Synology-Forum.nl

Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: HansZ op 11 januari 2017, 15:05:50

Titel: NAS extern onbereikbaar
Bericht door: HansZ op 11 januari 2017, 15:05:50
Hallo forumleden,

Ik zit nu enkele weken met een probleem waar ikzelf niet meer mee verder kom.
Na de laatste update van DSM 5.2 kan ik m'n NAS niet meer via extern bereiken. Als ik of een andere gebruiker dat probeer, via de browser, dan probeert deze de site te laden maar het inlogscherm verschijnt niet.
Ook via de apps op de telefoon lukt het niet.

Ik heb de instellingen nagelopen maar kan niets ontdekken wat er veranderd is. Ik heb ook m'n Fritzbox router bekeken en alle instellingen, ook de portforwardings staan er nog goed in. Ik heb nu poort 5000 weer aan/open gezet om te onderzoeken of het met https te maken heeft maar dat lost het probleem ook niet op.

Op dit forum heb ik ook geen relevante onderwerpen verder gevonden die hierover gaan.

Is er iemand die mij wellicht kan helpen, ideeën heeft wat ik nog meer zou kunnen onderzoeken?

Alvast bedankt.
Titel: Re: NAS extern onbereikbaar
Bericht door: Robert Koopman op 11 januari 2017, 15:09:15
NAS heeft nog wel hetzelfde interne ip adres?
Titel: Re: NAS extern onbereikbaar
Bericht door: HansZ op 11 januari 2017, 15:12:44
Ja, zowel intern als extern. Heb een vast IP adres bij mijn provider.
Titel: Re: NAS extern onbereikbaar
Bericht door: Satjelou op 11 januari 2017, 15:15:59
HansZ,

Ik had dit probleem laatst ook.
In de Fritz.box de portforwarding(s) verwijderen en na het opnieuw opstarten van de modem de portforwarding er weer inzetten.
Bij mij werkte het weer als vanouds.

Suc6.
Titel: Re: NAS extern onbereikbaar
Bericht door: HansZ op 11 januari 2017, 15:23:32
Satjelou, bedoel je met verwijderen, uitschakelen (vinkje weghalen) of helemaal verwijderen?

Als ik straks thuis ben ga ik het uitproberen.
Titel: Re: NAS extern onbereikbaar
Bericht door: Satjelou op 11 januari 2017, 15:28:06
Hans,

Gewoon even helemaal verwijderen en dan de Fritz.box opnieuw starten.
Dan weer de portforwardings er in zetten.
Hopelijk werkt het.

Suc6
Titel: Re: NAS extern onbereikbaar
Bericht door: HansZ op 11 januari 2017, 22:10:46
Het heeft gewerkt! Alles doet het weer.

Top Satjelou, bedankt.
Titel: Re: NAS extern onbereikbaar
Bericht door: Satjelou op 11 januari 2017, 22:15:23
Mooi zo  :thumbup:
Titel: Re: NAS extern onbereikbaar
Bericht door: Birdy op 11 januari 2017, 22:15:43
Mooi dat het weer werkt :thumbup:
Ik snap alleen niet waarom je de port forwardings in de Fritz.box moet verwijderen en weer opnieuw moet maken na een upgrade van DSM.
Kan aan mij liggen maar, ik zie die relatie niet.
Titel: Re: NAS extern onbereikbaar
Bericht door: HansZ op 11 januari 2017, 22:25:07
Dat snap ik ook niet. Wellicht toeval? Het was al een paar weken zo en toen ik ging nadenken wat ik allemaal gedaan heb de afgelopen weken toen bedacht ik mij dat ik DSM update had gedaan. Denk de verkeerde conclusie getrokken of verkeerde zaken aan elkaar gelinkt.

Hoe kan uberhaupt de port forwarding eruit vallen terwijl ze nog wel in het scherm staan.
Verbinding met provider valt wel eens weg. Misschien komt dat daar door.

Maar, alles werkt weer en daar zijn de andere NAS gebruikers heel blij mee :)
Titel: Re: NAS extern onbereikbaar
Bericht door: goldenwonder op 11 januari 2017, 22:28:38
Ik heb dit al een paar keer gehad na een update, icm. een Ziggo Ubee modem. Ook niet meer extern bereikbaar. Poorten verwijderen en opnieuw aanmelden. En weer als de brandweer gaan. Is blijkbaar een klein probleempje