godsnaam kan ik een DDNS aanmaken? Mijn DS216j staat aangesloten en via LAN werkt alles keurig.
De internet die we hebben heeft een variabele IP adres. Daarom ben ik genoodzaakt om een DDNS te instellen.
Dat lukt alleen niet. Ik heb nergens een werkende link of scherm of tutorial kunnen vinden waarmee ik het kan doen!

Iemand enig idee?
Titel: Re: DDNS aanmaken lukt niet
Bericht door: flingle op 16 april 2018, 23:04:48
Citaat
Ik heb nergens een werkende link of scherm of tutorial kunnen vinden

Op het eerste scherm wat je laat zien staan rechts-bovenin 4 tekens, klik eens op dat vraagteken.
Werkt goed hoor.
Titel: Re: DDNS aanmaken lukt niet
Bericht door: 1045642 op 17 april 2018, 01:35:46
heb ik al verscheidene keren gedaan.
heb jij een screenshot voor me waar jij wél een schermpje hebt waar je een DDNS account kan aanmaken?
De help of Google zoekacties leiden mij iig steeds naar de schermen zoals in bijlage. Ik kan dus nergens iets aanmaken.

Ik zit dus in een loop :/

Enig idee?
Titel: Re: DDNS aanmaken lukt niet
Bericht door: Birdy op 17 april 2018, 08:51:21
Het probleem is, dat je NAS je Synology Account niet kan verifiëren EN de NAS "ziet" het Externe IP-Adres van je Internet Provider niet.

[attachimg=1]

Controleer of je NAS wel een Internet verbinding heeft in Configuratiescherm > Bijwerken en herstellen > DSM bijwerken, je mag daar geen foutmelding krijgen.
Titel: Re: DDNS aanmaken lukt niet
Bericht door: 1045642 op 17 april 2018, 12:06:13
Dat is het Birdy! Bedankt!

Mijn NAS had inderdaad géén verbinding met het internet!
Zie bijlage voor screenshot.

Ik ben nu aan het uitzoeken hoe ik wél de verbinding rond kan krijgen.
Enige hulp is welkom :)
Titel: Re: DDNS aanmaken lukt niet
Bericht door: Birdy op 17 april 2018, 13:27:19
Ik zou een enkele reset uitvoeren: 2. Het wachtwoord van de administrator en de netwerkinstellingen opnieuw instellen (https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/tutorial/General/How_to_reset_your_Synology_NAS)