Synology-Forum.nl

Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: xxip op 27 december 2019, 09:44:01

Titel: Geen connectie met DSM
Bericht door: xxip op 27 december 2019, 09:44:01
Hi all,

Sinds een tijdje heb ik een DS218+ waar ik eerst zonder enige problemen m'n IP adres kon benaderen om zo in DSM terecht te komen.
Helaas lukt dit sinds een tijdje niet meer, ik heb niets gewijzigd aan de port forwarding.

Al me andere applicaties die via Docker lopen werken wel gewoon en zijn wel gewoon te bereiken d.m.v. ipadres:poortnummer

Als ik poort 5000 forward naar m'n NAS dan krijg ik de melding van nginx dat het request HTTPS is doorgestuurd.

Iemand enig idee hoe ik dit kan herstellen? Quickconnect e.d. werkt wel gewoon echter vond ik het fijn om gewoon rechstreeks naar m'n IP adres te gaan.
Titel: Re: Geen connectie met DSM
Bericht door: Birdy op 27 december 2019, 10:26:23
Het is niet duidelijk of dit alles over het benaderen van de NAS van buitenaf (WAN) betreft of lokaal netwerk (LAN), ook al hebt je het over QC en port forwarding.

Bijvoorbeeld:
Citaat
waar ik eerst zonder enige problemen m'n IP adres kon benaderen om zo in DSM terecht te komen.
Welke ip-adres, lokale of externe.

Als het extern betreft, is het externe ip-adres soms gewijzigd? Er zin Providers die dat gewoon doen n.l.
In dat geval moet je DDNS gaan gebruiken.