Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: gobiuspictus op 12 april 2014, 10:26:47
-
Hallo beste experts,
Het is weer zo ver, deze leek heeft weer eens een probleem dat hij niet zelf weet op te lossen.
Ik had een Thomson modem/router en daarmee had ik alles helemaal in orde. Alles werkte!
Nu heb ik een nieuw modem/router n.l. de Experia V8, Arcadyan, VCV7519KW22.
Heb via de EZ-Internet Wizard het apparaat geconfigureerd maar het enige dat nu niet werkt is de NAS benaderen via het WAN-IPadres, dus kan hem niet meer bereiken via de apps op mijn iphone.
Wat is hier aan te doen??? (Stap voor stap graag)
Alvast bedankt!
-
En wat bedoel je met je NAS niet kunnen benaderen? Alleen de DSM niet of eventueel ook websites?
Heb je DDNS al eens geprobeerd? Lukt het je apps wel met QuickConnect te verbinden?
-
Als ik nu via mijn wan-ip inlog 82.xxx.xxx.xx:5000/webman/index.cgi of gobiuspictus.synology.me:5000/webman/index.cgi opent ie de pagina niet, dit geldt ook voor Photo Station etc. Ik kan deze alleen benaderen via LAN.
-
Na het instellen van de router heeft ie het ongeveer 5 min. wel gedaan.
-
Volgen mij werkt het wel:
[attachimg=1]
-
Inderdaad het werkt gewoon. Misschien even vanaf iemand anders zijn WiFi proberen
-
Nou dan moet het aan de router liggen.
Als ik de router uitzet en daarna weer aanzet, werkt het, maar na 5 min. niet meer.
Wat kan hier het probleem van zijn?
-
Durf het niet te zeggen, maar kan je niet eens kijken of je het voor elkaar krijgt zonder de EZ Wizard? Dus direct op je router? Je hebt dan ook een veel beter overzicht van wat je open hebt staan.
-
Als ik het dus goed begrijp werkt het bij jou niet op de volgende manier:
LANPC>Modem>WAN/DDNS>Modem>LANNAS>LANPC ?
Dus het lijkt erop dat het probleem ergens zit in: Modem>LANNAS>LANPC
-
Lokaal werkt alles naar behoren. Het LAN gedeelte zit goed, alles te benaderen via 192.168.x.x.
Wil ik echter de NAS via WAN/DDNS benaderen dan kan hij de pagina niet openen. Geldt ook voor iPhone-apps, Photo Station etc. Zet ik het modem even uit en daarna weer aan, dan pakt ie WAN/DDNS wel en opent alles inclusief iPhone-apps etc. Maar na 5 minuten is het weer over met de pret.
Misschien moet ik handmatig een poort openzetten in het modem, maar welke en hoe?
-
Hier heb je een overzicht met alle poorten: http://www.synology.com/nl-nl/support/faq/299. Natuurlijk niet allemaal openzetten, maar alleen de poorten die je wilt gebruiken. Ik denk dat je met:
80 voor als je een website wilt draaien
5000 of 5001 voor als je je DSM wilt bereiken
Maar misschien kan je ook op je router al zien welke poorten er open gezet zijn. Dan hoef je alleen deze open te zetten.
-
Misschien moet ik handmatig een poort openzetten in het modem, maar welke en hoe?
Lijkt mij niet want het enige dat geldt is dat je poorten forward om van buiten naar binnen te komen.
En dat werkt, is aangetoond.
Het merkwaardige aan het verhaal is dus dat het bij jou ook werkt maar dan voor 5 minuten.
Heb op dit moment werkelijk geen idee waarom dit zo is.
Het moet iets met je router zijn, functioneert gewoon niet naar behoren (na restart werkt het 5 min).
Ik heb ook alleen maar poorten ge-forward en kan gewoon vanuit mijn LAN dan ook via DDNS adres in m'n NAS komen.
Overigens, kun je wel pingen naar gobiuspictus.synology.me ?
Ik heb dat geprobeerd maar mij lukt het niet (kan zijn dat dit geblokkeerd is in je modem ?).
Als ik ping naar mijn xxxxx.synology.me krijg ik reactie terug n.l.
-
Ik denk dat als het modem opstart even alles open staat maar dat het na een minuut of 5 klaar is.
Hen net handmatig poorten open gezet (5000,5001,80 en nog een paar) maar niks helpt. Bel maandag mijn ISP weer even, willen/kunnen ze weer niet helpen dan gaat het modem terug.
Welgemeende dank voor jullie tijd en hulp ;)
-
Graag gedaan, ben wel benieuwd naar de uitslag ;)
Overigens, een beetje ISP kun je ook vandaag of morgen bereiken.
-
Lijkt het niet een beetje op een loopback probleem? Als starter het steeds probeert, zit je dan nog thuis? Wat gebeurt er als je via 3g/4g (umts) in probeert te loggen of wifi van de buren oid?
-
Ja dat zal een verklaring kunnen zijn als het helemaal niet werkt. Maar hier werkt het alleen de eerste vijf minuten na een herstart van de router. En dan lijkt mij een loop niet echt meer tot de mogelijkheden te behoren. Maar ik kan het natuurlijk mis hebben.
-
Met ISP gebeld en zij zeggen dat KPN de Experia V8 dusdanig heeft geconfigureerd dat port mapping niet (goed) werkt!
Zal deze box dus terugsturen. Inmiddels oude modem/router (Thomson) er weer aangehangen en het draait allemaal weer als een zonnetje!
Nog hartelijk bedankt voor jullie tijd en meedenken!!!
-
Zorg er ook voor dat je server een vast ipadres heeft.