Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: Jonazzty op 18 oktober 2014, 14:10:48
-
Hi,
Wij verhuisden net naar een nieuwe stek, ik wou alles hier opzetten zodat ik terug kon genieten van mijn DS414.
Maar na installatie enz bleek dat hij niet meer van buitenaf bereikbaar was.
Aangezien ik geen zin heb in het hele circus met portforwarding en dergelijke dacht ik van QuickConnect eens te proberen. Ik heb al sinds dag 1 een MyDS account en kon daar perfect inloggen.
Maar vanuit DSM lukt het niet. ik krijg daar steeds de foutmelding dat er een "onbekende fout zich heeft voorgedaan" .. De NAS resetten helpt ook niet..
Wat ook raar is : als ik inlog bij myds.synology.com staat mijn NAS in mijn account opgelijst met het juiste serienummer maar verder niets...
Ik vindt dus maar geen manier om mijn NAS buiten mijn netwerk te krijgen.
Kan iemand mij aub helpen? :(
-
Je NAS is dus ook verhuist naar een nieuwe stek?
Heb je toevallig een andere router in je netwerk opgenomen?
-
Klopt allebei.
hiervoor was dit een telenetrouter.. nu zit er een TP-Link Archer C7 nog tussen.. dat er toch wat snelheid is om de data te vervoeren :) hehe...
-
Een router achter een router zetten is altijd lastig.
Kan die van de provider ook in bridge mode?
-
het is zo dat alles doorgestuurd staat vanuit de Telenet-router. dus eigenlijk neemt mijn TP-Link nu alle functionaliteit over..
-
Kun je intern wel inloggen? Kan namelijk dat het interne IP adres in de NAS nog niet goed staat.
Overigens die router heb ik ook ;)
-
intern kan ik alles wat ik maar wil.. Maar buiten mijn netwerk kan ik het niet eens testen, vanwege QuickConnect die zo raar doet...
-
En je hebt hem al gekoppeld met je NAS? Wellicht een keer het account opnieuw koppelen, anders even inloggen via mysynology.
Je ip adres is namelijk veranderd, en dat moet nog aan je account gekoppeld worden.
-
hoe doe ik dat dan ? ik dacht wel dat het daaraan zou kunnen liggen maar ik zit nu al sinds gisteren te zoeken hoe. want ik kan alleen een nieuwe NAS toevoegen, of mijn bestaande NAS verwijderen en opnieuw ingeven ,maar dan kan ik niets van IP ofoz ingeven... op MyDS...
-
Je huidige verwijderen, en dan opnieuw ingeven. Als het goed is hoeft je geen ip adres in te geven, dat gaat automatisch.
-
hem net verwijderd uit MyDS .. uitgelogd, opnieuw ingelogd en opnieuw hetzelfde serienummer opgegeven en hij komt opnieuw in het lijstje.. zonder meer.
[attachimg=1]
-
Nu moet je nog je account koppelen op je NAS zelf.
Ga dan naar configuratiescherm -> externe toegang -> klik dan op toevoegen.
-
hm ik weet niet wat ik moet invullen bij WAN.. iemand een id?
-
Daar staat automatisch je ip als het goed is.
-
neen.. daar staat gewoon "WAN: 00.00.00.00" ... dat is mijn grote probleem dan zeker? .. hoe los ik dit op?
-
Uhm dan kan je NAS dus geen verbinding met internet krijgen. Dan kun je twee dingen doen, of een aantal poorten op je router openzetten of quikconnect registreren dus door naar het tabje van quikconnect gaan.
-
Als ik via de tab van QC probeer krijg ik die "onbekende fout".. Vandaar dat ik dus ten einde raad was / ben...
-
Lijkt alsof die gewoon helemaal geen verbinding krijgt met internet. Kun je eens poorten proberen open te zetten ?
-
Misschien dat de "kleine" reset de oplossing is ?
Punt 2. Het wachtwoord van de administrator en de netwerkinstellingen opnieuw instellen. (https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/tutorials/493)
-
Lijkt alsof die gewoon helemaal geen verbinding krijgt met internet. Kun je eens poorten proberen open te zetten ?
Welke moet ik dan juist openzetten en hoe? .. In m'n TPlink of in de DS414?
Misschien dat de "kleine" reset de oplossing is ?
Punt 2. Het wachtwoord van de administrator en de netwerkinstellingen opnieuw instellen. (https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/tutorials/493)
Zou dat het volledig oplossen?? Ik probeer het morgen eens, was vandaag voor de rest VD dag AFK
-
Staat de gateway en dns instellingen wel goed in de NAS? Ik denk namelijk dat je oude instellingen hebt van je oude netwerkomgeving.
Dit kun je vinden via Configuratiescherm->Netwerk
-
Staat de gateway en dns instellingen wel goed in de NAS? Ik denk namelijk dat je oude instellingen hebt van je oude netwerkomgeving.
Dit kun je vinden via Configuratiescherm->Netwerk
Volgens wat ik zie staat daar nu niets ... maaarja.. ik weet het dus écht niet :p ...
[attach=1]
-
Geen Gateway, dus je NAS weet niet hoe op internet te komen.
Heb je die reset al gedaan ? [ « Gepost op: Gisteren om 17:55:56 » ]
-
Reset hoeft waarschijnlijk niet eens. Vul bij gateway het ip-adres naar je router in.
Bijvoorbeeld: 192.168.2.254 (KPN) of 192.168.1.1
Uiteraard niet vergeten om op 'Toepassen' te drukken.
-
hem net even gereset (4sec op reset duwen tot hij TUUT zei en dan gelost) .. maar nu sta ik nog verder van huis.. nu kan ik er zelfs in mijn eigen netwerk niet meer op, via het 192.168.1.x adres..
hoe los ik dit nu op?! :(
-
Daarom raadde ik ook mijn optie aan. Zomaar een reset geven terwijl alleen de gateway ingevuld hoeft te worden is een beetje overkill. Kost weer meer tijd om het op te lossen.
Kijk of je met de Synology Assistant de DS kan vinden.
-
Zeker geen overkill, als je netwerk m.n. je router goed is ingesteld lost dit meestal juist de problemen op.
Na de reset wordt je NAS op DHCP gezet en krijgt automatisch een IP-adres en Gateway van je router althans, dan moet DHCP op je router wel zijn ingesteld.
Kun je je NAS wel vinden met DSAssistant ?
Zo ja, dan zie je het IP-adres van je NAS.
-
ondertussen lukt het inderdaad precies al beter.
Via de "EZ Internet" 'app' probeer ik nu alles op te zetten maar bij de "Ingebouwde toepassingen"-stap krijg ik telkens de melding dat ik teveel poorten wil openzetten.. iemand een idee hoeveel ik er maximaal mag openzetten / wat ik best openzet? :)
Ontzettend bedankt !
-
Op de een of andere manier geeft hij dat bij mij ook altijd aan, daarom vul ik de poorten handmatig in op de router zelf.
Overigens je kunt hier kijken: https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/faq/299 welke poorten je wil gebruiken en je dus moet open zetten
-
hm. ben geen held in portforwarding dus dat wordt nog een uitdaging :p .. nu, QuickConnect werkt nu wél.. wat een softreset al niet kan doen :) .. ben er bijna.. hehe !
Dankjewel allemaal !
-
Graag gedaan hoor ;D
-
ondertussen de EZ-config nog even opnieuw laten doen en niets extra aangevinkt.. dan kwam het wel goed blijkbaar.
Nu,wat ik wel heb als ik buiten het netwerk, op mijn telefoon bijvoorbeeld, krijg ik (bvb bij DSVideo) deze melding :
(https://www.synology-forum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Ff.cl.ly%2Fitems%2F1G3i3k0Q2P2e3D3o1b2Q%2FIMG_8615.PNG&hash=2b471522e22d05af645c942749a535552ccc123d)
dat wil waarschijnlijk zeggen dat de forwarding nog niet is wat het moet zijn? :(
-
Dat zegt deze melding niet.
Je maakt gebruik van Quickconnect en dat loopt via een server, en dat kan extra vertraging geven.
Video Station of DS Video is toch niet te gebruiken via Quickconnect?
Deze data stroom vergt teveel voor de Quickconnect service.
-
hm, te snel gelezen dus.. maar, concreet dus, met Quickconnect kan ik niet (of minder goed) vanop afstand streamen? .. en maak ik beter toch iets aan met portforwarding?...
-
Ik gebruik Quickconnect niet maar volgens mij is het niet geschikt voor DS Video.
-
Bij Quick Connect loopt alle data altijd via de Synology server in Engeland. Dat vertraagt en is ongunstig bij grote datahoeveelheden. Vooral bij drukte op de server gaat alles nog trager.
Ik heb nooit QC gebruikt. Het forwarden van de poorten gaat net zo makkelijk en daarna heb je altijd een rechtstreekse verbinding naar je nas.
(IK snap ook niet waarom ze dat QC ingevoerd hebben)
-
(IK snap ook niet waarom ze dat QC ingevoerd hebben)
Omdat voor velen het openzetten van poorten een ware crime is 8)
Eenmaal door hoe dat werkt is het een fluitje van een cent.
-
Denk dat het meer te maken heeft met het feit dat je geen poorten hoeft open te zetten.
-
Toen ze het invoerden, moest je toch nog de http poorten forwarden. Dat hoeft met 5.0 niet meer, maar voor DS Video moet je blijkbaar toch nog de poorten forwarden. En als je er de tijd moet insteken om er 1 te forwarden is het echt een fluitje van een cent om de volgende te forwarden.