Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: k9.spike op 23 november 2012, 13:15:53
-
Ik heb een gratis DynDNS adres maar deze werkt blijkbaar niet altijd.
Deze melding krijg ik soms...
"Kan geen verbinding tot stand brengen met de server.Controleer het IP-adres en de netwerkverbindingen. zorg dat de WebDav-diensten op het DiskStation is ingeschakeld"
Gisterenavond ging het ook nog goed en vanmorgen ging het nog in de wachtkamer bij de masseur. :D
Maar over 15 minuten ging het weer niet meer. :evil:
Zou het verbeteren mocht ik een Domain Name aankopen in plaats van die gratis Domain name's
Weet iemand hier meer over....
-
Ligt een beetje aan de oorzaak van het probleem. In principe haal jij je IP adres op bij een andere dienst dan DynDNS. En het kost enige tijd voordat je nieuwe IP over het hele netwerk bekend is. Volgens mij blijft dit probleem bij een betalend abonnement. Belangrijker is, is of dit de oorzaak is. Bij ziggo heb je b.v. een semi-vast IP adres. Zolang het MAC adres van je modem niet veranderd zal hij je steeds weer hetzelfde IP adres toekennen. Je mag hier niet op vertrouwen, maar in de praktijk blijkt hij behoorlijk vast. Bij sommige andere providers veranderd hij na afloop van elke leasetijd en heb je nooit meer dan een paar dagen dezelfde IP. Dan wordt zo'n ddns diesnt veel belangrijker en heb je misschien vaker last van deze wisselingen.
Ik zou eerst eens door je logbestanden heenlopen om te zien of, en hoevaak je IP wisselt. Wisselt hij nooit, dat zit je probleem elders.
-
Zou het kunnen dat mijn ISP achter de schermen tijdelijk de poorten dichtknijpen ?
-
Wie is dan je ISP?
Telenet in Belgiƫ blokt alles onder de 1024.
-
Ja, sommige IPS's blokkeren standaard poorten, maar geen enkele ISP zal op het ene moment dingen doorlaten en dan later weer niet. :)