Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: genexxa op 18 december 2013, 21:11:00
-
Ik heb een probleem met me NAS.
Ik krijg geen verbinding meer met me NAS via internet.
Intern is geen probleem.
Ik had een modem van UPC in bridge staan met me sitecom router.
Echter heb ik de sitecom uit mijn netwerk gehaald en de UPC modem weer op Router mode gezet.
Vervolgens type ik de url ......synology.me:5000 in maar ik krijg geen connectie.
Wanneer ik het interne IP gebruik, is er geen probleem en kan ik meteen inloggen.
Mijn DNS instellingen staan goed en de status is dus ook groen.
Zie bijlage voorbeeld1
Tevens staat er in mijn NAS config - DDNS de status ook op normaal.
Zie bijlage voorbeeld2
Echter krijg ik geen connectie.
Wie kan mij hierbij verder helpen?
-
Heb je in het UPC modem wel de juiste poorten open gezet en geforward?
-
ja...
Van deze website gehaald.
http://www.fam-oldenburger.nl/wordpress/2012/04/04/overzicht-poortnummers-synology-packages/
-
Kun je eens proberen op je NAS te benaderen via het <externe ip adres>:5000?
En probeer je werkelijk vanuit je externe netwerk de Synology te benaderen (bijv. via je smartphone via 3G)? Niet alle routers ondersteunen namelijk 'NAT Loopback' waarmee je vanuit je interne netwerk verbinding kan maken via de externe poorten.
-
Kun je eens proberen op je NAS te benaderen via het <externe ip adres>:5000?
En probeer je werkelijk vanuit je externe netwerk de Synology te benaderen (bijv. via je smartphone via 3G)? Niet alle routers ondersteunen namelijk 'NAT Loopback' waarmee je vanuit je interne netwerk verbinding kan maken via de externe poorten.
Via extern ip:5000 heb ik ook geprobeerd.
Had ik ook aan gedacht.
En ik heb het via 3G en op mijn werk (dus buiten mijn interne netwerk om) getest, echter zonder suc-6.
-
Oke, probeer eens met een open port checker http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ (http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/) of er iets luistert op poort 5000. Als dat volgens de poort checker niet het geval is klopt je poort forwarding niet.
-
Oke, probeer eens met een open port checker http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ of er iets luistert op poort 5000. Als dat volgens de poort checker niet het geval is klopt je poort forwarding niet.
Dit heb ik gedaan, Poort is open.
Port 5000 is open on ........
Tevens heb ik gekeken of ik nu via extern ip:5000 connectie kan krijgen.
Ook dit is nu gelukt.
Echter krijg ik nog geen connectie via; ........synology.me:5000
-
heeft iemand een idee?
-
Na veel uitzoekwerk ben ik er achter gekomen dat bij mij de fout zit in de modem/router van UPC.
Ik heb een technicolor TC7200.
Hier heb ik een tal van poorten gefoward, echter om een of andere rede laat de router alleen maar poort 5000 door.
(gecontroleerd vis http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/)
Hierdoor kan ik alleen maar verbinding krijgen tot mijn NAS vanbuiten af via poort 5000.
Ik heb met UPC contact gehad en UPC adviseerde mij om een eigen router te kopen.
Dan de modem in bridge te zetten naar mijn eigen router.
En de portforwarding via mijn eigen router in te stellen.
(UPC ondersteunt geen portforwarding)
Omdat ik vindt dat de modem niet naar behoren werkt heb ik na een lang overleg het voor elkaar kunnen krijgen dat ik een Sisco modem krijg.
Ik hoop dat mijn probleem daarmee opgelost is.
Maar dat laat ik weten wanneer ik deze ontvangen heb.
Het probleem met de DDNS is tot nu toe nog niet opgelost.
Ik kan alleen extern via mijn IP mijn NAS bereiken.
........synology.me:5000 werkt tot op heden nog steeds niet.
Ik wil eerst het probleem met de port forwarding opgelost hebben en dan ga ik met het DDNS probleem verder.
Kortom, De problemen zijn er nog en als ik de nieuwe modem van UPC ontvangen heb, laat ik jullie weten of het opgelost is.
-
Ik hoop dat je nog een 3212 krijgt.
Dat is gewoon een simpel "dom" modem en niet meer en niet minder.
Werkt perfect met mijn eigen router en haalt met gemak 200Mbps :)
Geen geklooi met de hotspots die UPC nu aan het uitrollen is.