Synology-Forum.nl

Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: DeeJz op 08 januari 2018, 10:41:29

Titel: Ds Cam via app en Quickconnect onbereikbaar?
Bericht door: DeeJz op 08 januari 2018, 10:41:29
Hallo,

Ik krijg via diverse klanten vanochtend de melding dat hun Surveillance app via Het Quickconnect id onbereikbaar zou zijn.

Na het testen kom ik tot dezelfde conclusie.
Zijn hier meer gebruikers die hetzelfde ervaren?

Synology is onbereikbaar
Titel: Re: Ds Cam via app en Quickconnect onbereikbaar?
Bericht door: mchp92 op 08 januari 2018, 10:49:52
Ik merk t met dsget en dsfile op meerdere nassen die ik heb
Ik denk storing bij synology


Sent from my iPhone using Tapatalk
Titel: Re: Ds Cam via app en Quickconnect onbereikbaar?
Bericht door: Birdy op 08 januari 2018, 11:13:04
Er is geen storing gemeld door Synology.
[attachimg=1]
Titel: Re: Ds Cam via app en Quickconnect onbereikbaar?
Bericht door: DeeJz op 08 januari 2018, 11:15:18
Dat zal best. Maar ik zit opeens met 15 systemen die plat liggen.. En kennelijk ben ik niet de enige gebruiker...

Dat synology niks meldt, is in mijn optiek geen reden dan het niet daadwerkelijk problemen kan hebben met Quickconnect...

(overigens ligt Moneybird er ook uit op het moment... Gaat lekker)
Titel: Re: Ds Cam via app en Quickconnect onbereikbaar?
Bericht door: Birdy op 08 januari 2018, 11:16:50
Ik meld het alleen maar. ::)
Titel: Re: Ds Cam via app en Quickconnect onbereikbaar?
Bericht door: DeeJz op 08 januari 2018, 11:18:38
Ik meld het alleen maar. ::)

Ik snap je. Maar als zij het al gemeld hadden, had ik het hier niet geplaatst... ;)
Titel: Re: Ds Cam via app en Quickconnect onbereikbaar?
Bericht door: Birdy op 08 januari 2018, 11:20:38
Even checken: Meldingen worden gedaan hier (https://www.synology.com/nl-nl/support/synology_service) maar, dat wist je (ook) al ? 8)
Titel: Re: Ds Cam via app en Quickconnect onbereikbaar?
Bericht door: DeeJz op 08 januari 2018, 11:23:56
Jep, was al een uurtje aan het zoeken, kon nergens officiële verklaring vinden. In DS lijkt alles goed te staan. Maar vanaf buiten onbereikbaar...

Daarom hier gepost of meer mensen er last van hadden.. En dat blijkt
Titel: Re: Ds Cam via app en Quickconnect onbereikbaar?
Bericht door: mchp92 op 08 januari 2018, 11:26:00
Indeed
Zo net nog steeds
Terwijl ik mn nassen via normale url / port forward wel kan bereiken
Dus moet in QC keten zitteb


Sent from my iPhone using Tapatalk
Titel: Re: Ds Cam via app en Quickconnect onbereikbaar?
Bericht door: Birdy op 08 januari 2018, 11:32:43
Check eens https://account.synology.com/en-us of daar inderdaad QC verbroken is.
Titel: Re: Ds Cam via app en Quickconnect onbereikbaar?
Bericht door: Robert Koopman op 08 januari 2018, 11:38:04
Half uurtje geleden werkte het bij mij ook niet, nu wel weer.
Titel: Re: Ds Cam via app en Quickconnect onbereikbaar?
Bericht door: Briolet op 08 januari 2018, 12:53:24
Omdat je bij QuickConnect afhankelijk bent van de Synology servers, heb je ook elke keer geen verbinding als zij een storing hebben. En de ervaring van de laatste jaren leert dat dit meermaals per jaar gebeurd.

Als je het systeem opzet met een eigen domeinnaam of met de Synology DDNS naam, ben je veel minder afhankelijk van de goede werking van de synology servers. Je moet dan wel forwarden, maar dat maakt de verbinding alleen maar sneller.
Titel: Re: Ds Cam via app en Quickconnect onbereikbaar?
Bericht door: mchp92 op 08 januari 2018, 13:05:48
Kan dat niet goed zien
Wel alleen maar groene bolletjes


Sent from my iPhone using Tapatalk
Titel: Re: Ds Cam via app en Quickconnect onbereikbaar?
Bericht door: mchp92 op 08 januari 2018, 15:03:39
Het werkt weer via qc


Sent from my iPhone using Tapatalk
Titel: Re: Ds Cam via app en Quickconnect onbereikbaar?
Bericht door: Sylvester op 08 januari 2018, 16:33:42
Er zijn nog steeds problemen. Mijn NAS’en verliezen regelmatig de verbinding met de CMS host.