Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: Knertjuh op 11 oktober 2019, 10:47:34
-
Ben +/- een 3-tal weken overgeschakeld naar Ziggo, met hun nieuwste connectbox. Alles werkt prima, behalve het feit dat ik mijn NAS niet van buitenaf kan bereiken. Nu weet ik dat je in de modem/router een aantal poorten moet openzetten, maar blijkbaar kan je bij de nieuwste connectbox van Ziggo niet aan portforwarding doen omdat deze standaard op IPv6 ingesteld staat. Via Quickconnect kan ik de NAS overigens wel bereiken, maar ik heb nog andere gebruikers die willen inloggen.
Heeft er iemand een oplossing voor mij?
gr. Luc
-
Ziggo Forum: https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/ipv6-uitschakelen-op-de-connectbox-43509
-
blijkbaar is dit de enig oplossing tenzij kosten maken, modem in bridge zetten en externe router aanschaffen.
Omzetting naar IPv4 duurt 24 uur.
Thanx.
-
Je kunt natuurlijk ook 24 uur wachten, dat kost niets (neem ik aan) of je moet zo'n haast hebben.
Maar dan nog, ben je waarschijnlijk ook na 24 uur pas weer up met een nieuwe router (als deze on-line wordt gekocht).
-
Via Quickconnect kan ik de NAS overigens wel bereiken, maar ik heb nog andere gebruikers die willen inloggen.
Iedereen kan toch inloggen via QC?
Dat is niet voor één gebruiker.
-
Ook dat nog :thumbup:
-
Even Ziggo bellen of ze hem terug willen zetten naar IPv4, dat aanbod kreeg ik ook bij de nieuwe modem, indien dit nodig was.
Alleen stond hij bij mij al op IPv4
-
Gewoon nieuwe user aanmaken en die accountgegevens met WW doorspelen aan degene die van buiten via Quicconnect op de NAS wil...
Aan jou om te beslissen waar hij in mag.