Synology-Forum.nl

Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: Runnerx op 09 maart 2015, 16:01:46

Titel: Nas niet te bereiken via internet
Bericht door: Runnerx op 09 maart 2015, 16:01:46
Sinds een paar weken kan ik mijn NAS niet meer benaderen via internet. Op MyDS Center staat alles goed en de melding de verbinding is normaal. Ip adres is in orde.  Als in het centum op hostnaam klik kan ik er ook niet in.
Ik log in via: http://huisvanbuijs.synology.me:5000/webman/index.cgi
Poort 5000 staat open en als ik test is het ok. Waarom lukt het dan niet?
Titel: Re: Nas niet te bereiken via internet
Bericht door: Hutje op 09 maart 2015, 16:22:33
Raar......ik kom gewoon binnen in Huijs van Buijs !
Titel: Re: Nas niet te bereiken via internet
Bericht door: Briolet op 09 maart 2015, 16:27:52
Het is wel variabel, want ik zie dit:

[attach=1]
Titel: Re: Nas niet te bereiken via internet
Bericht door: Babylonia op 09 maart 2015, 16:30:49
Ik kom, of beter gezegd "kwam" er ook gewoon in.
2e keer niet weer. Ik denk dat de TS nu aan de instellingen zit.

Misschien de DDNS domeinnaam een keer verwijderen en opnieuw instellen, zodat eventuele foutjes in het achterliggend systeem zijn verwijderd?

Titel: Re: Nas niet te bereiken via internet
Bericht door: Runnerx op 09 maart 2015, 16:39:09
Bedoel je in MyDs center alles verwijderen en opnieuw instellen? Gaat dat voor de tweede  keer omdat het email adres al gekoppeld is?
Titel: Re: Nas niet te bereiken via internet
Bericht door: Hutje op 09 maart 2015, 16:43:28
Inloggen met alleen het IPadres invoeren gaat als een speer.
Zou aan DDNS service van Synology kunnen liggen ?
Titel: Re: Nas niet te bereiken via internet
Bericht door: Babylonia op 09 maart 2015, 16:49:09
Bedoel je in MyDs center alles verwijderen en opnieuw instellen? Gaat dat voor de tweede  keer omdat het email adres al gekoppeld is?

Het meest rechter icoontje met dat ketting-schakeltje op de regel bij MyDS Center, daar kun je de link weer verwijderen en een nieuwe aanmaken.
"DDNS-hostnaam ontkoppelen. Uw DDNS-hostnaam wordt verwijderd, en u zult een nieuwe moeten registreren."

Overigens kom ik nu ook continue weer bij je NAS uit. (3-4 keer geprobeerd).
Titel: Re: Nas niet te bereiken via internet
Bericht door: Birdy op 09 maart 2015, 16:49:43
Raar......ik kom gewoon binnen in Huijs van Buijs !
Ik ook hoor ? (Met DDNS)
Titel: Re: Nas niet te bereiken via internet
Bericht door: Runnerx op 09 maart 2015, 16:50:26
Ja ik kan ook inloggen met ip adres maar krijg vervolgens geen toegang met mijn gebruiksnaam en wachtwoord. Begrijp er niets van.
Titel: Re: Nas niet te bereiken via internet
Bericht door: Babylonia op 09 maart 2015, 16:56:14
Misschien een paar keer foutjes gemaakt (3 of 5 keer) via extern adres waardoor je NAS je externe IP heeft geblokkeerd?
Even intern gaan inloggen en controleren of dat het geval is en eventuele blokkade verwijderen.
Titel: Re: Nas niet te bereiken via internet
Bericht door: Runnerx op 09 maart 2015, 16:56:57
Heb DDNS domeinnaam verwijderd en opnieuw ingesteld maar helaas kom er niet in  maar zal eerst je laatste antwoord proberen.
Titel: Re: Nas niet te bereiken via internet
Bericht door: Birdy op 09 maart 2015, 17:03:34
Je krijgt wel de pagina, maar inloggen wil niet ?
Zoals Babylonia al zei, misschien ben je geblokkeerd, kijk in Configuratiescherm > Beveiliging > Automatisch blokkeren > Klik op Lijst toestaan/blokkeringslijst, ga naar het tabblad Blokkeringslijst en kijk of je daarbij staat en die verwijderen.

Zie DSM Help. (https://help.synology.com/dsm/?lang=nld&section=DSM&version=5.1&link=AdminCenter%2Fconnection_security_autoblock.html)
Titel: Re: Nas niet te bereiken via internet
Bericht door: Babylonia op 09 maart 2015, 17:03:38
Ik kom nu ook niet meer op de NAS-server uit.  (Dus DDNS-naam is nu niet meer actief ?)
Even uit het hoofd (dus kan me vergissen), moet een nieuwe DDNS-naam niet tevens met Synology Assistant worden geverifieerd?

Of anders wel in de NAS zelf, Configuratiescherm ----> Externe Toegang ----> DDNS ----> Knop: Nu Bijwerken

Let op !!!
Een letter verschil met eerst kan nu een hoop uitmaken heh. Overtuig je ervan dat spelling exact klopt.
Titel: Re: Nas niet te bereiken via internet
Bericht door: Runnerx op 09 maart 2015, 17:19:40
Heb de DDNS naam opnieuw ingesteld (zie bijlage) en gekeken naar blokkeringen maar die waren er niet.
Kan via  http://huisvanbuijs.synology.me:5000/webman/index.cgi niet op de NAS komen (server niet gevonden) wel met  http://77.174.85.67.synology.me:5000/webman/index.cgi maar accepteert hij de inlog gegevens niet. Heb nu wel een punthoofd  :)
Titel: Re: Nas niet te bereiken via internet
Bericht door: Birdy op 09 maart 2015, 17:23:01
Nou ik snap het dan ook niet want ik kom gewoon op de pagina met http://huisvanbuijs.synology.me:5000/webman/index.cgi  ::)

Inloggen kan ik natuurlijk niet testen, tenzij je even een test account maakt.  ;)

[attach=1]

Die punthoofd begrijp ik.
Titel: Re: Nas niet te bereiken via internet
Bericht door: Babylonia op 09 maart 2015, 17:52:35
Vraag aan TS.  Heb je twee NAS Stations?
Eerder werd het  huisvanbuijs  als herkenningsnaam van je NAS opgegeven.

Nu via het "losse" externe IP-adres (wat nog steeds een Synology DDNS domein is)   DiskStation1502
http://77.174.85.67.synology.me:5000/webman/index.cgi

Als het om dezelfde NAS gaat heb je mogelijk bij de verkeerde menu's namen verwisseld als opgave voor DDNS?

EDIT:
Inmiddels werkt  huisvanbuijs (http://huisvanbuijs.synology.me:5000/webman/index.cgi)  ook weer.
Het gaat duidelijk om twee verschillende NAS'sen.  Eentje met DSM 5.0,  de ander met DSM 5.1

Komt er duidelijk wat extra's bij in de problematiek. (Had je best als info eerder mogen aangeven).
Hoe dat dan via twee links loopt kunnen de anderen beter vertellen die er meer verstand van hebben.

We krijgen nu in ieder geval wel vreemde combinaties:
IP met Synology.me DDNS extensie + div. aanvullingen  geeft:   http://77.174.85.67.synology.me:5000/webman/index.cgi   DiskStation1502
IP met Synology.me DDNS extensie + alleen poort 5000 geeft:  http://77.174.85.67.synology.me:5000                                 DiskStation1502
IP rechtstreeks, zonder  Synology.me DDNS extensie  geeft:      http://77.174.85.67                                                              huisvanbuijs
                                                                                         en:      http://huisvanbuijs.synology.me                                           huisvanbuijs

Voor het geval de uitlijning van een webpagina niet netjes loopt (nogmaals):

http://77.174.85.67.synology.me:5000/webman/index.cgi   DiskStation1502
http://77.174.85.67.synology.me:5000                                 DiskStation1502
http://77.174.85.67                                                              huisvanbuijs
http://huisvanbuijs.synology.me                                           huisvanbuijs
Titel: Re: Nas niet te bereiken via internet
Bericht door: Briolet op 09 maart 2015, 21:41:14
Het kan zijn dat er nog een fout IP voor "huisvanbuijs.synology.me" in een PC cache (o.i.d.) staat. Dat moet zich na een aantal uren vanzelf oplossen.

Je zou met een "ping huisvanbuijs.synology.me" kunnen kijken of dit het goede IP oplevert.
Titel: Re: Nas niet te bereiken via internet
Bericht door: Runnerx op 10 maart 2015, 21:29:00
Ben er nog steeds niet uit. Krijg nu deze melding dat mijn  ip 77.174.85.67 veranderd zou zijn (zie bijlage) maar alles staat goed (zeg ik als leek) zie tweede bijlage.
Reactie op de laatste bijdrage hoe voer ik een dergelijke ping uit?
Reactie op de voorlaatste bijdrage ik heb geen tweede nas. De vermelding 1502 heb ik niet eerder gezien hierop kan ik ook niet inloggen.
Titel: Re: Nas niet te bereiken via internet
Bericht door: Hutje op 10 maart 2015, 21:46:21
>hoe voer ik een dergelijke ping uit?
Windows : Dosbox openen (Start, UItvoeren, CMD), intypen : "ping huisvanbuijs.synology.me"
Mac : Terminal openen, intypen : "ping huisvanbuijs.synology.me"
Titel: Re: Nas niet te bereiken via internet
Bericht door: Runnerx op 10 maart 2015, 21:55:25
Lijkt me in orde toch?
Titel: Re: Nas niet te bereiken via internet
Bericht door: Babylonia op 10 maart 2015, 21:55:31
Heb < het voorgaande lijstje > (http://www.synology-forum.nl/ddns-extern-benaderen/nas-niet-te-bereiken-via-internet/msg150510/#msg150510) nog iets aangevuld hoe ik ook nu nog die twee verschillende NAS'sen kan bereiken.

Er zijn naar ik denk twee DDNS domeinnamen actief.
- eentje waarin het externe IP-nummer is verwerkt  (de extensie synology.me verwijst namelijk expliciet naar een DDNS domein).
- de ander waar de naam huisvanbuijs is verwerkt.

Die met het IP-nummer moet perse het poortnummer erbij aangevuld worden, anders kom je niet bij de NAS.

Als je twee NAS'sen wilt bereiken zou je dat beter anders moeten instellen. Er zijn diverse draadjes op het forum waar het een en ander wordt uitgelegd. (Weet zo niet direct een URL). Diverse mensen hebben namelijk diverse NAS'sen en of achterliggende openbaren websites draaien, die ze met gebruik van verschillende domeinnamen kunnen bereiken.

Titel: Re: Nas niet te bereiken via internet
Bericht door: Hutje op 10 maart 2015, 21:59:32
ik heb geen tweede nas. De vermelding 1502 heb ik niet eerder gezien hierop kan ik ook niet inloggen.
Titel: Re: Nas niet te bereiken via internet
Bericht door: Runnerx op 10 maart 2015, 22:02:02
Nogmaals ik heb geen tweede nas, waar die 1502 nas vandaan komt als ik mijn ip adres gebruik weet ik niet, kan er ook niet op inloggen. Heb altijd zonder probleem huisvanbuijs.Synology.me gebruikt, alleen komt die bij mij nu niet meer naar boven en maar vreemd genoeg bij andere op het forum wel.
Titel: Re: Nas niet te bereiken via internet
Bericht door: Babylonia op 10 maart 2015, 22:09:38
Maar sowieso een IP-nummer aangevuld met een synology.me DDNS extensie  is niet de normale manier om DDNS namen op te geven.

Ik denk dat je beter alle data binnen  MyDS Center  een keer helemaal kunt schonen, en alles opnieuw gaat instellen.
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je bij andere NAS'sen uitkomt welke helemaal niet van jezelf zijn.

En vul expliciet de juiste gegevens in, geen IP's met daar weer een  synology.me  DDNS extensie achteraan.
Het is ofwel een  DDNS naam   of    een IP-nummer   (zonder een aanvullende naam)
Titel: Re: Nas niet te bereiken via internet
Bericht door: Runnerx op 10 maart 2015, 22:16:46
Ik heb gisteren MyDS Center opnieuw ingesteld  op aanraden van het forum zonder resultaat. Het inloggen met ip heb ik ook op aanraden van het forum hier gedaan. Dat werkt dus schijnbaar niet. Wel raar dat ik met mijn ip ergens anders terecht kom.
Titel: Re: Nas niet te bereiken via internet
Bericht door: Runnerx op 10 maart 2015, 23:17:16
Zou het iets te maken kunnen hebben met de DHCP server? Die geeft een foutmelding bij het testen (zie bijlage) maar staat wel ingeschakeld op de router (zie bijlage)
Titel: Re: Nas niet te bereiken via internet
Bericht door: Babylonia op 10 maart 2015, 23:52:45
Die Sitecom router is waarschijnlijk niet de router die je van je internet provider hebt gekregen.
Dus je zit mogelijk met twee routers (in zoverre het kastje van de internet provider niet alleen een modem is, zonder router functies).

Eerst eens alle gegevens op een rij wat je hebt en hoe het is ingesteld.
- Indien twee routers, een van de twee routers in bridge-mode zetten.
- De router welke je niet in bridge bridge-mode zet, daar regel je alles in.
- Een vast IP-adres van de NAS op basis van het MAC-adres.
- Port forwarding van de services die je van buiten uit wilt bereiken.
  Met die services van buiten uit beslist meteen al meenemen om met beveiligde SSL-verbindingen te werken.
  (Ik zie in je screendump tevens poort 5001 wat wordt gebruikt voor https, dus dat is prima).

Pas als de basis helemaal goed is ingeregeld en van buitenuit je NAS met een IP-adres zonder fouten is te bereiken.
Pas dan een DDNS-naam instellen.

Hulpjes, makkelijke apps, tips en aanvullende info zie < HIER > (http://www.synology-forum.nl/firmware-algemeen/how-to-instellen-nieuwe-synology-nas-server/msg126895/#msg126895) en volg de doorverwijzingen erin.