Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: BernardH op 27 maart 2024, 11:23:04
-
Ik heb een NAS (DS2015xs)
Ik kan via quickconnect niet meer in mijn NAS, ook niet via het IP adres 192.168.1.xx
Maar het is vreemd dat ik wel nog aan al mijn bestanden kan via de verkenner.
Kan hert zijn dat dit gebeurd is nadat Proximus een nieuwe router heeft geïnstalleerd?
-
Een nieuwe router betekent doorgaans een nieuw IP adres. Pas de IP range in de router aan zodat je weer de oude range krijgt en maak dan een reservering op het oude IP adres.
De verkenner zal de nas benaderen via de naam op het netwerk en heeft dan geen last van een ander IP.
QC zou eigenlijk moeten blijven werken. Maar QC heeft verschillende werking modi. Niet bij alle modi gebruikt hij een tunnel via de Synology servers. Misschien denkt QC dat hij nog steeds via forwards binnen kan komen. (QC is toch al een gedrocht)
-
Probeer eens met https://finds.synology.com/
Uiteraard wel op hetzelfde netwerk zitten met je apparaat waar je dit mee doet.
-
Standaard heeft een Proximus Router IP-Adres 192.168.1.1 (B-box 3), kan je die wel benaderen of pingen ?
Zo ja, dan heb je nog steeds dezelfde IP-range maar, het kan zijn dat de NAS een nieuw IP-Adres 192.168.1.xxx heeft gekregen via DHCP (standaard in DSM).
Dan even doen wat Matr1x heeft voorgesteld.
-
Iedereen bedankt. Via MyProximus kon ik het IP adres van mijn NAS achteralen: 192.168.129.5.
Zo kon ik in mijn NAS.
-
Werkt QuickConnect nu ook? Dat vind ik zelf altijd de makkelijkste manier om waar dan ook mijn NAS te vinden.