Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: kim op 14 april 2016, 11:42:59
-
Hoi allemaal,
Ben nieuw hier en heb een vraagje.
Ik heb alles al geprobeerd om over het internet mijn nas te benaderen maar krijg altijd de melding dat het niet lukt via quickconnect.
Via wifi thuis wel?!
Er staat wel een router tussen van sitecom25BC54. moet daar ook iets aan veranderen of instellen?
Heb het via ez wizard ook geprobeerd.
Heeft er iemand tips hoe ik het nog kan proberen?
Mvg
Kim
-
Je hebt twee routers?
Eentje van je provider en dan nog een Sitecom?
-
ja
-
Waarom heb je twee routes in gebruik?
Externe toegang is dan een stukje lastiger, je moet immers door twee routers.
Als het louter om slechte WiFi ging kan je van de Sitecom misschien beter een accesspoint maken.
Dan regel je internet toegang slechts in de hoofd router.
De EZ wizard zou ik helemaal niet gebruiken.
Zelf de juiste poorten forwarden is beter.
-
Als het alleen om QC gaat dan is port forwarding niet nodig.
-
Ben al een kleine week bezig om dat op te lossen , ma lukt niet :'(
-
Je geeft niet veel info, behalve dan:
Ik heb alles al geprobeerd om over het internet mijn nas te benaderen maar krijg altijd de melding dat het niet lukt via quickconnect.
Dus, meer specifiek graag.
Heb je ook al gekeken of je QuickConnect ID wel in account.synology.com gezien wordt ?
-
Je geeft niet veel info, behalve dan: Ik heb alles al geprobeerd om over het internet mijn nas te benaderen maar krijg altijd de melding dat het niet lukt via quickconnect.
Dus, meer specifiek graag.
Heb je ook al gekeken of je QuickConnect ID wel in account.synology.com gezien wordt ?
Ja dat is in orde.
-
"Alles" gedaan lijkt me onwaarschijnlijk. Vast geen dansje op tafel gedaan ;-)
Seriously. Probeer eens onderstaande dingen. (Volgorde maakt niet echt uit)
1) je device (laptop? Tablet?) aan (de wifi van) de router vd provider hangen. Werkt qc dan wel?
2) kijk eens op accounts.synology.com. Daar inloggen op je syno account, en kijk daar eens of er een (error) status bij qc id staat
3) gewoon ff je syn opnieuw opstarten
4) allebei je routers herstarten
5) port forwarding is uiteindelijk sneller en stabieler. Probeer dat eens. Dan niet via qc maar via je ddns benaderen
6) NOOIT ez-wizard gebruiken. Bron van ellende
-
"Alles" gedaan lijkt me onwaarschijnlijk. Vast geen dansje op tafel gedaan ;-)
Seriously. Probeer eens onderstaande dingen. (Volgorde maakt niet echt uit)
1) je device (laptop? Tablet?) aan (de wifi van) de router vd provider hangen. Werkt qc dan wel?
2) kijk eens op accounts.synology.com. Daar inloggen op je syno account, en kijk daar eens of er een (error) status bij qc id staat
3) gewoon ff je syn opnieuw opstarten
4) allebei je routers herstarten
5) port forwarding is uiteindelijk sneller en stabieler. Probeer dat eens. Dan niet via qc maar via je ddns benaderen
6) NOOIT ez-wizard gebruiken. Bron van ellende
ik geraak er van buitenaf op :)
-
Hoe doe je t nu? qc of via ddns?
-
ddns
-
Ah ok
Beste oplossing idd
Wel ff checken dat je in beide routers de relevante ip adressen fixed hebt gemaakt
-
@kim
Hoe kan ik nu mij het beste beschermen van buitenaf voor hackers?
Dat is een andere discussie, start even een nieuwe Topic hiervoor en, citeer in het vervolg niet meer onnodig, zie hier (http://www.synology-forum.nl/vragen-en-opmerkingen-over-het-forum/gebruik-de-citaatknop-met-mate-17838/).
-
nog een vraagje.
Ds photo kan ik niet benaderen van buitenaf. de rest wel.
zijn er daarvoor nog extra instellingen?
-
Ds photo kan ik niet benaderen van buitenaf. de rest wel.
Check welke poort photo station gebruikt; is die goed geforward?
Heeft het account waarmee je dat probeert, wel toegang tot photo station? En tot de ahared folder van photo station?
-
zie juist dat photo station niet bij toepassingen staat. terwijl ik dat toch geinstalleerd hebt?
-
Misschien is dat mis gegaan?