Synology-Forum.nl

Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: Robert80 op 15 februari 2021, 23:13:57

Titel: DS920+ niet meer bereikbaar met domeinnaam
Bericht door: Robert80 op 15 februari 2021, 23:13:57
Beste Allemaal,

na het installeren(proberen) van spotweb is mijn nas opeens niet meer bereikbaar via mijn domeinnaam die ik via trans-ip heb lopen samen met het gekoppelde letsencrypt ssl. het certificaat is(lijkt) in orde maar dus niet benaderbaar (hij geeft dan een ERR_CONNECTION_TIMED_OUT melding).

nas is wel benaderbaar via het interne ip adres met http naar https verwijzing.

iemand enig idee waardoor dit probleem speelt ?

bvd
Robert


Titel: Re: DS920+ niet meer bereikbaar met domeinnaam
Bericht door: Robert80 op 16 februari 2021, 00:20:33
waarschijnlijk opgelost ::) om de een of andere reden was het static ip adres van mijn nas veranderd van 30 naar 45 :| don,t know why but it did daardoor verwees de nas niet meer naar de nas.
Titel: Re: DS920+ niet meer bereikbaar met domeinnaam
Bericht door: Robert80 op 16 februari 2021, 00:21:03
ik bedoel de domeinnaam naar de nas  ;)
Titel: Re: DS920+ niet meer bereikbaar met domeinnaam
Bericht door: Briolet op 16 februari 2021, 09:12:36
Daarom moet je de domeinnaam ook niet naar een dynamisch IP laten wijzen (als je geen statisch IP hebt), maar via een CNAME record naar een DDNS naam. (b.v. de ddns naam die je van Synology kunt krijgen)
Titel: Re: DS920+ niet meer bereikbaar met domeinnaam
Bericht door: Robert80 op 16 februari 2021, 10:06:27
Morguh,

Das dus het vreemde en de reden waarom ik het niet begreep, de nas heeft een static ip( wat miraculeus verandert was naar een andere intern ip,na check op de Expedia box waardoor dus de port forwarding ineens naar de Nvidia shield stond ipv de nas) , en binnen de settings bij trans-ip staat zelfs een CNAME gekoppeld aan een ddns van no-ip

Vreemder nog was dat voordat ik aan de install van spotweb begon alles gewoon werkte!!

Titel: Re: DS920+ niet meer bereikbaar met domeinnaam
Bericht door: Birdy op 16 februari 2021, 10:10:30
Spotweb kan het IP-adres niet wijzigen van de NAS.
Weet je zeker dat de NAS een vast IP-adres heeft ?
Of krijgt de NAS het IP-adres van de Router (DHCP).
Titel: Re: DS920+ niet meer bereikbaar met domeinnaam
Bericht door: Babylonia op 16 februari 2021, 15:34:33
Das dus het vreemde en de reden waarom ik het niet begreep, de nas heeft een static ip( wat miraculeus verandert was naar een andere intern ip,na check op de Expedia box .....

En die Experia Box, is dat toevallig het type 10A  ??

Indien ja, het klopt dat dit routertype op "miraculeuze" wijze IP adressen verandert bij port forwarder instellingen.
Op het KPN forum staan er "tig" vergelijkbare onderwerpen over dat fenomeen.

Gewoon een erg slechte / buggy router.  Probeer nog een Experia Box V10 te scoren  (anders op marktplaats).
De nieuwere types geven alleen maar meer problemen.
Titel: Re: DS920+ niet meer bereikbaar met domeinnaam
Bericht door: Robert80 op 16 februari 2021, 17:11:58
Klopt is idd de 10A
Titel: Re: DS920+ niet meer bereikbaar met domeinnaam
Bericht door: Babylonia op 16 februari 2021, 17:33:48
Ja, toen ik je reactie las, was het meteen herkenbaar, vandaar.
Probeer eerst bij KPN met een ander type router om te wisselen (V10), maar ook met een V12 hoor ik niet echt positieve berichten.
Anders een eigen router aanschaffen.  Bij glasvezel meer keus, dan met VDSL.
Titel: Re: DS920+ niet meer bereikbaar met domeinnaam
Bericht door: Robert80 op 16 februari 2021, 17:48:01
Ze hebben ook de fritzbox, dat is ook weer een stap beter qua ddns instellingen en instelbaarheid in het algemeen .. echter zit daar weer een meerprijs aan had al geïnformeerd... omruilen kan niet kostenloos... kijk het nog ff aan , maar bedankt voor je input want dit wist ik niet 👍🏻
Titel: Re: DS920+ niet meer bereikbaar met domeinnaam
Bericht door: Babylonia op 16 februari 2021, 18:05:06
Niet kosteloos omruilen zou ik vreemd vinden?  Die V10A voldoet gewoon niet aan de minimum eisen om je netwerkbeheer te doen.
Functies werken niet goed.  Je mag op zijn minst "eisen" dat de functies die je kunt instellen correct werken.

Dat KPN daar misschien vervelend over doet, dat kan. Maar ook zij hebben zich aan normale leveringseisen te houden.
Titel: Re: DS920+ niet meer bereikbaar met domeinnaam
Bericht door: Robert80 op 16 februari 2021, 20:53:14
Al discussie over gevoerd met kpn(klantenservice), zij stellen dat de experia box voldoet aan de minimale eisen die gesteld mogen worden aan een modem voor dagelijks gebruik , het ontbreken van bepaalde features daarin is een bewuste keuze omdat de meeste mensen (leken) daar helemaal geen gebruik maken(bij mij  ging het om het invullen van dns gegegevens ) ... zwakke argumentatie maar je kon aan alles merken dat ze niet zomaar om willen ruilen.

Ben het met je eens dat wanneer bepaalde features niet of foutief werken er een extra argument ontstaat om wel over te gaan tot omruiling (zonder kosten) maar dat zal toch nog wel  een ding worden om voor elkaar te krijgen....

Maar we gaan het er toch maar weer eens werk van maken

 ;)
Titel: Re: DS920+ niet meer bereikbaar met domeinnaam
Bericht door: zandhaas op 16 februari 2021, 21:44:39
Heb je de mogelijkheid om over te stappen naar een andere provider die minimaal dezelfde diensten leverd tegen een vergelijkbare prijs dan KPN?
Titel: Re: DS920+ niet meer bereikbaar met domeinnaam
Bericht door: Babylonia op 16 februari 2021, 22:12:53
Oxxio - volgens mij levert die nog de Experia Box V10.
Achterliggende is het dan gewoon een "verkapte" KPN verbinding (en TV).
Titel: Re: DS920+ niet meer bereikbaar met domeinnaam
Bericht door: Robert80 op 17 februari 2021, 00:13:44
Dit is dus het standaard antwoord van kpn zie foto:

Daarbij moet kpn komen met een passende oplossing vind ik. En ja ik kan overstappen en ja ik kan zelf de fritzbox aanschaffen of een ander modem maar vind dat kpn zichzelf er te makelijk vanaf maakt. ;) ;)
Titel: Re: DS920+ niet meer bereikbaar met domeinnaam
Bericht door: Briolet op 17 februari 2021, 00:24:28
Lees ik dat goed? 7,50 per maand huur voor een FrirzBox! 7590 ?  Dat ding kost bij de Mediamarkt nog geen 180,- Dan heb je na 24 maand huur al de hele box betaald. En dat ding gaat zeker meer dan 2 jaar mee. Verhuur voor die prijs is een leuk aanbod. (voor KPN en niet voor de klant)

Bovendien is dat de meerprijs boven de experiabox? In dat geval betaal je met je reguliere abonnement ook nog voor een goedkope router ernaast.
Titel: Re: DS920+ niet meer bereikbaar met domeinnaam
Bericht door: Robert80 op 17 februari 2021, 00:32:07
Nou precies dat Briolet  ;) leuk verdienmodel zo stel dat het nu €3 euro per maand is ofzo dan vind ik het nog niet terecht maar dan kun je het in het uiterste geval nog overwegen maar meteen €7,50 das toch een beste prijs
Titel: Re: DS920+ niet meer bereikbaar met domeinnaam
Bericht door: Babylonia op 17 februari 2021, 02:38:00
Het antwoord van KPN waren voor mij te kleine lettertjes om te lezen, maar ik ken over het algemeen wel hun "smoezen".
MOD: Printscreen is gewijzigd, nu wel leesbaar.

Ik zou het eens bij ACM / Consuwijzer kunnen aanmelden.
Als je een auto huurt / leaset verwacht je ook dat de verwarming het doet, verstelbare stoelen etc. als er dat standaard opzit.
Als dat niet functioneert moeten ze dat repareren, of een andere auto meegeven.
Titel: Re: DS920+ niet meer bereikbaar met domeinnaam
Bericht door: Briolet op 17 februari 2021, 11:25:51
Citaat
Als dat niet functioneert moeten ze dat repareren, of een andere auto meegeven.

Dat is ook mijn idee. Dat zo'n goedkope router niet alle functies ondersteunt is een keuze van de provider. Als je iets beters wilt, koop je een eigen router.

Maar, op het moment dat ze functies inbouwen, moet het ook werken. Werkt het niet dan kun je klagen. Het is dan aan KPN om de forwardings te repareren via een software update, of de hele forward optie te verwijderen uit de router. Iets aanbieden dat onbetrouwbaar werkt is in elk geval geen optie.
Titel: Re: DS920+ niet meer bereikbaar met domeinnaam
Bericht door: Robert80 op 17 februari 2021, 13:32:15
idd dat standpunt hang ik ook aan... wat meer ergert is dat er niet meegedacht wordt en de enige optie €7.50 extra bijbetalen is voor de fritzbox, hoe je de dingen ook beargumenteert het enige antwoord blijft: ja sorry , maar voor €7.50 sturen we de fritzbox naar je op.