Synology-Forum.nl

Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: Birdy op 09 februari 2020, 15:38:29

Titel: Kan Quick Connect, DDNS niet registreren, blanco login scherm.
Bericht door: Birdy op 09 februari 2020, 15:38:29
Kan mij niet meer registreren voor Quick Connect, DDNS en Contact Support en kwam er ook achter, dat DSM Help Online ook niet werkt.
Getest op: DS716+II, DS411Slim, DS411+II, DS918+ en RT2600ac (ALLEEN SRM Help Online werkt niet, rest wel.)

[attachimg=1]

[attachimg=2]

[attachimg=3]

[attachimg=4]
[attachimg=5]

1 - Ik heb gewoon Internet connectie, updates werken n.l.
2 - DNS staat 8.8.8.8 en 8.8.4.4
3 - IPv6 staat uitgeschakeld
4 - Op de PC ook getest zonder Antivirus
5 - Geen Firewalls actief op de NASsen, wel op de Router, getest zonder Firewall
6 - Router reboot
7 - De DS411Slim Factory Reset en weer standaard geïnstalleerd.

Internet: KPN Glasvezel Box > RT2600ac
RT2600ac Internet instellingen:
[attachimg=6]
[attachimg=7]

Heb in het verleden altijd met QC of DDNS kunnen spelen, op welke NAS dan ook.

Ik zie het als een algemeen/centraal probleem.
Zal vast wel iets over het hoofd zien maar, het lijkt wel een Router probleem (maar dat staat nog even niet vast), waarop ik de instellingen nooit hoef te wijzigen en ook niet gedaan heb, de laatste .

Kortom, ik ben nu wel effe de weg kwijt. ;D
Titel: Re: Kan Quick Connect, DDNS niet registreren, blanco login scherm.
Bericht door: Robert Koopman op 09 februari 2020, 16:06:43
Misschien een storing bij Synology?
Ik gebruik het niet, wil het even proberen en krijg als ik op de Quick Connect pagina ben om het aan te zetten meteen “the system failed to perform the requested operation, there is an unknown error”
Titel: Re: Kan Quick Connect, DDNS niet registreren, blanco login scherm.
Bericht door: Birdy op 09 februari 2020, 16:39:59
Ik heb geen storing kunnen vinden:
- Kan via de browser gewoon aanloggen op account.synology.com
- Op https://www.synology.com/nl-nl/support/synology_service zijn alle services groen.
Titel: Re: Kan Quick Connect, DDNS niet registreren, blanco login scherm.
Bericht door: Birdy op 09 februari 2020, 16:45:29
Wat DSM Help Online betreft, ik heb SS eens geïnstalleerd en dan werkt de Help van SS ook niet Online.
Heb de SS-Client op m'n PC geïnstalleerd, dan werkt de Help van SS wel Online.
Titel: Re: Kan Quick Connect, DDNS niet registreren, blanco login scherm.
Bericht door: Babylonia op 09 februari 2020, 19:03:27
Als ik inlog in mijn  "Synology account" (https://account.synology.com/en-global/overview)  en eenmaal ingelogd kijk naar de status, heb ik actief groene "lampjes" dat DDNS actief is.
Via het op-klikken met de Quick Connect en DDNS connecties die in mijn account actief zijn,
kom ik gewoon bij werkende verbindingen die leiden naar mijn router en NAS / cq web-server.

Alleen de QuickConnect link naar een uitgeleende MR200ac (als Access Point), die bij een kennis staat opgesteld werkt nu niet,
waarbij dat eerder wel het geval was.  In het waarom nu geen verbinding op dat apparaat, kan ik nu geen antwoord geven.
Dat is buiten de deur.
Titel: Re: Kan Quick Connect, DDNS niet registreren, blanco login scherm.
Bericht door: Birdy op 09 februari 2020, 19:09:48
Dat zal wel maar, ik heb een heel ander probleem, blijkbaar heb je mijn eerste bericht niet gelezen.  ;)
Titel: Re: Kan Quick Connect, DDNS niet registreren, blanco login scherm.
Bericht door: Babylonia op 09 februari 2020, 19:26:23
Via de menu's corresponderend met de schermafdrukken die je laat zien,
zowel vanuit de NAS als vanuit de router staan er in mijn situatie actieve links en/of kom ik gewoon bij mijn account.
Zowel de Help van SRM (RT1900ac) alsook die in de NAS (DS415+), zijn bij mij gewoon actief.

De volgende melding,  --wat gerelateerd lijkt te zijn aan je probleem--  komt hier niet voor.

(https://www.synology-forum.nl/index.php?action=dlattach;ts=1581259109;topic=39301.0;attach=47502;image)

Je schrijft verder:

Internet: KPN Glasvezel Box > RT2600ac
RT2600ac Internet instellingen:.....

Gezien aan het VLAN 34 wat je toont in je schermafdrukken, heb je een Telfort account.
Hetzelfde wat ik ook heb. (Dus "Telfort" glasvezel).
In mijn geval gebruik ik op dit moment echter een NAT achter NAT set-up, omdat ik ook TV van Telfort afneem.
Titel: Re: Kan Quick Connect, DDNS niet registreren, blanco login scherm.
Bericht door: Birdy op 09 februari 2020, 19:36:55
Met alle respect, jij hebt het over bestaande bestaande QC en/of DDNS en ik heb het over het feit, dat ik die niet kan configureren, omdat ik mij moet aanmelden, maar krijg een leeg aanmeld/login venster.

DSM Help had ik er misschien niet bij moeten halen, dat vind ik nu geen probleem.
Titel: Re: Kan Quick Connect, DDNS niet registreren, blanco login scherm.
Bericht door: Birdy op 09 februari 2020, 19:40:14
Pffff, je hebt je bericht aangevuld.
Klopt, Telfort wat nu KPN is en heb TV van Ziggo (coax).
Maar dat mag toch niets uitmaken?
Titel: Re: Kan Quick Connect, DDNS niet registreren, blanco login scherm.
Bericht door: Babylonia op 09 februari 2020, 19:41:25
Probeer eens helemaal los van de hyperlinks via DSM of SRM in je Synology account te komen?
Misschien heb je helemaal geen actief account meer??

https://account.synology.com/nl-nl/overview

Telfort onder de KPN-vlag zou niet uit moeten maken.
Het verschil zit hem "bij mij" in een NAT achter NAT situatie tegenover jou set-up.
Ik zal de Synology router eens rechtstreeks aansluiten, direct achter het glasvezel kastje.
Titel: Re: Kan Quick Connect, DDNS niet registreren, blanco login scherm.
Bericht door: Birdy op 09 februari 2020, 19:45:01
Ik heb wel een actief account, zie bericht 2.
Ook al heb je die niet, er mag geen leeg venster komen.  ::)
Titel: Re: Kan Quick Connect, DDNS niet registreren, blanco login scherm.
Bericht door: Babylonia op 09 februari 2020, 20:09:01
Ik zal de Synology router eens rechtstreeks aansluiten, direct achter het glasvezel kastje.

Inmiddels gedaan, en na aanvankelijk even problemen met de QuickConnect/photo hyperlink die niet op juiste wijze doorlinkte,
(misschien te kort na een reset van de Synology router),........

[attach=1]


........zijn alle functies hier nu gewoon actief vanuit de menu's/benadering in de NAS en router.
Ofwel ik krijg geen lege vensters via de menu's van de NAS en router.

Scherm in de NAS:

[attach=2]

Scherm in de Router:

[attach=3]

Titel: Re: Kan Quick Connect, DDNS niet registreren, blanco login scherm.
Bericht door: Birdy op 09 februari 2020, 20:18:26
Je begrijpt mijn probleem nog steeds niet.
Maar wel bedankt voor je inzet.
Titel: Re: Kan Quick Connect, DDNS niet registreren, blanco login scherm.
Bericht door: Babylonia op 09 februari 2020, 20:33:00
Ik denk dat ik je probleem best begrijp. Maar andersom begrijp je mijn uitleg kennelijk niet?
Jij hebt schijnbaar geen connectie met de achterliggende Synology services, waardoor je juist een "leeg scherm krijgt".
Je hebt al een melding laten zien dat je "geen internet internet connectie" zou hebben.
Mogelijk slaat dat alleen op de connectie met de Synology servers.

Als je wel connectie hebt, zouden vervolgens de juiste links worden getoond en kom je verder.
Verder geldt voor alle twee een vergelijkbare connectie met Telfort/KPN glasvzel.

Echter jij zit in een ander deel van het land. Mogelijk dat daar problemen zijn met de routering tot aan de servers in "Duitsland"??
De connectie hier in het zuiden loopt wellicht via een andere route, vandaar dat ik geen problemen heb.

Probeer het morgen nog eens, misschien dat het probleem dan is opgelost?

In de wisseling van services waarbij het even niet lekker liep kreeg ik via e-mail de volgende melding:

Dear user,

System failed to register the external IP address  xx.xxx.xxx.xx   to   yyyyy.synology.me in DDNS server Synology.
The reported reason is [Connection failed. Cannot resolve the IP address of the server.].

Sincerely,
Synology Router Manager
Titel: Re: Kan Quick Connect, DDNS niet registreren, blanco login scherm.
Bericht door: Birdy op 09 februari 2020, 21:34:26
Nou, dan is het wel vreemd dat QC en DDNS wel werkt op m'n Router. ;D
Ik zal verder moeten gaan uitzoeken waarom het bij de 3 NASsen niet wil.
Titel: Re: Kan Quick Connect, DDNS niet registreren, blanco login scherm.
Bericht door: Babylonia op 09 februari 2020, 22:12:49
Bij toegang / beheer van 4 andere NAS'sen elders, had ik bij 2 in "het zuiden" helemaal geen problemen. (KPN en Ziggo).
Niet met rechtstreeks QuickConnect, niet bij inlog in de NAS en dan vanuit het QuickConnect menu (geen lege schermen).

Bij de 3e in de buurt van Arnhem (Telfort), aanvankelijk wat problemen. Bij nogmaals proberen, liep het goed, (geen lege schermen).
Bij de 4e in de buurt van Zeist kom ik er helemaal niet in.
Maar kan te maken hebben, omdat die persoon is verhuist en een nieuwe connectie heeft?
Titel: Re: Kan Quick Connect, DDNS niet registreren, blanco login scherm.
Bericht door: Birdy op 10 februari 2020, 17:44:31
Werkte nog steeds niet op de NAS.
Inmiddels heb ik Quick Connect kunnen instellen met DS Finder :lol:

Zal later eens kijken of het soms aan de browser (Chrome) ligt.......
Titel: Re: Kan Quick Connect, DDNS niet registreren, blanco login scherm.
Bericht door: Birdy op 11 februari 2020, 11:01:24
En....ja hoor, het lag aan Chrome, met Firefox geen probleem:

[attachimg=1]

En ook DSM Help Online werkt dan goed:

[attachimg=2]

Zal Chrome eens opnieuw installeren en kijken of het dan wel weer werkt.
Titel: Re: Kan Quick Connect, DDNS niet registreren, blanco login scherm.
Bericht door: Briolet op 11 februari 2020, 11:29:23
Maar er zijn velen met Chrome. Waarschijnlijk zal het een instelling in Chrome zijn. (Cookies?)
Titel: Re: Kan Quick Connect, DDNS niet registreren, blanco login scherm.
Bericht door: Birdy op 11 februari 2020, 12:02:45
Nou.....er zit weer eens niet goed, heb n.l. ook weer een probleem met het Forum (herinner je je dit nog ?) :

[attachimg=1]

Heb dit meerdere malen onderzocht (o.a. die Cookies verwijderen...) maar, kon toentertijd dit ook alleen maar oplossen door Chrome opnieuw te installeren, misschien dat de problemen van dit Topic ook zijn opgelost.

Zodra ik Chrome opnieuw heb geïnstalleerd en getest heb, laat ik het weten.

Titel: Re: Kan Quick Connect, DDNS niet registreren, blanco login scherm.
Bericht door: Birdy op 11 februari 2020, 18:47:41
Gevonden, het was de Chrome extention: Privacy Badger.
Zet ik die uit, dan kan mij registreren voor QC en DDNS.

Privacy Badger aangepast:

[attachimg=1]
Titel: Re: Kan Quick Connect, DDNS niet registreren, blanco login scherm.
Bericht door: Babylonia op 11 februari 2020, 19:49:19
Goed om te onthouden voor mensen die deze extensie gebruiken.
Titel: Re: Kan Quick Connect, DDNS niet registreren, blanco login scherm.
Bericht door: Birdy op 11 februari 2020, 21:01:07
Precies, ik was het ook heel gewoon vergeten, terwijl ik het gewoon had kunnen weten, gezien eerdere Topics van anderen ::)
Dus, eerst altijd testen zonder extenties en/of andere brouwser(s) :lol:
Titel: Re: Kan Quick Connect, DDNS niet registreren, blanco login scherm.
Bericht door: Birdy op 12 februari 2020, 10:12:47
Nou.....er zit weer eens niet goed, heb n.l. ook weer een probleem met het Forum (herinner je je dit nog ?) :

(Link naar bijlage)
Heb eindelijk ook hiervoor de oplossing kunnen vinden, zonder Chrome te herinstalleren:
Chrome Instellingen > Geavanceerd > Resetten en opruimen > Instellingen terugzetten naar oorspronkelijke standaard waarden:
[attachimg=1]
Meer dan Cache legen wordt gedaan (wat ik ook eerder ook heb geprobeerd en niet hielp) dus, wat dan precies ook de reset en opgeruimd wordt is mij niet echt duidelijk, had n.l. alle mogelijke (losse) opties al eens geprobeerd, zonder gewenst resultaat.