Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: frank2908 op 28 april 2023, 09:03:38
-
hoi
Gisteren nadat ik van vakantie thuis kwam deed de Ziggo modem het niet meer. Na het herstarten gebeurde er nog niets
Ik heb daarna naar de Ziggo gebeld, ik moest alle netwerk kabels eruit halen, daarna hebben ze van afstand het modem gereset. Ik weet niet of ik deze kabels op dezelfde poorten aangesloten heb.
Nu doet de DNNS niet meer, en krijg een melding IP conflict.
Port forwarding voor 5001 en 5001 heb ik opnieuw in moeten stellen
Ik zie in de connectbox van Ziggo dat Toon (via de WIFI) ook hetzelfde adres heeft als de synology NAS (http://192.168.178.10/)
iemand een oplossing?
-
Je apparatuur vaste IP-adressen geven op basis van het MAC adres in de Router van Ziggo en de apparatuur op DHCP laten, op deze manier kan je nooit een conflict krijgen.
-
als ik een reservering wil toevoegen in het modem krijg ik een foutmelding
mogelijk doordat het IP adres al via de wifi op dit adres al toegeschreven staat
-
Ik denk dat je dan de Router moet resetten of het Ziggo Forum of Ziggo moet gaan benaderen.
-
Dank je wel birdy, na de nieuwe reset werkt het weer.