Synology-Forum.nl

Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: frank2908 op 28 april 2023, 09:03:38

Titel: IP conflict na resetten modem
Bericht door: frank2908 op 28 april 2023, 09:03:38
hoi

Gisteren nadat ik van vakantie thuis kwam deed de Ziggo modem het niet meer. Na het herstarten gebeurde er nog niets
Ik heb daarna naar de Ziggo gebeld,  ik moest alle netwerk kabels eruit halen, daarna  hebben ze van afstand het modem gereset. Ik weet niet of ik deze kabels op dezelfde poorten aangesloten heb.
Nu doet de DNNS niet meer, en krijg een melding IP conflict.
Port forwarding voor 5001 en 5001 heb ik opnieuw in moeten stellen
Ik zie in de connectbox van Ziggo dat Toon (via de WIFI) ook hetzelfde adres heeft als de synology NAS (http://192.168.178.10/)
iemand een oplossing?


Titel: Re: IP conflict na resetten modem
Bericht door: Birdy op 28 april 2023, 09:31:58
Je apparatuur vaste IP-adressen geven op basis van het MAC adres in de Router van Ziggo en de apparatuur op DHCP laten, op deze manier kan je nooit een conflict krijgen.
Titel: Re: IP conflict na resetten modem
Bericht door: frank2908 op 28 april 2023, 10:13:46
als ik een reservering wil toevoegen in het modem krijg ik een foutmelding
mogelijk doordat het IP adres al via de wifi op dit adres al toegeschreven staat

Titel: Re: IP conflict na resetten modem
Bericht door: Birdy op 28 april 2023, 10:21:44
Ik denk dat je dan de Router moet resetten of het Ziggo Forum of Ziggo moet gaan benaderen.
Titel: Re: IP conflict na resetten modem
Bericht door: frank2908 op 28 april 2023, 10:42:47
Dank je wel birdy, na de nieuwe reset werkt het weer.