Synology-Forum.nl

Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: TurboPower op 16 oktober 2016, 09:06:35

Titel: De verbinding met XXXX.synology.me is verbroken sinds ....
Bericht door: TurboPower op 16 oktober 2016, 09:06:35
De laatste tijd krijg ik bijna dagelijks weer onderstaande meldingen per E-mail:
Beste gebruiker
De verbinding met XXXX.synology.me is verbroken sinds .... Controleer de netwerkverbinding met uw DiskStation en ga na of de DDNS-service is ingeschakeld.
Met vriendelijke groet,
Synology Account


Over het algemeen (zo binnen het uur) gevolgd door onderstaande melding (ook weer) per E-mail:
Beste gebruiker,
Gefeliciteerd! Uw DiskStation is nu verbonden met ons systeem, en de verbinding met XXXX.synology.me is opnieuw opgestart sinds ...
Met vriendelijke groet,
Synology Account


Dit gaat nu al een aantal dagen zo door en in het verleden heb ik hier toch ook wel vaker last van gehad. Op enig moment stopte dit weer vanzelf, maar het is erg irritant en zeker als het al de nodige dagen duurt.
Ik heb een Synology DS1813+ met de laatste DSM versie.
Vanaf het moment dat hij als een zonnetje draaide (2014), heb ik verder géén aanpassingen gedaan anders dan regelmatig updaten en toch wordt ik dan eens in de zoveel tijd weer geconfronteerd met deze meldingen. De NAS staat 24/7 aan.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen en hoe ik dit eventueel kan verhelpen.
Helaas ben ik géén Wizzkid, dus ik hoop dat jullie eventuele aanwijzingen zo simpel mogelijk kunnen houden.
Alvast bedankt voor jullie eventuele reacties.

Jos
Titel: Re: De verbinding met XXXX.synology.me is verbroken sinds ....
Bericht door: Briolet op 16 oktober 2016, 09:21:57
Ik denk dat niemand meer weet dat wat de mail beschrijft.

Controleer je lan kabels op slechte contacten en controleer of je provider niet af en toe plat ligt.
Titel: Re: De verbinding met XXXX.synology.me is verbroken sinds ....
Bericht door: mchp92 op 16 oktober 2016, 11:54:11
Ik krijg dit af en toe ook. Gewoon negeren.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Titel: Re: De verbinding met XXXX.synology.me is verbroken sinds ....
Bericht door: Briolet op 16 oktober 2016, 12:20:46
Negeren is de kop in het zand steken. Ook niet de oplossing.

Ik krijg het als Ziggo aangekondigd heeft dat er onderhoud gaat plaatsvinden. Dan kun je het i.d.d. negeren.

Ik heb het ook wel eens gehad met slechte contacten. Dan is het een kwestie van een beetje rammelen aan de slechte stekker. En als dat helpt, de stekker op korte termijn vervangen. Ik heb daar ook een paar keer per jaar last van en heb de echte bron nog niet gevonden. Met een nieuwe kabel kwam het een paar week geleden toch weer terug. Naar de muuraansluiting heb ik ook al gekeken.  ;)

Maar goed, op afstand is niet voor anderen te zeggen waar het probleem zit.