Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: sam-v5 op 24 augustus 2014, 13:12:52
-
Goedendag,
Ikben overgestapt begin dit jaar van een 209+ naar een DS 214play
Tot aan de laatste update ging alles naar wens,zowel intern via ip adres of extern via een no-ip.com adreskon ik met de tablets en telefoons en computers overal nloggen op de NAS.
Zeker via het NO-ip dres.
Na de laatste update eind juli 2014 kan ik niet meer extern inloggen welvia het ip adres binnen de router , ik ben niet gemachtigd krijg ik als melding.
Nu wil ik een melding maken naar Synology ofals iemand me hier kan helpen?
Is er een stappenplan wat te doen met de melding en wat moet ik open zetten in de router.
Ik ben niet een super kenner opdit gebied.dus als iemand mij raad zou willen geven graag.
Groeten Jim
-
Controleer:
[attachimg=1]
En in hetzelfde onderdeel de Firewall.
Misschien wordt je van buitenaf geblokkeerd.
-
Hier staat niets in. Bij beiden niet.
Dat is juist het vreemde na de update van DSM 5.0 is dit probleem ontstaan
-
Geef eens de exacte complete melding door of (nog beter) een schermafdruk/foto want, er zijn meer meldingen bekend met de woorden "niet gemachtigd".
-
Ik kan geen schermafdruk maken,het namelijk om de apps voor Android die ik gebruik
mijn pc staat op het interne netwerk dus geen problemen.
Resume:
op192.168.x.xxx
Heb ik met de pc en alle android apperaten toegang
Met de NO-IP.com gemaakt DDNS adres namelijk samv5servebeer.com
Krijg ik 90% van de tijd de melding niet gemachtigd op de android apperaten.
Met de nu gemaakte Quick connect doen de apperaten het ook met wifi en 4G
Dus denk ik dat het NO-IP adres wat ik gemaakt hebb niet stabielis of wegvalt ofiets dergelijks.
Zijn er nog andere opties om iemand van buitenaf toegang op de NAS e geven??
alvast bedankt
-
Met de nu gemaakte Quick connect doen de apperaten het ook met wifi en 4G
Dus denk ik dat het NO-IP adres wat ik gemaakt hebb niet stabielis of wegvalt ofiets dergelijks.
Zijn er nog andere opties om iemand van buitenaf toegang op de NAS e geven??
Het kan ook dat je de router niet goed hebt ingesteld met de juiste port forwarders.
QuickConnect werkt om forwarders heen.
Naast QuickConnect:
- DDNS naam die je bij Synology zelf instelt via "MyDS Center" (https://myds.synology.com/support/register.php?lang=nld) (als NO-IP onbetrouwbaarder is)
- met een rechtstreeks IP-adres van je internet account thuis (Zie Mijn IP) (http://www.watismijnip.nl/)
-
Naast QuickConnect:
- DDNS naam die je bij Synology zelf instelt via "MyDS Center" (als NO-IP onbetrouwbaarder is)
- met een rechtstreeks IP-adres van je internet account thuis (Zie Mijn IP)
Oke met bovenstaand kan ik ook een toegang creeren voor mijn familie en vrienden?
-
Als je voor je familie en bekenden een gebruikers account hebt aangemaakt voor toegang op je NAS inderdaad. Waarom niet?
-
Thnxs ga ik proberen....