Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: TwanVenlo op 20 oktober 2019, 15:07:04
-
Hallo allemaal,
Ik wilde mijn NAS openzetten voor een vriend van mij zodat hij alle foto's kon downloaden. Hiervoor moest ik eerst QuickConnect inschakelen.
Bij het opstarten van QuickConnect in het configuratiescherm, staat onderin in rode letters:
Het systeem kon de gevraagde bewerking niet uitvoeren. Er is een ongekende fout opgetreden.
Heeft iemand een idee waar ik deze "ongekende fout" moet zoeken?
Externe toegang werkt, kan via het mobiele netwerk mijn NAS benaderen, dus de Ziggo Arris TG3492LG router is goed ingesteld. Ook bij verbindingstest krijg ik alles OK. Krijg overigens wel ergens de melding dat er twee of meer routers in het netwerk zitten. Mij onbekend maar wellicht bedoelen ze de Ziggo Next.
Heeft iemand een idee, dan hoor ik het graag.
Alvast super bedankt!!!
Twan uit Venlo
-
Om te beginnen:
Krijg overigens wel ergens de melding dat er twee of meer routers in het netwerk zitten
Je gebruikt DSM om port forwarding te doen?
Dat betekent, dat UPnP aanstaat in je Router(s) en dat is gevaarlijk.
Beter om zelf poorten te forwarden in je Router.
Haal alle regels weg uit EZ en daarna UPnP uitzetten.
Verder, wat is Ziggo Next?
-
…Heeft iemand een idee waar ik deze "ongekende fout" moet zoeken?
Externe toegang werkt, …
Het kan zijn dat automatiche portforwarding niet werkt. QC kan echter ook zonder forwards werken.
Synology heeft liever dat je forwards gebruikt omdat je dan hun servers minder belast. Maar een verbinding zonder forwards is veiliger. Dit is een typisch geval van de vele wegen die naar Rome leiden. Als dit nu werkt, zou ik het zo laten. Als je er wat meer ervaring mee hebt kun je het altijd nog omzetten.
De melding over twee routers kan b.v. komen doordat je DS-Lite van je provider hebt. Dan kun je niet forwarden.
-
Begrijp dat het van buiten naar binnen op dit moment echter, als je QC wilt instellen, dan moet de NAS communiceren met je Synology Account dus, dat is van binnen naar buiten.
Als dat niet werkt, dan kan zo'n melding ook komen.
Test:
Ga naar DSM updaten en kijk of je daar een foutmelding krijgt bij het checken of er een update is.
Foutmelding: De NAS kan Internet niet op.
Geen foutmelding: De NAS kan Internet wel op.