Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: steven079 op 14 mei 2013, 20:47:48
-
Beste,
Ik krijg regelmatig deze melding
Beste gebruiker,
Systeem kon het extern IP-adres 0.0.0.0 niet registreren op naamxxx.synology.me in DDNS-server Synology. De gerapporteerde oorzaak is [Verbindingsfout. Probeer het later opnieuw.].
met vriendelijke groeten,
Synology DiskStation
hoe kan ik dit herstellen?
Zit er iets fout in de UBEE ziggo modem.....
Gr
-
Bug in DSM 4.2
-
Mm, begon me ook al zorgen te maken. kon het al niet verklaren. :geek:
-
Achso.....ik krijg dit ook regelmatig maar toch lost het probleem (kennelijk) vanzelf later weer op. ::)
-
Bug in DSM 4.2
Duidelijk thanks....wachtende op een update dus
-
gebruik de EZ-internet wizard om uw DDNS opnieuw in te stellen.
of
in config file editor en host defaults staat uw ip van diskstation. deze zal op 0.0.0.0 staan dan.
wijzig deze eens naar uw IP van diskstation en reboot.
Ik heb in ieder geval de meldingen niet meer gekregen met het opnieuw instellen via de EZ-internet wizard.
groetjes
-
in config file editor en host defaults staat uw ip van diskstation. deze zal op 0.0.0.0 staan dan.
wijzig deze eens naar uw IP van diskstation en reboot.
Hoe doe je dit precies?????
-
Het is niet erg een paar van die meldingen te ontvangen. Handmatig updaten zorgt er weer een tijdje voor dat het goed gaat. Ben ook wel benieuwd hoe je dat in de config file editor aanpast.
-
Het is niet erg een paar van die meldingen te ontvangen. Handmatig updaten zorgt er weer een tijdje voor dat het goed gaat. Ben ook wel benieuwd hoe je dat in de config file editor aanpast.
Krijg er 10 tot 20 meldingen per dag, erg vervelend. Leuk dat je provider van ip veranderd......
-
Nou ik heb een vast IP... Dus bij mij wordt elke keer netjes hetzelfde IP adres verstuurd. En jouw provider zal niet 20 keer een ander IP adres aan je geven. Maar 20 keer is wel irritant. Denk dat ik dan ook anders zal reageren.
-
uitermate irritant ook hier per dag zo'n stuk of 8 berichtjes over het 0.0.0.0 ip adres.
-
Het ging hier een week goed, vandaag 5-8 keer voorbij zien komen.
-
Hier ook zo'n keer of 10 vandaag.
-
Het ging hier een week goed, vandaag 5-8 keer voorbij zien komen.
Dan zet je de DDNS-service aan in je UPC-modem. ;)
Krijg je geen foutmeldingen meer.
-
ik heb het vinkje weg gehaald bij meldingen ben ik er ook vanaf :D
-
Zelf heb ik een ddns van no-ip.info en een domeinnaam. Bij iemand anders heb ik destijds die van synology als DDNS gekozen. Hierbij krijg ik dus ook telkens de melding.
-
Het ging hier een week goed, vandaag 5-8 keer voorbij zien komen.
Dan zet je de DDNS-service aan in je UPC-modem. ;)
Krijg je geen foutmeldingen meer.
Kan in mijn UPC modem, een 3212, niet :)
Wel in mijn Linksys router.
-
Het ging hier een week goed, vandaag 5-8 keer voorbij zien komen.
Dan zet je de DDNS-service aan in je UPC-modem. ;)
Krijg je geen foutmeldingen meer.
Kan in mijn UPC modem, een 3212, niet :)
Wel in mijn Linksys router.
Je modem separaat, dat kan ook natuurlijk. ::)
-
Ik ben dus niet de enige.. ik heb de ddns niet nodig, maar gewoon om te kijken hoe het werkt om support te geven heb ik hem ingeschakeld. Ik krijg inderdaad ook regelmatig die meldingen.
Volgens mij vraagt deze service op de DSM het huidige IP adres op bij een server in het Datacenter van Synology. Ik denk dat er iets mis gaat in de communicatie tussen deze server en onze NAS. Hetzij stagnatie op internet, hetzij misschien deze server overbelast ?
-
Volgens mij vraagt deze service op de DSM het huidige IP adres op bij een server in het Datacenter van Synology.
Ik gebruik deze service via Dyndns.com en heb precies hetzelfde.
En ik maak dus geen gebruik van het datacenter van Synology.
Denk toch dat het een bug in het stukje software is wat dit moet regelen.
Voor DSM 4.2 kwam het namelijk nooit voor.
-
in config file editor en host defaults staat uw ip van diskstation. deze zal op 0.0.0.0 staan dan.
wijzig deze eens naar uw IP van diskstation en reboot.
dat 0.0.0.0 is je lokale IP-adres, zal dus niet helpen lijkt me.
en als je al iets zou willen aanpassen, moet je 'etc/hosts' hebben en niet 'etc.defaults/hosts' ...
maar, afgezien van die meldingen die ik ook krijg, alles blijft gewoon werken, ik kan gewoon verbinding maken met m'n synology.me
EDIT: er schijnt een patch te zijn ??
http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=19&t=70138
-
een reboot van de nas verhielp het probleem
-
Ik heb afgelopen week een support call aangemaakt voor dit probleem.
Een dag later kreeg ik voor mijn beide DS'en een patch. Na installatie geen meldingen meer gehad.
-
Ik heb afgelopen week een support call aangemaakt voor dit probleem.
Een dag later kreeg ik voor mijn beide DS'en een patch. Na installatie geen meldingen meer gehad.
Vertelde ze er ook bij of dit probleem in een volgende update van DSM verholpen zou zijn?
Hier heb ik dit probleem ook maar het is geen ramp.
-
Nee ik kreeg alleen het het standaard antwoord terug van probeer eerst met de google dns enz. enz.
Voor mij was het twee weken geleden wel een probleem omdat mijn eigen domain naam die ik ook via de syno ddns laat syncen het 0.0.0.0 ip-adres had gekregen. Ik kreeg dus ook geen mail meer binnen :evil: en andere connectie problemen.
Onderstaand de melding van support.
If you are unable to update your DDNS with current IP, please try to...
1. Go to DSM > Control Panel > Network, and change your DNS server to 8.8.8.8 (Google's DNS).
2. Go to DSM > Control Panel > DDNS, and press Update Now. If it's still not updated, try to disable your DDNS name (press ok) and re-enable it after Step 1, or try to delete your DDNS name and set it up again after Step 1.
3. (Optional) Make sure the Heartbeat status light in MyDS center https://myds.synology.com/support/register.php?lang=enu is green. If it's not green, you may go to DSM > Control Panel > DDNS, disable your DDNS name (press ok) and re-enable it, then restart DiskStation and check if it turns green.
If you are still able to connect to your DiskStation through your DDNS name, but have recently received many email messages like:
Dear user,
System failed to register the external IP address 0.0.0.0 to xxxx.synology.me in DDNS server Synology. The reported reason is [Connection error. Please try again later.].
Sincerely,
Synology DiskStation
Our DDNS patch for this issue is available for download. Please visit our FTP site and download "DSM-4.2_DDNS_extIP_qoriq.pat" for your DS213+ and "DSM-4.2_DDNS_extIP_x64.pat" for your DS710+.
ftp://on-line:online_user@ftp.synology.com/on-line/DSM4.2/DDNS (http://ftp://on-line:online_user@ftp.synology.com/on-line/DSM4.2/DDNS)
-
Hoe installeer je zo'n patch, gewoon via 'manual DSM update' ?
Er komen namelijk wel irritant veel van die meldingen binnen de laatste tijd ... en ze hebben die patch voor alle versies (cpu's) klaar staan, zie ik.
-
yep,
De voor jou DS bedoelde patch kiezen en downloaden en dan via manual update installeren.
Er is wel een reboot vereist!!
-
yep,
De voor jou DS bedoelde patch kiezen en downloaden en dan via manual update installeren.
Er is wel een reboot vereist!!
Hoe weet ik welke patch op ftp://on-line:online_user@ftp.synology.com/on-line/DSM4.2/DDNS geschikt is voor mijn DS213?
-
Even hier kijken wat voor processor je DS213 heeft :
http://forum.synology.com/wiki/index.php/What_kind_of_CPU_does_my_NAS_have
Je hebt een Marvell Kirkwood mv6282. dus heb je deze pat nodig : DSM-4.2_DDNS_extIP_628x.pat
-
Even hier kijken wat voor processor je DS213 heeft :
http://forum.synology.com/wiki/index.php/What_kind_of_CPU_does_my_NAS_have
Je hebt een Marvell Kirkwood mv6282. dus heb je deze pat nodig : DSM-4.2_DDNS_extIP_628x.pat
Merci! Het is gelukt.
Zie nu na de reboot direct een correcte melding in het syslog staan:
System successfully registered [212.182.xxx.xx] to [xxx.synology.me] in DDNS server [Synology].
Ik verwacht dus geen mailtjes meer hierover :)
-
Patch begin van de week op mn ds212+ geïnstalleerd, sindsdien de mail met meldingen niet meer gezien ;) Blijkt te helpen.
-
Had 'm nog niet geïnstalleerd omdat het wat beter lijkt te gaan ...
De laatste 'failed to register ...' is van dinsdag-avond. Sindsdien alles goed ...
EDIT: da's lachen ... log net in op MyDS ivm een vraag op het forum en krijg echt onmiddellijk een melding :
System failed to register [0.0.0.0] to [xxxxx.synology.me] in DDNS server [Synology] because of [Bad parameter].
Maar alles werkt ... ::)
EDIT2: heb de patch toch ook maar geïnstalleerd. Kreeg in de loop van middag/avond toch weer die meldingen.
-
Heb vandaag de patch ontvangen en geïnstalleerd. Ik ben benieuwd.
Groet
-
Waar halen jullie die patch vandaan als ik vragen mag.
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
-
Ik heb de storing gemeld bij Synology en kreeg toen de mail met de voor mijn DS juiste patch.
Staat ook ergens in het forum.
-
Waar halen jullie die patch vandaan als ik vragen mag.
Effe stukje terug lezen in dit topic ... alle info is al gegeven.
-
Waar halen jullie die patch vandaan als ik vragen mag.
Effe stukje terug lezen in dit topic ... alle info is al gegeven.
Klopt ik heb al een berichtje gestuurd naar Synology.
-
Klopt ik heb al een berichtje gestuurd naar Synology.
Was niet nodig geweest ... er staat precies waar je welke patch kunt ophalen ::)
-
Waar halen jullie die patch vandaan als ik vragen mag.
Effe stukje terug lezen in dit topic ... alle info is al gegeven.
Klopt ik heb al een berichtje gestuurd naar Synology.
Was niet nodig hoor!
Kijk even onderaan deze post:
http://www.synology-forum.nl/ddns-extern-benaderen/ddns-service-kon-ip-adres-0-0-0-0-niet-registeren-op-naamxx-synology-me/msg78747/#msg78747
En zorg ook dat je ook ff deze post leest voordat je de link in bovenstaand post volgt:
http://www.synology-forum.nl/ddns-extern-benaderen/ddns-service-kon-ip-adres-0-0-0-0-niet-registeren-op-naamxx-synology-me/msg78953/#msg78953
Let Op! Bij mij werkte de FTP link niet goed, omdat er naar de FTP geen : in de URL stond ;)
-
ik heb het vinkje weg gehaald bij meldingen ben ik er ook vanaf :D
Tja, maar dan werkt de DDNS dienst niet :o
-
Waar vind ik die manual update om de patch te installeren? is dat in Diskmanager zelf of via synology.com.
Heb de patch gevonden welke hoort bij mijn CPU.
Probeerde het al via package center daar staat ook een tabblad met handmatig installeren maar als ik dat wil toepassen krijg ik een "ongeldig bestandsformat".
Groet, marco.
-
Of nog een paar week wachten tot de DSM 4.3 release. Daar is het ook opgelost.
-
Dag Marco,
Dat gaat via Control Panel -> DSM Update en dan onderaan kiezen voor manual DSM update en dan kan je de file aangeven die de patch voor jouw systeem bevat. Daarna voor de zekerheid even je nas herstarten en dan is de patch geïnstalleerd.
-
thx
-
Beste allen,
in DSM 4.2 had ik problemen met de DDNS-service en kreeg ik foutmeldingen van no-ip. Na het installeren van de patch was dit probleem opgelost. Nu na de update naar DSM 4.3 heb ik het probleem echter weer :S
Ik dacht dat het meegenomen zou worden in DSM 4.3 maar blijkbaar is dit niet helemaal goed gegaan.
Ik ga het zo melden bij Synology Support. Heeft een van jullie dit ook al ervaren met DSM 4.3?
-
Ik heb geen enkele melding in het log sinds 12 juli, toen ik de 4.3 beta geïnstalleerd heb. Ik gebruik ook no-IP. Voor die tijd was het dagelijks.
-
Idem hier ; niet meer gezien sinds 27 juni, ik heb toen de losse patch geïnstalleerd.
Zit nu al een tijdje op 4.3-3776 (waar de patch ook zin zit) ...