Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: Edsko Hekman op 24 september 2015, 23:21:27
-
Hi,
Ik loop tegen een probleem aan dat mij nu wel frustreert. grrrrrr en zo.. :twisted:
Ik probeer nu al een paar dagen om verbinding te krijgen met mijn NAS via apps op mijn S4 middels 4G en LAN. Ik maak gebruik van een QuickConnect-ID.
Via 4G krijg ik de voglende foutmeldingen:
DS photo: De service is momenteel uitgeschakeld.
DS Video: Kan geen verbinding maken met het Diskstation. Controleer de netwerkverbinding of het ip-adres van uw Diskstation.
DS Cloud: Verbinding is mislukt. Controleer uw netwerk instellingen en probeer opnieuw.
Nu vind ik DS Cloud nog niet zo heel interessant dat die het nu al moet doen. DS Photo heeft mijn prioriteit.
Ik heb al behoorlijk wat zaken gelezen inmiddels, maar nog niet echt kunnen vinden wat er mankeert.
Ik ben echter nog niet met mijn router aan de slag gegaan. Ik ben ergens mijn password kwijtgeraakt.... :oops: :oops: Ik durf het ding niet te resetten naar fabrieksinstellingen... Het is een NetGear WNR3500 v2, geleverd door Ziggo.
Middels LAN werkt het dan weer wel.
Aangezien geen van de apps wil werken via 4G/quickconnect-id, zal ik ongetwijfeld zelf iets fout doen. Ik denk dat het probleem wel eens in de router zou kunnen zitten. Maar wat gebeurd er als ik die reset? Iemand een idee? Of zit ik er ook naast met de router en vergeet ik nog iets anders?
Mijn grote dank alvast!
Gr.
Edsko
-
Externe connectie met je Nas zal toch wel een router aanpassing vereisen.
Ik zou eerst je password van je router gaan zoeken, anders kom je er niet bij.
-
Quickconnect heeft geen handmatige aanpassingen in de router nodig.
Wellicht dat de firewall de inkomende verbinding blocked ??
-
De firewall in de NAS staat niet aan.
De firewall in de router zou wellicht problemen kunnen opleveren... Toch dat password ergens vandaan halen. Of weer naar fabrieksinstellingen zetten. Dat pw staat op de buitenkant... Maar doet alles het dan nog?
-
Ik heb toch maar de rest naar fabrieksinstellingen gedaan. Ik had gehoopt dat daarmee ook het admin account weer teruggezet zou worden naar de default zoals aangegeven op de router. Helaas, dat werkt dus ook niet. :( Blijft over dat ik een nieuwe router moet kopen. Beetje zonde eigenlijk....
-
Deze reset helpt ook niet?
Zie: http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/9665 (http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/9665)
-
Hi Robert,
helaas, die had ik ook al gevolgd. Werkt helaas niet. Ik kom er met geen mogelijkheid in. Het document dat je toont beschrijft ook het "hele oude" password van 1234. Dat heb ik ook geprobeerd, maar geeft ook geen toegang.
Iemand ergens nog een Hans Kazan oplossing hiervoor?
Ik doe alles overigens wireless. Zou een kabel helpen? Waar heb ik die toch liggen...
Kan het ook zijn dat ik nu al zo vaak heb geprobeerd in te loggen op de router, dat er nu een blokkade is opgeworpen die na x-uur of x-dagen verloopt?
Gr.
Edsko
-
Het lijkt mij zeer sterk dat een reset niet kan.
Als men het wachtwword kwijt is zou men het modem weg moeten gooien, lijkt mij niet.
Ik heb ooit eens een router gehad waarbij je bekabeld aan de LAN1 poort moest zitten na een reset, anders kwam je er ook niet in.
-
Resetten doe je niet via lan of wifi, dat doe je met een puntig voorwerp 8)
-
Mogelijke default Usernames en Passwords for Netgear Routers:
[attachimg=1]
-
Resetten doe je niet via lan of wifi, dat doe je met een puntig voorwerp 8)
oei, scherp... :D
Ik heb natuurlijk keurig een paperclippie gebruikt. :geek:
-
Dank Birdy, ik ga eens wat zaken proberen.
-
Alle combi's geprobeerd volgens de lijst van Birdy. Helaas geen succes. Overigens mist in die lijst UN: admin PW: 1234.
Ik ga nu echt eens een kabeltje opsnorren. Druk ik die er tussen. Wie weet helpt dat.
Mijn dank zover voor de gedane suggesties!
Gr.
Edsko
-
Heb nog even op het Chelloo.com forum gekeken of Ziggo een speciale firmware op deze router heeft gezet?
Kon het zo niet vinden.
-
Net een kabel ertussen gehangen. Ook geen succes. :(
Leuk, een router met een eigen wil.... ::) :lol:
-
Nou, hiep hoi!!
Dankzij deze (https://chelloo.com/forum/index.php?PHPSESSID=k4sg8ibo2r9ha4dep1k94671t1&topic=41138.msg522052#msg522052) post kwam ik er achter dat het standaard password dat op de fabrieksstickers van de netgear staat geen password is, maar draadloos. ::) :o :evil: Fijn hoor, zo'n "eigenzinnige" provider....
@Birdy: je kunt dus nog een combinatie aan je lijstje toevoegen, speciaal voor Ziggo klanten! :D UN: admin, pw: draadloos
Maar wel een stapje verder weer! :P
Wat nu te doen met mijn NAS probleem?
Gr.
Edsko
-
Het is niet mijn lijstje maar die van Netgear zelf ;D
-
Ja, dan hoef ik ook niet te verwachten dat dit word opgenomen in de lijst. ;) Nou ja, misschien word het ooit hier nog eens gevonden.
Inmiddels kan ik dus wel mijn router in, maar hoe nu verder? Ik zou eigenlijk alleen het quickconnect-id willen gebruiken. Nu werk ik met het interne adres en dat is niet wat ik wil. Tenzij ik een vast adres toe ken aan de NAS...
Ik wil gewoon als ik met een wifi verbonden ben, dat ik mijn NAS kan benaderen. Los of ik nu thuis ben of elders.
-
Neem nu eerst (als je dat al niet gedaan hebt) deze tutorial eens door (https://help.synology.com/dsm/?section=DSM&version=5.2&link=Tutorial%2Fcloud_set_up_quickconnect.html&lang=nld), voor de zekerheid.
Ga ook eens even kijken op https://account.synology.com/support/register.php of daar alles klopt.
[attachimg=1]
-
De link naar de tutorial doet het niet.
Lijkt mij ok verder als ik naar het overzicht kijk.
-
Link is hersteld.
-
Dank je! Gevolgd, bleek ik al grotendeels gedaan te hebben.
Ik kan nu met DS Cloud en DS Video op de NAS aanmelden middels de QuickConnect-ID. Echter niet met DS photo.
Hoe nu verder? Moet ik ergens in de router een poort open zetten?
We komen steeds verder. :) ;)
-
Kijk even in photostation op de nas bij de rechten of deze goed staan
-
Gekeken en volgens mij staan deze goed.
Waar zou ik specifiek op moeten letten?
-
Heb iets anders gevonden, ga naar configuratiescherm > quickconnect dan klik je op geavanceerd en vink je ds photo aan.
Edit
En ook photo station
-
Dat stond reeds aangevinkt. Opties lijken minder te worden. Ik weet het niet meer. :(
-
Kijk eens bij, configuratiescherm > beveiliging, tabblad automatisch blokkeren, lijst toestaan blokkeren, blokkeringslijst.
-
Die lijst is leeg.
-
Tjah opties raken een beetje op. Heb jo ds photo app al eens verwijdert en opnieuw geinstalleerd.
-
Tsja, nieuwe telefoon, nieuwe ronde, nieuwe kansen, zelfde problemen.. :(
Ik dacht dat ik met een verse telefoon (Samsung S5 Neo) wel een goede kans zou maken, nou mooi niet. :evil:
Ds Photo, Video én Cloud wensen geen verbinding met de NAS te maken vanaf de telefoon. DS Finder daarentegen wel. Gewoon met het admin account.... Ik snap er echt helemaal niets van.
Is er nog iemand die een optie/tip heeft? Ik heb alle updates op de NAS doorgevoerd, dus die is up-to-date. Waarom lukt het nou niet? Ik moet ergens iets niet helemaal goed doen.
wie, o wie heeft het verlossende antwoord?
Gr.
Edsko
-
Ok, interessante ontwikkeling....
Ik vinkte HTTPS nu eens niet aan en voilà, verbinding met DS Photo. ???? Huh????
Als ik het goed begrijp, kun je voor DS Photo geen https connectie gebruiken. Klopt dit?
-
Nou, schiet mij maar lek. Het enige dat ik verandert heb, is dat ik in de apps geen vinkje zet bij HTTPS. Ik heb op de NAS aangezet dat alle verbindingen automatisch naar https worden omgezet. Alles werkt! Geen idee waarom, maar ik ben er blij mee.
Gr.
Edsko