Synology-Forum.nl

Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: idefix op 19 september 2015, 14:41:43

Titel: kan niet meer inloggen op NAS (DS211+)
Bericht door: idefix op 19 september 2015, 14:41:43
Enkele weken geleden de NAS voorzien van een update...was ook wel nodig want ik deed dat handmatig. Na DSM5.2 heb ik dit op auto gezet. Tot dan is alles nog goed werkend. Vorig weeken merkte ik dat ik de NAS niet meer kon bereiken. De assistant vond hem ook niet dus dan maar een reset. Nu lijkt deze reset knot niet te werken (geen piepje). Dan maar even spanning eraf ..ff wachten.. en weer d'r op.
Ik heb toen heel lang moeten wachten ... toch wel een halve dag. Assist vind de NAS uiteindelijk maar ik krijg geen verbinding !?
Status is "gereed" ... IP-Status staat op "manual".
Ik heb contact gehad met Synology en die vertellen mij dat de IP-status naar DHCP moet om eea uit te sluiten... eh hoe ik dat moet doen wordt mij niet verteld. Iemand ?
Kan ik dit forceren zonder toegang tot NAS ?

grtz Jan
Titel: Re: kan niet meer inloggen op NAS (DS211+)
Bericht door: Birdy op 19 september 2015, 15:00:55
Na een reset (1x) zou de NAS op DHCP gezet moeten worden.
Probeer het nog eens: https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/tutorials/493
Punt 2:

Citaat
2. Het wachtwoord van de administrator en de netwerkinstellingen opnieuw instellen
Dit gedeelte beschrijft de vereiste stappen om het wachtwoord van de administrator en de netwerkinstellingen opnieuw in te stellen. Na het opnieuw instellen van uw Synology NAS ziet uw systeemconfiguratie er als volgt uit:

de admin-account terug te zetten naar de standaardwaarde
de UI-beheerpoort naar 5000/5001 resetten
IP, DNS, gateway en andere netinterfaces herstellen naar DHCP
PPPoE uitschakelen
automatisch blokkeren uitschakelen
firewall-regels uitschakelen
gecodeerde mappen ontkoppelen en Automatisch koppelen bij opstarten uitschakelen
high-availability cluster verwijderen