Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: nummero1 op 19 februari 2014, 11:09:05
-
Goedendag forumleden,
Ik heb sinds een aantal maanden problemen met mijn NAS (DS212j).
De NAS is soms dagenlang goed te bereiken (zowel via het lokaal ip-adres als via extern), maar op de een na andere dag is de NAS niet meer bereikbaar. Hij heeft een vast IP-adres, ik heb alle poorten in de router opengezet... maar toch blijft dit probleem telkens terug komen. Bij de NAS zelf branden alle lampjes altijd groen (ook als hij niet te bereiken is). Hij heeft ook nog steeds dat vast ip-adres, maar op een of andere manier kan ik hem dan pas weer benaderen als ik de stroom van de NAS eraf haal en hem vervolgens weer aanzet. De firewall instellingen in de ziggo router (Ubee) staat op "low". Ik heb daarnaast in de NAS ook alle firewall instellingen goed gezet. Als ik de nas probeer te benaderen via de browser, blijft hij laden en dan staat er: wachten op 192.168.x.x. .... en uiteindelijk komt er een foutmelding.
Weten jullie misschien wat ik nog kan proberen?
-
Hallo nummero1,
Ik heb helaas geen oplossing maar kan je melden dat ik het zelfde probleem heb met mijn DS213 ik was al bang dat de NAS aan het overlijden was. Heb hiervoor ook al contact gehad met Synology en zij schreven onderstaande abracadabra aan mij. Mischien kun jij er wel wat mee. suc6 iig
Owja Ik gebruik nu DSM 5.0 maar daarvoor had ik het probleem ook al.
Dear Customer,
Thank you for contacting Synology Support.
This issue could be caused by following factors:[/size]1. The disk is faulty: For this factor, please use SMART function to fully scan the disk and ensure its health. It's best to use the utility of its manufacturer to scan the disk: ( If you have tried different disks, please skip this step )[Samsung ES-tool]http://www.samsung.com/global/business/hdd/support/utilities/ES_Tool.html (http://www.samsung.com/global/business/hdd/support/utilities/ES_Tool.html)[WD Lifeguard]http://support.wdc.com/product/download.asp?level1=6 (http://support.wdc.com/product/download.asp?level1=6)[Seagate Seatool]http://www.seagate.com/www/en-us/support/downloads/seatools (http://www.seagate.com/www/en-us/support/downloads/seatools)**Please run the full / long test.2. The motherboard is faulty: Please check if the motherboard of DiskStation is fine or not by this FAQ: http://www.synology.com/support/faq_show.php?q_id=366 (http://www.synology.com/support/faq_show.php?q_id=366) a. Power off the Synology Product. b. Remove all external attached devices. c. Remove the internal drive(s) of a Synology Product. d. Power on the Synology Product.If the power LED appears to be flashing blue then the motherboard is defected.If it doesn't, please help us again to detect it via Assistant. There are three common status normally displayed as follows. i. Ready. ii. Configuration lost/Migratable. iii. Not installed. In the 1st sceanrio, you could directly click [Management] of Assistant to login its WebUI to manage it. In the 2nd scenario, you could proceed an installation by the latest Assistant to get a fresh system without losing data. In the third scenario, please be noted if any red text of RED TEXT of Note as there are (a) (b) two meanings: (a) The main board is fine and all data in the disk will be deleted during setup procedures. Please abort the installation if this text is being displayed by the Synology Assistant otherwise your data will be erased. (b) The main board is not good and no disks are detected. You could use one spare disk to make an installation testing. If the installation is failed in "No disk is detected", The main board is defected. If there no red text appears during setup procedures, please kindly reinstall system firmware patch to revive your DS again. If you ensure the disk is fine and use the compatible disk and fine motherboard, but this issue persists. Please send us a copy of your kernel log, the instructions have been mentioned in below. The Kernel log is a technical log file which can give us more technical information about your system. And please provide me with your local time/date that the issue occurred. Or, you could reproduce the issue again before retrieve the kernel log.1. Log into the DiskStation Manager as admin.2. The URL will look similar to http://192.168.xx.xx:5000/webman/index.cgi (http://192.168.xx.xx:5000/webman/index.cgi)3. Add ?diagnose=debug to the URL so that- http://192.168.xx.xx:5000/webman/index.cgi?diagnose=debug (http://192.168.xx.xx:5000/webman/index.cgi?diagnose=debug)4. Press Enter to save the file.5. Email the debug.dat file back to me as an attachment.
If you have further questions or suggestions, please feel free to contact us again.
--
Best Regards,
Caprii Huang
Technical Support
Synology Inc
For more tips and possible solutions to your issue, please visit:
1. Synology Tutorials:
http://www.synology.com/support/knowledge_base.php (http://www.synology.com/support/knowledge_base.php)
2. Synology Wiki:
http://forum.synology.com/wiki/index.php/Home (http://forum.synology.com/wiki/index.php/Home)
3. Synology Forum
http://forum.synology.com (http://forum.synology.com/)
-
Waarom acracadabra?
Nette uitleg toch?
-
Het probleem kan ook in je router zitten. Probeer de volgende keer dat dit probleem zich voordoet eens de router te herstarten in plaats van de NAS.
-
hallo, ik ben hier nog vers op dit forum maar het valt mij op dat er vele draadjes bestaan over dit onderwerp. Ook mijn nieuwe Nas verdwijnt geregeld uit mijn windows netwerk. Alsof hij een duik neemt en later terug boven water komt. Cloud Station blijf nochtans synchroniseren tussen workstation en Nas, hij is er dus, maar onzichtbaar. Volgens mijn bescheiden ervaring en mening ligt dat niet aan de Nas maar aan het Windows OS (network discovery) want linux of mac gebruikers met dit probleem heb ik nog niet gelezen denk ik. Daarom heb ik de NAS een eigen netwerk loacatie gegeven zodat je niet meer afhankelijk bent van de functie Network Discovery. Dat heb ik deze draad gelezen:http://www.synology-forum.nl/windows/nas-ds-213j-staat-ineens-niet-meer-onder-%27computer%27-in-verkenner/ (http://www.synology-forum.nl/windows/nas-ds-213j-staat-ineens-niet-meer-onder-%27computer%27-in-verkenner/)
Wat mss ook werkt (ik heb er een éénmalige ervaring mee) is gebruik maken van een andere bestandsbeheerder dan Windows Verkenner. Zoals Multi Commander (gratis). Bij mij zag die mijn Nas wel op een ogenblik dat hij ondergedoken zat voor windows verkenner. Bizar toch...
-
Ik zie bij mij de NAS nog steeds in de Windows Verkenner (netwerk tabje).
De NAS is er dus wel, en volgens mij functioneert hij ook nog gewoon.
HET probleem is echter dat ik de NAS niet meer kan benaderen via de browser of via de mobiele apps (zoals al in mijn eerste uitleg beschreven)
-
Waarom acracadabra?
Nette uitleg toch?
Ja keurige uitleg alleen begrijp ik niet hoe ik e.a. moet doen.
-
HET probleem is echter dat ik de NAS niet meer kan benaderen via de browser of via de mobiele apps (zoals al in mijn eerste uitleg beschreven)
Sorry, ik had niet meteen de juiste analyse gemaakt van het probleem en was net iets te entousiast om ook iemand te kunnen helpen omdat ik op dit forum ook al heel wat hulp heb gekregen ;) Ik hoop dat het opgelost geraakt want bijzonder vervelend.
-
Ja keurige uitleg alleen begrijp ik niet hoe ik e.a. moet doen.
Welk deel begrijp je dan niet ?
-
Die smart test hoe doe ik dat moeten de schijven er dan uit?
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
-
Die smart test hoe doe ik dat moeten de schijven er dan uit?
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
Dat doe je hier:
-
@birdy die ken ik idd maar ik dacht dat ze de smarttest van mijn wd red bedoelde en dat snapte ik niet bedankt voor je reacties tot zover
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
-
Dus je kan de Nas wel met de verkenner benaderen en niet via een browser op hetzelfde computer?
Onlangs een nieuw ipadres gekregen van Ziggo?
(via Tapatalk)
-
Ik kan dan bijde niet en ook synology asitant ziet mijn nas san niet. Wel mijn andere synology nas trouwens daar heb ik geen problemen mee en das de Ds109+
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
-
Ik zit trouwens bij UPC ;-) als is dat srakkies ook Ziggo ;-p
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
-
Ik heb laatst geen nieuw ip-adres gekregen van Ziggo. Ik kan de NAS namelijk ook niet lokaal benaderen, dus hier zou het niet aan moeten liggen.
Synology Assistant kan de NAS ook vinden. Status = "gereed" en verder staat er ook het ip-adres bij. Wil ik vervolgens verbinden met de NAS, dan opent hij hem in de browser en blijft hij vervolgens laden...en laden.. Hij is er dus wel degelijk, alleen ik kan hem niet benaderen!
Alvast erg bedankt voor jullie antwoorden!
-
@TS: je zegt dat je de NAS wel in je verkenner ziet, als je daarop klikt dan zit je ook te wachten??
-
Ik zit trouwens bij UPC ;-) als is dat srakkies ook Ziggo ;-p
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
ik had het ook niet tegen jou ;-)
-
@TS: je zegt dat je de NAS wel in je verkenner ziet, als je daarop klikt dan zit je ook te wachten??
Ja, als ik hier op dubbel op klik, wordt ik weer doorgeleid naar de webbrowser, waarna hij vervolgens weer blijft laden...
-
Weet niemand hoe dit probleem op te lossen is?
Nogmaals, hartstikke bedankt voor jullie hulp, maar het is heel erg vervelend om je NAS om de twee dagen helemaal van het stroomnet af te halen, om hem vervolgens weer werkend te krijgen.
-
Als de NAS niet meer bereikbaar is, branden daarnaast ook geen lampjes meer groen. Die lampjes staan gewoon uit. Alleen bij de aan/uit knop brand het lampje nog. Wil ik de NAS via deze knop uitzetten, lukt dat vervolgens ook niet. Ik moet dus echt de voeding eruit en erin pluggen voordat ik de NAS weer werkend kan krijgen! Heel vervelend dit, ik hoop dan ook dat het probleem zo snel mogelijk opgelost wordt!
-
staat hij niet gewoon in hibernate/deep sleep dan (en wordt je ip-adres aan een ander apparaat uitgegeven)? Die sleep kan je uitzetten en ip kan je vastzetten.
Heb je op een smartphone oid al eens DS Finder geinstalleerd? Probeer hem daarmee eens te bereiken (als hij werkt) en daarna ook eens als hij niet werkt? Kijk ook eens in je router waar de ipadressen blijven...
-
Begrijp ik het goed ? Is de situatie nu gewijzigd ?
« Gepost op: 19 februari 2014, 11:09:05 »
Bij de NAS zelf branden alle lampjes altijd groen (ook als hij niet te bereiken is).
Nu schrijf je:
Als de NAS niet meer bereikbaar is, branden daarnaast ook geen lampjes meer groen.
Die lampjes staan gewoon uit. Alleen bij de aan/uit knop brand het lampje nog.
Geef aan, wanneer dit zich weer voordoet, de status van alle leds volgens de tabel:
[attachimg=1]
-
Begrijp ik het goed ? Is de situatie nu gewijzigd ?
« Gepost op: 19 februari 2014, 11:09:05 »
Bij de NAS zelf branden alle lampjes altijd groen (ook als hij niet te bereiken is).
Nu schrijf je:
Als de NAS niet meer bereikbaar is, branden daarnaast ook geen lampjes meer groen.
Die lampjes staan gewoon uit. Alleen bij de aan/uit knop brand het lampje nog.
Geef aan, wanneer dit zich weer voordoet, de status van alle leds volgens de tabel:
[attachimg=1]
Bedankt voor het overzichtelijke tabel.
Het is inderdaad een beetje onduidelijk met wat ik eerder heb gezet in dit topic. Nu viel het me echter op dat de lampjes helemaal niet meer branden, terwijl soms (zoals ik al eerder heb beschreven) de lampjes wel gewoon branden. Ik denk dan ook dat de NAS in slaapstand is gegaan, omdat ik hem de afgelopen dagen niet heb gebruikt! Mijn excuses voor de onduidelijkheid! Het probleem, dat de NAS opeens niet meer te bereiken is, doet zich wel nog steeds voort! (zie de eerder beschreven situatie).
Alvast hartelijk bedankt voor jullie moeite!
-
Zet dan eerst even alles uit in:
[attachimg=1]
Wacht dan af of het probleem terug komt.
En let vooral op de stand van de leds (aan/uit/knipperend) als het probleem weer terug is.
Kan belangrijk zijn als je de tabel leest.
-
Ik heb, zoals hierboven staat aangegeven, de HDD slaapstand uitgezet.
Helaas is de NAS weer naar een aantal dagen niet meer bereikbaar.
De lampjes staan nu wel allemaal op groen, het lampje bij de aan/uit knop brandt blauw.
Heel erg vreemd. De NAS lijkt dus wel nog te werken, maar is op geen enkele manier te bereiken (ook niet via de apps zoals DS Finder, DS Video, etc.)
-
Ik denk aan een Hardware issue.
Je zou eerst een Support Ticket in kunnen leggen of terug naar de leverancier (garantie).
Synology Ticket:
https://myds.synology.com/support/support_form.php?lang=nld
Of als je DS is geregistreerd of wilt registreren en dan een ticket:
https://myds.synology.com/support/register.php?lang=nld
Of als je wilt bellen:
http://www.synology.com/nl-nl/company/contact_us
-
Ik heb de NAS helemaal gereset, inclusief de harde schijven geformatteerd.
Daarna heb ik alle bestanden er weer terug op gezet.
De NAS staat nu 6 dagen onafgebroken aan, dus ik durf nu wel te stellen dat het probleem opgelost is.
Jammer dat er geen andere (eenvoudigere) oplossing is voor het probleem.
Toch wil ik degene die aan dit vaag probleem hebben meegedacht bedanken voor hun moeite!
-
Graag gedaan en bedankt!