Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: Sylvester op 16 februari 2017, 11:21:22
-
Vandaag toevallig op 3 plaatsen op 3 verschillende NAS toestellen deze melding gehad. Ik neem aan dat dit probleem bij Synology zit (zat?)?
Connection to xxxxxx.synology.me has been lost since 2017-02-16 08:10:00 +01:00. Please check the network connection of your DiskStation, and make sure its DDNS service is enabled.
Op dit moment werkt alles.
-
Dat ligt eraan.
Die 3 verschillende plaatsen, wordt daarbij van dezelfde internet-provider gebruik gemaakt?
Lees dezer dagen geregeld over problemen bij Telfort (KPN ?), aangaande gebruikte DNS-servers en andere vreemdsoortige haperingen.
-
Heb ik dezelfde DDNS server probleem (Ziggo).
-
Ik heb geen DDNS meldingen en geen problemen ondervonden. Heb geen Ziggo, maar Telfort.
(Gebruik altijd alternatieve DNS-servers in mijn modem/routers van de ISP).
-
Was kennelijk wel iets aan de hand bij Ziggo.
Vanaf 05:00 uur vanmorgen heeft mijn systeem 9 keer opnieuw het DDNS server successvol geregistreerd. Dan concludeer ik maar dat hij de internet verbinding een tijdje is kwijt geweest.
Vanaf 11:40 uur geen meldingen meer gehad.....
-
Ik woon in België en heb Telenet
-
Heb kpn en kreeg vanmorgen 1x de melding
-
Ik heb vandaag ron 8:00 de melding gekregen dat de ddns service van synology niet bereikbaar was. Ik zit bij ziggo
-
Hier ook sinds kort, daarvoor geen problemen. ISP tmobile thuis (voorheen Vodafone thuis )(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170217/4f18f56a6a27841ce1904e7488e9e282.jpg)
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
Ik ben niet zo goed thuis met de termen DDNS en dergelijke maar ik heb sinds gisteren wel wat vreemds. Het IP adres is opeens veranderd, het was 95.xx.xx.xxx en het is geworden 92.xxx.xxx.xxx. Dat was even vervelend (wist het IP adres nog niet) omdat ik de NAS kon bereiken op mijn werk maar nog wel te overzien. Maar nu weet ik het adres wel en kan ik nog steeds niet de NAS benaderen. De poorten zijn niet veranderd dus daar kan het niet aan liggen.
Heeft hier iemand misschien een idee?
-
IP-adressen die beginnen met 95- en 92- zijn externe IP-adressen.
Bedoel je daarmee het externe WAN IP-adres van je internet aansluiting thuis, of het IP-adres vanaf de plek waar je vandaan probeert de NAS te bereiken, omdat je spreekt over het benaderen via je werk?
Een IP-adres op je werk is verschillend met dat van thuis.
Het is niet duidelijk wat je bedoelt.
-
MOD: Niet onnodig citeren.
Ter info : net daarom dient een DDNS service. In dit geval hebben we het over de dienst die Synology zelf (gratis) aan zijn klanten aanbiedt, uiteraard alleen voor degenen die een NAS aangekocht hebben bij hun.
Deze service werkt zoals gans internet werkt : er wordt een 'URL' boven op uw IP adres gezet. Het is niet meer 92.123.456.789, maar wel KANSLOZE.SYNOLOGY.ME (als voorbeeld).
Als je dan ingeeft : http://kansloze.synology.me:5000 in plaats van http://92.123.456.789:5000 , dan kom je ook op je NAS uit.
Synology zorgt ervoor dat indien het externe IP adres om één of andere reden wijzigt, die DDNS naam opnieuw gekoppeld wordt aan het nieuwe IP adres.
-
Ik denk dat dit DDNS probleem gewoon even een 'hikje' bij de DDNS service van Synology was (eventueel problemen met de DNS server of zoiets), en dat dit nu van de baan is ... ?