Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: PsYchon op 01 december 2017, 19:49:23
-
IK heb zojuist mijn nieuwe Nas zover aan het draaien, nu wil ik mijn oude .......synology.me ddns naam weer gebruiken. Maar krijg steeds de melding dat deze nog in gebruik is.
Gaat hier een tijd overheen of moet ik hem ergen afmelden?
Heb de oude nas uitstaan namelijk.
-
DDNS staat los van de NAS dus, geen nieuwe maken maar gewoon de bestaande DDNS gebruiken.
DDNS staat n.l. in verbinding met je externe IP-adres.
-
Ik ben een beetje aan het prutsen geweest, mijn vorige Nas werkte alles perfect file transfer ip camera enz. en had een vast ip : 192.168.2.6 maar als ik die nu verander zoals op de foto's dan werkt dat gedeelte bij ddns ook niet meer ;D
Dan krijg ik bij extern ip adres geen adres te zien, en kan hem ook niet aanpassen, wat bij automatisch ip wel ingevuld word.
[attachimg=1]
[attachimg=2]
[attachimg=3]
[attachimg=4]
-
Heb eerst maar je gevoelige data verborgen !
Denk dat je je externe IP, DDNS en mail niet openbaar wilt maken.
Verder:
Ik zie wel dat DDNS werkt.
En zou IPv6 uitzetten, misschien dat je provider dit niet ondersteund en geeft dan meestal problemen.
[attachimg=1]
als ik die nu verander zoals op de foto's dan werkt dat gedeelte bij ddns ook niet meer
Nogmaals, je interne IP heeft niets te maken met je DDNS, zie eerder bericht.
-
Ik zie wel dat DDNS werkt.
Ja en nee. Als ik zijn hostnaam opvraag (b.v. met nslookup) komt die terug met een IPv4 en IPv6 adres. Het IPv4 is gelijk aan het screenshot, maar het IPv6 adres eindigt anders. En aangezien het IPv6 adres tot aan de nas wijst, denk ik dat dit nog het adres is van de oude nas.
-
Heb ipv6 uitgezet, en nu blijft mijn extern ip wel staan dus dit werkt zover.
Alleen bij ddns blijf ik de melding houden " kan synology account gegevens niet opvragen"
Ook apps zoals ds file en ds cam werken nu ook niet meer, bij mijn vorige nas werkte alles perfect. Dus de poorten staan goed, (net nog even voor de zekerheid gecontrolleerd)
[attachimg=1]
-
Beter om niet extern foto's te plaatsen, krijg allemaal nieuwe tabs in m'n browser met enorme onzin.
En heb weer gevoelige info verborgen, voor de laatste keer ;)
Controleer je account (https://account.synology.com/nl-nl) eens en kijk naar je DDNS.
[attachimg=1]
IPv6 ook uitgezet ?
-
[attachimg=1]
-
Dat heb ik helaas niet, en heb heb je raad even opgevolgd de info even weg gestreept.
maar vreemd dat hij mij Nas niet wil kennen, staat er ergens nog "oud"info van mijn vorige nas?
-
Heeft je NAS wel een Internet verbinding ?
Check:
[attachimg=1]
-
Dat heb ik helaas niet, en heb heb je raad even opgevolgd de info even weg gestreept.
maar vreemd dat hij mij Nas niet wil kennen.....
Nee, zo vreemd is dat niet. In de hele waslijst met plaatjes --wat eigenlijk alleen maar afleid-- vergeten jullie één ding. De DDNS-naam is gekoppeld aan het serienummer van de NAS. Dus als je er een andere NAS aanhangt, (en de oude niet aansluit), wordt die koppeling niet gemaakt. Als je in je Synology account nu eens beter de DDNS verwijdert, en opnieuw instelt vanuit de nieuwe NAS (gewoon met detzelfde naam), zal het probleem waarschijnlijk zijn opgelost.
-
De DDNS-naam is gekoppeld aan het serienummer van de NAS.
Je hebt helemaal gelijk @Babylonia !
Als je in je Synology account nu eens beter de DDNS verwijdert
Zo te zien is die verwijderd.
De oude NAS is ook weg, ervan uitgaande dat de DS218+ niet de oude is ;)
-
Bij mij bleef de DDNS gewoon werken toen ik mijn schijven naar een nieuwe nas verplaatste. Maar daar zal de migratieassistent er wel voor gezorgd hebben dat dit goed overgezet is.
-
Dat zou best wel eens kunnen bij een migratie, klinkt eigenlijk ook logisch, wel goed van Synology 8).
-
Een noodzaak van het koppelen aan een uniek serienummer zie ik echter niet. Andere DDNS diensten kun je ook vanaf elk apparaat aanroepen.
Ik kan me echter wel voorstellen dat men zeker wil zijn dat deze dienst alleen door een Synology bezitter gebruikt wordt. Maar als beide nassen geregistreerd zijn, moet dat toch ook voldoende zijn?
In het screenshot hierboven zie ik echter maar 1 geregistreerde nas staan. (DS218+) Heb je de oude nas helemaal uit je account verwijderd of is die nas via een heel ander account geregistreerd. Dan is het logischer dat de nieuwe nas niet het ddns account van een ander kan overnemen.
-
Super!
Had mijn oude Nas in de router vast gezet doormiddel van Mac adress aan dit ip ;D ... nu werkt er al iets meer, alleen mijn oude dns naam krijg ik wel de melding dat deze al in gebruik is.
Kan wel andere namen aannemen, maar wil graag de oude gebruiken.
-
Een noodzaak van het koppelen aan een uniek serienummer zie ik echter niet. Andere DDNS diensten kun je ook vanaf elk apparaat aanroepen.
Zolang de NAS met dat bepaalde serienummer deel blijft uitmaken van de netwerk set-up, zal dat voor andere apparaten inderdaad wel blijven werken, omdat de DDNS dan als actief aangemeld blijft. Zo gauw je de NAS uit het netwerk haalt, is de DDNS niet meer actief. (Krijg je normaal gesproken vanuit je account ook een mailtje thuis gestuurd dat de DDNS niet meer actief is, en nogmaals als het is hersteld).
-
@Babylonia De oude nas is uitgeschakeld en de hardeschijven zijn ook over gezet naar de nieuwe nas.
-
Vandaar dat de "oude" DDNS (gekoppeld aan het serienummer van je oude NAS) niet heeft kunnen werken, nu met je nieuwe NAS met ander serienummer.
Maar heb je inmiddels een nieuwe DDNS aangemaakt, en actief werkend?
-
In je screenshot in deze (https://www.synology-forum.nl/ddns-extern-benaderen/nieuwe-nas-en-oude-ddns-naam-regristreren/msg237553/#msg237553) posting, staat geen oude nas, dus kan die ook niet een ddns in gebruik hebben. Als je nog steeds de klacht krijgt, dat hij in gebruik is, dan heb je die nas via een ander account geregistreerd.
Synology kan niet weten dat jij dezelfde persoon bent en laat niet toe de ddns naam van een 'ander' te gebruiken. Dus je moet met dat andere account waaronder die nas mee aangemeld is, inloggen en daar de ddns-link met de oude nas verbreken.
-
Ik wilde jullie bedanken voor het meedenken van mijn probleem! :thumbup: :thumbup:
Zal proberen in het kort te vertellen wat uiteindelijk mijn problemen waren, zodat een ander er misschien ook wat aan heeft.
Ten eerst had mijn nas wel lokaal netwerk, maar niet van buitenaf omdat het mac adres en ip adres van mijn vorige nas vast had gezet in de router zodat die altijd hetzelfde adres zou krijgen.
En iemand tipte mij over een ander mijn synology account, en bleek dus dat ik ook nog een ander mail adres had gebruikt paar jaar terug ;D
Bij beide accounts stond de nas geregistreerd, maar bij 1 stond de dns gekoppeld.
Nogmaals super bedankt voor het meedenken, dankzij jullie was ik er anders niet achter gekomen!