Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: Jieve op 24 mei 2018, 09:33:47
-
Sinds 2 weken krijg ik 1 of 2 keer per week de melding dat er een IP geblokkeerd is omdat deze in korte termijn heeft proberen in te loggen met verkeerde gegevens.
Ik heb het zo ingesteld dat na 3 pogingen er een permanente block komt.
Als ik het IP Adres opzoek, kom ik ergens in China uit.
Hebben meer mensen dit?
Hoe kan ik dit het beste voorkomen?
-
Dat heeft iedereen ben ik bang.
NAS aan het internet is gerammel aan de poorten.
Sterke wachtwoorden gebruiken en alleen die poorten forwarden naar de NAS die echt nodig zijn.
Beter nog om de NAS alleen via VPN te benaderen vanaf het internet.
Met de firewall kan je aan geoblocking doen.
-
Als je de firewall (van de Synology) goed instelt heb je er nagenoeg geen last meer van
-
Bedankt voor jullie reactie.
Ga meteen de firewall aanpassen! :)
-
Is dit ook een issue als je een VPN verbinding hebt met een VPN provider?
Is het handig om een firewall rule aan te maken waarbij je alleen maar traffic accepteert vanuit Nederland?
Of blokkeer je dan meer dan je denkt (bijv torrent seeders)?