Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: WimL op 19 februari 2018, 21:00:09
-
Sinds kort heb ik -o.a. met hulp van dit geprezen forum- een domeinnaam aan m'n DS213 gekoppeld. Werkt goed!
Vervolgens geprobeerd DDNS-ondersteuning op de NAS in te stellen: kan geen verbinding maken met de server. Controleer de netwerkverbinding met de server. (Welke server; die van de nameprovider?)
De vraag is nu wat het inzetten van de DDNS-service nog aan deze goed werkende situatie kan toevoegen of verbeteren. Slechts een paar gebruikers -waaronder ikzelf- werken soms extern met de NAS.
De IP-adressen van m'n ZIGGO-provider wijzigen zelden. De door hen geleverde CISCO EPC2938 router laat in het keuzemenu alleen betaalde diensten van DynDNS.org toe.
De provider van de domeinnaam verleent geen DDNS-dienst.
De hostnaam van Synology werkt wel "normaall".
Wat te doen? De huidige, werkende situatie lekker laten bestaan, of toch naar een DDNS-dienst zoeken, die m'n router mogelijk niet pruimt. Of heeft dat er niets mee te maken?
Alvast dank voor reacties, Wim Lammers
-
Je gebruikt DDNS om niet met het variabele IP adres van Ziggo maar met een vaste naam te werken.
Als je dat niet nodig hebt dan hoef je dat niet te doen, toch :|