Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: Eddiexbmw op 13 oktober 2017, 14:15:15
-
Vannacht heeft Ziggo weer eens het ip veranderd. Ik dacht laat ik even DDNS instellen. :x
Ik heb een account bij Zoneedit die de dns info beheert. Ik heb daar de volgende instellingen:
@.mijndomein.net ip: 1.1.1.1
vriend1.mijndomein.net ip: 2.2.2.2
vriend2.mijndomein.net ip: 3.3.3.3
*.mijndomein.net ip: 1.1.1.1
Allemaal dynamic records
Bij het instellen van DDNS vul ik het volgende in:
Serviceprovider: Zoneedit
Hostnaam: mijndomein.net (ik kan de @ en de * niet invullen
Gebruikersnaam/email: (mijn gebruikersnaam van zoneedit) (heb ook email al eens geprobeerd)
Wachtwoord/sleutel (mijn wachtwoord van zoneedit) (heb ook de DYN Authentication Token geprobeerd)
extern ip adres (ipv4): hier staat mijn externe ip
extern ip adres (ipv6): is leeg
en dan status: die blijft zeggen verificatie is mislukt
heeft iemand een idee?
EDIT: ik heb zojuist vriend1.mijndomein.net als regel in DDNS van mijn synology gezet met mijn ip, en deze wordt wel bij zoneedit aangepast. Het lijkt dus te werken ondanks de melding.
-
Blij dat het werkt, want ik snap er niets van. Je verhaal komt over alsof je de ddns van twee verschillende diensten door elkaar gebruikt.
-
Het werkt, behalve de Verificatie mislukt melding na.
Volgens mij gebruik ik niet twee ddns diensten, maar 1 op de nas.
Als ik het goed begrijp (en daar kon het probleem wel eens liggen :) ) moet ik twee dingen instellen
- bij zoneedit dat mijn ip dynamisch zijn behorende bij een bepaald (sub)domein)
- in mijn nas welke (sub)domeinnamen een ander ip moeten krijgen als het ip van de nas verandert
dat lijkt nu te werken, behalve dan de melding